Lotus vs. Lotus. Episodul 2

Războiul complet inutil dintre Lotus şi Lotus a avut parte joi de un nou episod penibil, care nu demonstrează nimic altceva decât că ambele echipe care utilizează acest nume în Formula 1 au orgolii exagerat de mari.

Mai întâi, Lotus Renault GP, adică echipa care din 2002 este cunoscută drept Renault, a prezentat culorile cu care va concura în sezonul 2011. Vorbim despre negru şi auriu, culorile tradiţionale ale legendarei echipe Lotus. Evident, noua paletă de culori include şi sigla Lotus, care pe nasul monopostului va arăta aşa:

lotus_renault_gp

În aceeaşi zi, rivalii de la Team Lotus, adică echipa care a debutat în Formula 1 în 2010 ca Lotus Racing, a lansat pe internet un clip viral în care prezintă procesul de rebranding al fabricii de la Norfolk. Cu alte cuvinte, mesajul este “noi suntem Lotus, nu aia de la Enstone”:

Iar logo-ul echipei pentru anul viitor arata cam aşa:

team_lotus

Recunosc că nu mai am vederea la fel de bună ca acum nişte ani, dar singura diferenţă pe care o văd în cele două logo-uri este numele trecut jos: la unii e Lotus, la alţii Team Lotus. Ah, da, şi felicitări celui care a decis să folosească alt font.

Teoretic, dreptatea e de partea celor de la Lotus Renault GP. Ceea ce se întâmpla însă în practică depăşeşte orice imaginaţie: presa internaţională continuă să numească echipa Renault, iar fanii sunt de partea echipei lui Tony Fernandes. Dacă nu mă credeţi este suficient să intraţi pe paginile de Facebook ale celor două echipe. La Team Lotus (75103 fani) curg încurajările pentru echipă, iar la Lotus Renault GP (4286 fani) apar mesaje de tipul “Asta nu este echipa Lotus. Echipa Lotus a murit în 1994″.

Aştept cu deosebit interes dezgust episodul 3. Probabil la Valencia.

9 comentarii la “Lotus vs. Lotus. Episodul 2”

  1. V spune

    Dreptatea este de partea celor de la TEAM LOTUS.

    De ce? Chapman a infiintat GROUP LOTUS sa faca masini de strada si TEAM LOTUS sa participe la curse.

    DECI, Group Lotus nu au ce cauta in curse. Ei sunt cei care sustin Renault.

    Tony Fernandes a cumparat cu bani grei dreptul de a fi TEAM LOTUS in F1, deci dreptul de a merge la curse in F1 cu TEAM LOTUS.

    Cei de la GROUP LOTUS, propietate a lui Proton din Malayesia au facut toata treaba asta cu sponsorizarea Renault DOAR pentru ca cei de la Proton nu il suporta pe Tony Fernandes.

    Ca idee, daca deja exista TEAM LOTUS in F1 prin Tony Fernandes, de ce oare nu au vrut cei de la PROTON (propietarii Group Lotus) sa faca un parteneriat cu Tony Fernandes? Erau bani mai putini la mijloc, si nu mai iesea harababura. Raspunsul e unul simplu, ar fi fost doar sponsori in F1 si nu ar fi castigat mare lucru din chestiile aditionale de marketing. Adica din materiale promotionale vandute de echipa, din celelalte contracte de sponosorizare semnate de echipa, din filmarile facute de echipa, nu ar fi putut trage bani direct. Ar fi fost banii lui Tony Fernandes.

    Asa, prin faptul ca au intrat peste Renault, au enorm de multe drepturi. Vezi faptul ca de la anul Renault va alerga sub steag Britanic, adica daca ei castiga o cursa, va canta imnul britanic, nu cel francez. Chestia asta e impusa de GROUP Lotus. Si muuulte altele.

    Practic toata treaba e ca Proton nu au vrut sa recunoasca ca nu au cumparat decat partea din Lotus care face masini de strada, ei practic ignorand TOTAL pana acum partea de participare in F1.

