O retragere anuntata in ianuarie

Retragerea constructorului Toyota din Formula 1 reprezinta o surpriza numai pentru cei care nu au urmarit constant evolutia evenimentelor din ultimul an.

Indraznesc insa sa spun ca decizia a luat prin surprindere echipa de Formula 1, si asta din mai multe motive: Toyota a negociat cu Robert Kubica si Kimi Raikkonen, iar Kamui Kobayshi era dat ca sigur la echipa in 2010 dupa rezultatele obtinute la Interlagos si Abu Dhabi.

Cireasa de pe tort: Cu numai cateva ore in urma, Toyota a publicat un amplu interviu cu Kobayshi, iar blogul oficial al echipei mentiona ca japonezul este considerat un erou pentru depasirea lui Button.

Din pacate, acestea vor ramane ultimele amintiri ale echipei Toyota in Formula 1. Din fericire, despartirea a venit pe un tonus pozitiv, marcat de o performanta majora a unui debutant japonez. Kobayashi si-ar putea insa gasi un loc in Formula 1, daca nu la o echipa cu pretentii macar la una dintre noile echipe.

Nu pot sa uit ca la inceputul acestui an toti oficialii Toyota, de la Trulli, Glock si Kobayashi la presedinte si director tehnic, afirmau ca echipa trebuie sa obtina in 2009 prima victorie din istorie. A fost un mesaj clar ca, in absenta performantelor, Toyota se va retrage din Formula 1. Si iata ca japonezii s-au retras, desi ma indoiesc ca o victorie la Spa-Francorchamps sau Sakhir ar fi schimbat prea mult lucrurile.

Nu in ultimul rand, ma vad nevoit sa ii dau dreptate lui Max Mosley: in nebunia lui legata de reducerea costurilor, fostul presedinte al FIA a prevazut corect ca Formula 1 va fi parasita de constructori. Ceea ce s-a intamplat cu BMW si Toyota ne scuteste de orice comentariu. Mai ales ca toate echipele se angajasera sa reduca costurile in urmatorii doi ani.

Sunt multe aspecte de discutat despre retragerea japonezilor, asa ca va invit sa ramaneti alaturi de Automarket pentru ca in aceasta saptamana va vom prezenta mai multe analize: viitorul angajatilor si al fabricii de la Koln, eventualele conflicte legale cu FIA in privinta Acordului Concorde, dar si exodul companiilor japoneze din sporturile cu motor.

In incheiere, cateva cuvinte despre Renault: deja se fac glume ca in curand Renault va anunta retragerea din Formula 1. Aproape imposibil de crezut, pentru simplul motiv ca echipa a semnat deja cu Robert Kubica. Si nu cred ca o echipa isi poate bate joc de viitorul unui pilot daca nu este sigura ca va ramane in competitie.

7 comentarii la “O retragere anuntata in ianuarie”

  1. Andrei spune

    Se anunta de anul trecut :) Nu din ianuarie :) ))))

  2. mad79 spune

    McLaren,ar fi inspirata daca l-ar lua pe Kobayashi din moment ce acesta nu m-ai are iitor cu Toyota,in Formula1!

  3. Cristian spune

    Interesant ce se va intampla cu activele Toyota Racing GmbH din Koln, Germania unde se construiau in totalitate atat sasiurile cat si motoarele destinate F1 . Nu m-ar mira ca grupul VW sa cumpere integral aceste active pentru una din marcile sale, foarte probabil masina destinata sezonului 2010 de F1 fiind aproape finalizata .

  4. Daniel Popescu spune

    Cristian, este intr-adevar o ipoteza foarte interesanta. Numai ca din cate stiu VW nu este interesata sa concureze in F1, mai ales in actualele conditii economice.

  5. Cristian spune

    Da, dar daca vor plati o suma derizorie pentru aceste active (asa cum a platit Ross Brawn pentru activele Honda F1) eu zic ca vor intra in F1, eliminand din start investitia necesara construirii de la zero a infrastructurii necesare intrarii in F1 . Asa din start au un motor destul de bun, un sasiu, ingineri, etc . Cred ca pana la sfarsitul anului vom afla destinul activelor Toyota Racing GmbH .

  6. hasu spune

    Surpriza echipei a fost totala, daca negocia cu Kimi si altii

  7. RAZVAN spune

    SEMNEAZA PETITIA PENTRU A SALVA SPA-FRANCOCHAMPS

    http://www.defendonsfrancorchamps.be/signer-petition-circuit-spa-francorchamps.html