220 de zile electrizante

Un sezon 2009 asteptat cu sufletul la gura pentru a oferi in sfarsit mult doritele dueluri roata la roata s-a transformat intr-unul al uriaselor suprize. Departe de a oferi spectacolul promis in timpul curselor, noul regulament tehnic a produs o inversare a polilor de putere din Formula 1, iar acest lucru a inviorat o competitie dominata autoritar in ultimii ani de McLaren, Ferrari si Renault.

Am trecut peste o dominatie incredibila a celor de la Brawn GP in Australia, peste minciunile lui Hamilton de la Melbourne, peste furtuna tropicala de la Sepang care a intrerupt Marele Premiu al Malaeziei, peste scandalul dublului deflector, peste cele 6 victorii obtinute obtinute de Button in primele 7 curse, peste revenirea tardiva a celor de la Red Bull in lupta pentru titlu, peste cele doua victorii ale lui Hamilton si peste succesul surprinzator al lui Kimi Raikkonen.

Am ajuns din nou in Brazilia, unde Button si-a vazut visul cu ochii in cel de-al 10-lea sezon petrecut in Marele Circ, iar Brawn GP a devenit prima echipa care castiga titlul mondial in sezonul de debut. In sfarsit, am ajuns la Abu Dhabi pentru a vedea cea mai buna infrastructura din Formula 1 si pentru a incheia in cel mai bun mod posibil sezonul 2009.

Acum, la final de sezon, merita sa reflectam asupra celor 220 de zile care au trecut de la primele antrenamente libere din Australia si pana la steagul cu patratele de la Abu Dhabi. Pentru ca au fost intr-adevar 220 de zile sinonime cu un soc electric care ne-a brazdat trupurile prin suprizele de pe circuit si din afara lui. Iar protagonistii acestui sezon au fost nimeni altii decat cei pe care ii puteti vedea in fotografia de mai jos (click pe poza pentru zoom):

photo_group_f1_2009

Etichete:

13 comentarii la “220 de zile electrizante”

  1. scuderia spune

    fain…abea astept sezonul urmator!

  2. ally_great spune

    A fost un sezon al surprizelor, atat placute cat si neplacute, in care fanii, impartiti , ai celor de la McLaren sau Ferrari au fost resuscitati nitel de Hamilton, respectiv Kimi. In rest am avut o dominatie neta a celor de la Brawn GP (care pe mine parca nu m-a trezit nici acum la realitate) si Red Bull pe de alta parte. Nu pot spune ca revenirea lor in lupta pt titlu a fost tardiva ,deoarece au avut mari probleme in ceea ce consta economia motoarelor undeva la mijlocul sezonului. Au dezvoltat o masina extrem de rapida intr-un timp relativ scurt (ei nu aveau difuzorul dublu decat in Turcia ,daca nu ma insel). Pot concluziona, fara sa fiu subiectiva ca Ross Brawn a fost omul sezonului! Un tehnician, manager de echipa si un strateg desavarsit. Sa vina 2010!

  3. ally_great spune

    Inca ceva, referitor la dezvoltarea monoposturilor, cei care au reusit cel mai mare pas in fata sunt McLaren (cu 2.6 sec/tur), urmati de Force India (1.8 sec/tur) , Red Bull, Brawn GP (1 sec/tur) iar clasamentul se incheie cu Ferrari si Renault care au abandonat progresul pentru acest sezon, concentrandu-se pt 2010.

  4. hasu spune

    sezonul a fost fantastic in partea a doua cind putea cistiga oricine(chiar si Fisico).Oricum cred ca granzii au invatat ceva din asta.Cit despre piloti-MARE BULIBASEALA-la transferuri ca nu stim cine cu cine e.

  5. Johann spune

    a fost frumos, distractiv, am ras mult la multe comentarii si in final bine ca sa terminat, numai bine la toti

  6. Drako spune

    Protagonistii sezonului nu sunt doar cei din poza sa nu-i uitam pe Felipe, Timo!