    Echipa Lotus din F1 care a existat pana in 1994 nu a avut nici o legatura cu Group Lotus, masini de strada.

    Acum, uite ca avem 2 Lotus in F1. Si asta din cauza celor de la Proton, care detin Group Lotus, care au intrat peste Renault si care nu au vrut sa recunoasca public ca au gresit si sa intre in parteneriat cu Tony Fernandes (propietarul numelui de Team Lotus in F1).

    De la anul nu mai exista NICI O ECHIPA FRANCEZA IN F1!!!! Sa le multumim celor de la Proton ca sunt o corporatie marsava.

    Dreptatea e de partea lui Tony Fernandes, SINGURUL care a incercat pana acum sa respecte traditiile lui Colin Chapman.

    Si pe alta parte, RUSINE pentru Proton ca face ce face, RUSINE familiei Chapman ca au lasat banii sa ii influenteze si rusine celor de la Renault ca au renuntat la echipa (nu mai au actiuni acolo).

    Rusine si lui Tony Fernandes si celor de la Proton ca nu au reusit sa ajunga la o intelegere. Cred ca Tony nu a auzit de proverbul “cel mai destept cedeaza”.

    Cine e Lotus? Pai ceea ce a infiintat Colin Chapman. Nu maimutareala de acum.

  2. ayrton4ever spune

    Doaaaamne, dar ce articole de rahat poti sa scrii…ocupi spatiul in pagina degeaba…mai bine las-o balta…

  3. misu spune

    ce inseamna clip viral? nu radeti, chiar nu stiu…imi poate spune careva aici?

  4. mad79 spune

    asa cum am mai scris ,cei de la Lotus,invidiosi de atentia de care a avit parte echipa lui Fernandes Team Lotus,au decis sa intre in formula1,profitand de slabiciunea si dificultatile celor de la Renault,de a se’juca’si de-a Formula 1 si au cumparat pachetul de actiuni ramas disponibil.
    Ceea ce se va intampla pe viitor,va fi un cosmar,si pentru cei implicati,dar si pentru fani si comentatori deopotriva.Succesul financiar va fi intotdeauna,pentru urmatorii 4 ani,cat Fernandes mai are licenta Lotus,indoielnic si controversat.
    Lucrurile ar fi trebuit rezolvate clar si fara urma de indoiala de catre FIA,ca sa nu se creeze o astfel de harababura!!!
    Rusine Jean Todt!!E pentru prima oara de cand esti presedinte cand trebuia sa iti arati cu adevarat puterea,dar nu ai facut-o!!!!!

  5. chris01 spune

    Lasand la o parte, pentru moment, disputele actuale si considerand aceasta perioada de stand by pana la reinceperea campionatului, o perioada propice pentru a revedea momentele frumoase din F1 astazi am regasit pe internet cateva dintre momentele pe care le-am vazut odata…pentru toti pasionatii de F1 recomand acest link:
    http://it.justin.tv/f1_legends_18#/w/759635440 am revazut depasiri,fosti campioni…webber in tinerete..si altele.Sa auzim numai de bine!

  6. popicul spune

    Apropo de fundalul siglei.
    Pe la inceputul sportului automobilistic se stabilisera niste culori nationale, rosu la italieni, albastru la franczi si verde oliv la britanici, daca va amintiti si jaguar a debutat in acesta culoare.
    Acum cei de la Team Lotus se vor mai britanici decat cei de la proton/renault lotus . Unii vorbesc de imn altii mai subtili de culori traditionale. Batalia se da pe toate fronturile

  7. Daniel Popescu spune

    @ayrton4ever: Multumesc pentru opinie. Ca fapt divers, nu te obliga nimeni sa citesti :)

  8. alex80 spune

    tot sezonul l-ai blamat pe schumacher fara a da si argumente tehnice asa ca te rog citeste articolul urmator http://www.revistaeurosport.ro/?p=168

  9. Daniel Popescu spune

    @alex80: Nu l-am blamat tot sezonul http://www.automarket.ro/blog/popescu/piloti/michael-schumacher/lasati-l-pe-schumacher-sa-respire/