Preludiu pentru sezonul 2014

Austin este unul dintre cele mai apreciate circuite desenate de arhitectul german Hermann Tilke, însă acesta nu a oferit prea mult spectacol pentru piloţi în cursa de duminică.
Principala problemă a fost reprezentată de pneurile medium şi hard furnizate de Pirelli, care au asigurat strategii cu o singură oprire la boxe pentru cei mai mulţi piloţi. În condiţiile în care şansele de depăşire sunt relativ limitate, cursa a fost una lipsită de sare şi piper în cea mai mare parte.
Din păcate, scenariul de la Austin are toate şansele să se repete în sezonul 2014. Ipoteza este cu atât mai realistă cu cât Pirelli şi-a anunţat deja strategia pentru anul viitor: curse cu o singură oprire la boxe, exact cum a fost cea de la Austin.
Este greu să le reproşezi celor de la Pirelli adoptarea unei asemenea tactici, în condiţiile în care ultimii trei ani au fost criticaţi de aproape toate echipele pentru degradarea rapidă a pneurilor, exact elementul care a generat curse cu două, trei sau chiar patru opriri la boxe.
Poate că anul viitor piloţii nu vor mai fi precauţi pentru a conserva pneurile, însă vor merge în mod sigur “la consum” după impunerea unei limite maxime de 100 kg de combustibil pe cursă.
Şi atunci, care vor fi sursele care vor genera suspans în sezonul 2014? Unii ingineri de echipă, printre care Adrian Newey şi Ross Brawn, consideră că răspunsul stă în fiabilitatea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri. Da, probabil că explozia unor motoare va fi spectaculoasă, dar nu la fel de spectaculoasă precum ar fi un duel roată la roată pentru victorie timp de mai multe tururi intre Sebastian Vettel şi Fernando Alonso. În plus, este de aşteptat ca fiabilitatea să devină mai bună spre jumătatea sezonului.
În aceste condiţii, şansele ca sezonul 2014 să fie mai puţin spectaculos decât 2013 sunt, din păcate, destul de ridficate.

Austin este unul dintre cele mai apreciate circuite desenate de arhitectul german Hermann Tilke, însă acesta nu a oferit prea mult spectacol pentru piloţi în cursa de duminică.

Principala problemă a fost reprezentată de pneurile medium şi hard furnizate de Pirelli, care au asigurat strategii cu o singură oprire la boxe pentru cei mai mulţi piloţi. În condiţiile în care şansele de depăşire sunt relativ limitate, cursa a fost una lipsită de sare şi piper în cea mai mare parte.

Din păcate, scenariul de la Austin are toate şansele să se repete în sezonul 2014. Ipoteza este cu atât mai realistă cu cât Pirelli şi-a anunţat deja strategia pentru anul viitor: curse cu o singură oprire la boxe, exact cum a fost cea de la Austin.

Este greu să le reproşezi celor de la Pirelli adoptarea unei asemenea tactici, în condiţiile în care ultimii trei ani au fost criticaţi de aproape toate echipele pentru degradarea rapidă a pneurilor, exact elementul care a generat curse cu două, trei sau chiar patru opriri la boxe.

Poate că anul viitor piloţii nu vor mai fi precauţi pentru a conserva pneurile, însă vor merge în mod sigur “la consum” după impunerea unei limite maxime de 100 kg de combustibil pe cursă.

Şi atunci, care vor fi sursele care vor genera suspans în sezonul 2014? Unii ingineri de echipă, printre care Adrian Newey şi Ross Brawn, consideră că răspunsul stă în fiabilitatea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri. Da, probabil că explozia unor motoare va fi spectaculoasă, dar nu la fel de spectaculoasă precum ar fi un duel roată la roată pentru victorie timp de mai multe tururi intre Sebastian Vettel şi Fernando Alonso. În plus, este de aşteptat ca fiabilitatea să devină mai bună spre jumătatea sezonului.

În aceste condiţii, şansele ca sezonul 2014 să fie mai puţin spectaculos decât 2013 sunt, din păcate, destul de ridficate.

Etichete:

2 comentarii la “Preludiu pentru sezonul 2014”

  1. JugaruGabi spune

    Maine poimaine cursele in F1 se vor limita in starturi din interiorul masinilor, urmand ca pilotii sa sara din masini sa le impinga 5 tururi pt a castiga.

    In loc de DRS se vor folosi cojile de banane sa se faca exact ca in Mario Kart Racing…

  2. klausnake spune

    Incet dar sigur ma apuca greata cand ma gandesc la ce se vrea a deveni F1…