Unii nu stiu sa piarda

Ce faci cand vezi ca rasare din neant o echipa oarecare care iti da peste cap tot sistemul de valori pe care l-ai stabilit anterior?

Unii mai muncitori din fire s-ar pune pe treaba sa recupereze diferenta si sa demonstreze ca ei sunt cei mai buni.

Altii fac tot posibilul sa caute nod in papura si sa descopere daca nu cumva au incalcat regulamentul tehnic.

Nu sunt expert in aerodinamica sau regulamente tehnice, asa ca nu pot sa-mi dau cu pararea daca eleronul spate al monopostului Brawn GP incalca regulamentul tehnic. Nici macar prestigioasa publicatie Autosport nu a reusit inca sa dea un verdict, pentru ca lucrurile sunt foarte complicate.

Dar mi se pare putin suspect sa afirmi ca Brawn GP castiga o jumatate de secunda datorita unui singur element aerodinamic. Si mai interesant este ca Toyota si Williams au implementat aceeeasi solutie, dar parca in cazul lor nu se vede atat de evident acea jumatate de secunda. Si nu-mi spuneti mie ca japonezii si britanicii ar fi fost la nivelul unei echipe precum Force India fara acel eleron…

Concluzia mea este ca domnul Helmut Marko nu stie sa piarda. Inca nu stim daca Red Bull vor inainta intr-adevar un protest impotriva Brawn GP, pentru ca declaratia consultantului a fost facuta pentru presa si nu intr-un cadru oficial. Sper doar ca invingatorul cursei de la Melbourne sa se stabileasca pe pista, nu in sala de sedinte a Consiliului Mondial…

12 comentarii la “Unii nu stiu sa piarda”

  1. Aur spune

    mda….
    fiecare echipa trebuie sa respecte regulamentul… asta tot, indiferent ca are de cistigat sau de pierdut.

  2. scuderia spune

    @dany
    asa este…dar foarte interesant este ca red bull nu au ce sa piarda…pt k ei nu au castigat in viata lor nimic

  3. scuderia spune

    mie imi place red bull doar cand il beau cu whisky…sper k vettel sa nu stea mult la aceasta echipa:)

  4. Pezzz spune

    eu nu stiu ce tot atata ii ridicati in slavi pe cei de la Brawn Gp????au castigat vreo cursa pana acuma???pun pariu ca anul acesta nu o sa castige nici o cursa.

  5. burningflame spune

    ete na… pai de ce sa nu reclame, normal ca reclama orice li se pare suspect nenicule, ca acolo e vorba de bani grei, nu de o discutie de blog asa ca aici… ia sa vedem daca tu ai pierde sute de mii de euro in fata unora care nu esti prea sigur ca joaca dupa reguli, n-ai reclama?

  6. lander spune

    nu este ceva neobisnuit ca echipele din F1 sa se acuze reciproc de incalcarea regulamentului tehnic. cu siguranta acesta nu va fi singurul scandal de acest gen in acest sezon, cu atat mai mult cu cat este vorba de un regulament tehnic complet nou

  7. Andrei spune

    Interesant este ca masinile Toyota si Williams de anul trecut erau cu peste 1 secunda mai incete decat Ferrari + McLaren, asa ca da, as crede ca datorita unul eleron aceste echipe ar putea castiga 1 secunda :)

    Deh, realitatea este mai greu de inteles, pentru ca nu stim exact ce este gresit sau neregulamentar la acest eleron.

    Eu personal cred ca acest eleron este mai mic decat la alte echipe. Probabil ca are o anumita inaltime in regulante dar la BGP si Toyota se vede ca este mai mic, mai scund decat cel de la Ferrari sau McLaren depilda.

    Evident sunt niste pareri bazate doar pe niste poze prezentate de dvs aici :)

  8. wolful spune

    Sa fim clari, este vorba de fundul masinii in partea din spate, partea aia ridicata, si care la cele 3 echipe in discutie este prelungit prin lampa rosie, obligatorie, care are o forma alungita si o linie care prelungeste planul acelui extractor.
    Teoretic, o astfel de forma ajuta la o mai buna scurgere a aerului sub masina si deci la reducerea rezistentei la inaintare.
    Inca de la lansarea modelelor Toyota si Williams s-au tot exprimat opinii asupra modului original de interpretare a regulamentului.
    Cand a aparut Brown, cu masina lor care parca este mai rapida ca majoritatea celor din mijlocul plutonului s-a creat o usoara ingrijorare acolo. Ciudat este ca declaratia lui Her Marko vine la putin timp dupa ce Max Mosley si-a exprimat ingrijorarea fata de felul cum se va termina cursa din Australia punctand exact pe aceasta problema a interptretarii diferite a detaliului extractor..
    Un moment important , pentru acest diferend, va fi maine cand este expertiza oficiala a masinilor. Poate ca pe modelele ce vor alerga la Melbourne se va modifica acel element pentru a se intra in litera legii.
    Asa se intampla cand o regula are o exprimare ambigua si lasa loc de interpretari.

  9. Andrei spune

    Parafrazand-ul pe Wolful, poza de aici explica exact ce descrie el.

    http://www.f1fanatic.co.uk/2009/03/23/f1-2009-technology-rear-wings-diffusers-and-the-inevitable-controversy/

    Sa vedem duminica ce iese :)

  10. Bruno_Senna spune

    Cele 3 echipe sau concentrat pe difuzorul spate pt aerodinamica.E nevoie de o noua schimbare de ierarhii Brawn poate castiga la Melbourne sigur va fii in top 3
    Mai jos vedeti diferentele intre specificatiile 08 si 09

    http://www.f1technical.net/features/11878?sid=5c673e97861ca9e13ca8bb5b4e996023

  11. Liviu spune

    Bine subliniat. Daniel, e vorba de diffuser, nu de eleron spate.

  12. Liviu spune

    Uite ca au scapat Brawn cu diffuser-ul, a fost declarat legal. Insa, urmeaza apelul :)
    http://f1.gpupdate.net/en/news/2009/03/26/stewards-reject-diffuser-protesting/