  7. Cyrus spune

    Ai dreptate Drako ;)
    Plus mai sunt Piquet si Burdais … mi-a mai scapat cineva? :D

  8. radcargt spune

    Fratilor!! ati vazut ce e in Abu dabi,,noi ne…pe noi in ro vai de tara asta!!!! Sezonul a fost magistral pt Brawn & Button,Barichello fu aproape sa isi implineasca visul…Vettel un neamtz a fost in cartii pt titlu ,Ferrari sa inmuiat,da isi revine..Mclaren sa electrizat pe final da sa descarcat ca …. pacat KERS o deziluzie si bani in electronii:)),BMW pe final magistral si Toyota prin Truli si Kobayasi azi . Renault se facu de cacao..Indienii au progresat,,dc fisico’ ramanea castiga o cursa garantat.. Buemi un bun pilot,,.Pe scurt bravo Brawn!!!! si romanii la treaba !! nu la scandal si furat caciula.. no sa avem niciodata asa un circuit,,,desi se vehiculeaza idei si proiecte…ne vedem pe cararea Brasov ~Bucuresti….Salutarii tuturor concurentilor..din top 100

  9. Liviu spune

    Sa nu uitam ca Red Bull au avut o masina castigatoare de la inceputul sezonului insa Brawn au furat fata tuturor prin faptul ca aveau un difuzor dublu. Daca toate masinile porneau in circumstante egale sb reguli egale nu l-am fi vazut pe Button cu 6 victorii din 7 curse. Un sezon frumos, dar inca dominat de papusarii Max si Bernie.

  10. diesel spune

    Am spus-o la inceput:), atunci era doar o ipoteza de lucru:s-a nascut o noua stea, o noua echipa de mare valoare in F1!Este vorba de Brawn.Peste ani e posibil sa vorbim despre ei asa cum facem acum cu McLaren, Williams.Merita felicitari Ross Brawn, eu i-as acorda un premiu special pentru intreaga lui cariera, pe unde a fost a “cules” lauri.L-as evidentia si pe patronul concernului Red Bull, Dietrich Mateschitz, o personalitate distincta si extrem de pozitiva in ceea ce inseamna promovarea si evolutia F1.La anul lucrurile vor fi mai asezate, mai limpezi.Vom vedea unde se afla exact fiecare si cand fac afirmatia asta am in vedere o oarecare asezare a reglementarilor regulamentului, nu trebuie uitat ca echipele mari au fost lasate in offside la inceput de sezon.II salut pe cei care au fost prezenti pe forum, indiferent de pozitia sustinuta:), le doresc succes in continuare si sper sa ne revedem cat mai multi la anul, pe aceeasi “grila”.

  11. Alina spune

    Eu sunt foarte nerabdatoare sa aflu ce se va intimpla cu KIMI la anul. Sper doar sa ramana in F1. Ar fi un mare pacat sa se retraga

  12. wolful spune

    Eu nu m-as arunca sa-i laud pe cei de la Brawn, astept sa vad ce pot face in conditii egale cu ceilalti. Nu uitati ce a spus Wurtz, Brawn a avut un program Honda de peste 500 milioane de dolari. A facut 3 variante si a ales-o pe cea buna, a avut “inspiratia” de a face un difuzor dublu si a nu se incurca cu Kersul.
    Sa asteptam pana la anu si daca vor fi din nou in fata atunci da. Daca nu vor fi si ei ca Wolf racing in anii 70 un episod interesat.

  13. Andrei spune

    Un sezon superb chiar daca favoritii meu s-au cam facut de ras :) )) Dar anul viitor incep cu un suflu nou, un pilot nou si mai ales alte schimbari de care veti afla pe parcursa din presa de specialitate. Schimbari in bine si care vor readuce echipa pe un parcurs bun si sper si rezultate pe masura. Dar eu personal ma pregatesc pentru 2012 cand alte marci vor revenii in Formula 1 si sper sa fie de un bun augur pentru compania mama.

    @Ross: Sunt curios daca chiar Mercedes o sa fie cea care cumpara echipa lui sau daca nu o sa fie altcineva. Dar in rest, ma asteptam ca cu un buget pe masura sa aiba rezultate si asta s-a vazut. Masina Brawn GP de anul acesta a costat peste 700 de milione de dolari in dezvoltare, titlul si victoriile nu le vor aduce acesti bani dar este o realizare in sine de care se vor bucura si bravo lor pentru ea. Dar sa vedem daca cu bani mult mult mai putini reusesc aceleasi rezultate, eu fiind de parere ca nu se vor mai repeta. Vedem in 2010 :)