Symonds. Pat Symonds

Surprizele in cazul Crashgate se tin lant pe masura ce ne apropiem de apocaliptica reunire a Consiliului Mondial al FIA de pe 21 septembrie.

Ultima piesa din puzzle este concedierea celor doi capi ai echipei care au participat in mod direct la aceasta afacere murdara: Flavio Briatore si Pat Symonds.

Daca despre Briatore nu imi pare rau deloc, pentru ca este cunoscut de mult timp pentru caracterul si actiunile sale nesportive, nu acelasi lucru il pot spune despre Symonds.

Nascut in Marea Britanie in 1953, Symonds este, sau mai bine spus era, unul dintre cei mai respectati ingineri si strategi de cursa din Formula 1. Cariera sa in Formula 1 se intinde pe o perioada de aproape 30 de ani, debutul fiind consemnat la inceputul anilor ‘80 la Toleman. A ramas alaturi de aceasta echipa chiar si dupa ce a fost achizitionata de Benetton si, ulterior, de Renault. A progresat treptat in cariera si a ajuns sa fie director al departamentului de inginerie incepand din 2001.

Putini stiu faptul ca Symonds este singurul inginer senior din Formula 1 care a colaborat indeaproape cu trei dintre cei mai importanti piloti din istoria competitiei: Ayrton Senna, Michael Schumacher si Fernando Alonso.

Scandalul in care este implicat in prezent cu Renault i-a distrus insa cea mai mare parte a reputatiei. Foarte probabil isi va pierde si respectul si increderea pe care o castigase in paddock pe parcursul a trei decenii. Pentru Symonds, totul s-a naruit ca un castel din carti de joc pentru o amarata de victorie in Singapore.

Stau si ma intreb ce il poate determina pe un astfel de tehnician sa comita o astfel de infractiune. Nu pot decat sa ma gandesc la influenta negativa pe care a primit-o treptat de la Briatore. Insa britanicul are o sansa unica sa isi spele pacatele. Sper ca pe 21 septembrie va avea curajul necesar sa dezvaluie intreaga operatiune denumita pompos de presa “crashgate”. Este singura cale prin care ar putea salva macar partial situatia.

Pat Symonds

24 comentarii la “Symonds. Pat Symonds”

  1. roadempire spune

    Rusineeeee !!!!!!

    Dejeaba e senior daca are un caracter indoielnic.

  2. TeamClown spune

    Nu va pierde niciodata respectul celor din paddock pentru ca toti triseaza. Doar ca unii mai fac greseli si platesc. Imaginea asta cu toate bune si frumoase e doar marketing. Ca sa fii sus trebuie sa mai faci si nereguli.
    In toata porcaria asta, mie mi se pare grav ca executantul nu a patit nimic. Nici Briatore si nici Symonds nu sunt dictatori care omoara oameni. Piquet trebuia pedepsit si el.

  3. hasu spune

    Dracul de Briatore este tartorul.Asa l-a facut si pe neamt campion, nu vreau sa spun nimic de Alonso.Din pacate Team Clown cam ai dreptate toti trisaza mai mult sau mai putin.Iar noi ne certam intre noi…..Eu zic ca meritam mai mult.

  4. Johann spune

    sa plece amandoi unde s-a dus vaca cu boul ca acolo merita, au facut de rusine f1 si mai mult sunt o rusine pentru sport, sa vina alti mai tineri ca sunt si care”stiu sa fure fara sa fie prinsi”

  5. Daniel Popescu spune

    TeamClown, ai dreptate doar partial. Nu cred ca in Formula 1 a mai existat un alt accident deliberat produs de un pilot pentru ca victoria sa apartina coechipierului sau. Asta e unic in istoria Formulei 1.
    Spionaj a existat dintotdeauna. Insa una este sa studiezi documente secrete ale rivalilor si cu totul altceva este sa ceri unui pilot sa isi riste viata.

  6. Mandu spune

    Daniel, si eu ii dau dreptate lui TeamClown. Nu este vorba de spionaj, este vorba ca de multe ori s-au facut ilegalitati tehnice in ceea ce priveste masinile. Unele s-au descoperit si s-au pedepsit, altele nu. Citeodata aceste descoperiri au depins si de aspectul politic, daca era bine sau nu ca o echipa sa fie pedepsita. Sa nu uitam ca la un moment Paul Stoddart a spus ca FIA vine de la Ferrari International Assistance. Este doar un exemplu, multe echipe au facut nereguli de-a lungul timpului.
    Revenind la Crashgate, normal ar fi sa fie pedepsiti toti cei implicati. Renault i-a concediat pe Briatore si Symonds, probabil ar fi facut-o si cu Piquet, dar acesta e deja pe liber. Acum vine rindul FIA, care trebuie sa ii pedepseasca pe toti trei. Dar FIA s-a apucat deja sa ofere imunitati lui Piquet si Symonds, asa ca Mosley va continua doar razboiul personal cu Briatore.

  7. TeamClown spune

    Daniel nu dramatiza. Sansele ca Piquet sa pateasca erau la fel de mari ca ale mele sa ajung presedinte la Casa Alba. Masina arata urat doar pentru ca a lovit cu spatele zidul de beton, iar spate si botul, dupa cum stiti se face zdrenete imediat. Nu stiu viteza, dar nu cred ca avea 200.

  8. Haka spune

    De fapt marile magarii s-au facut de-a lungul ultimilor ani cu ajutorul direct a lui Ekeslton si FIA.

    Va amintiti anul in care Sumi a fost scos de asistentii de pe traseu din peitris? Lucru ilegal. Cu punctele castigate atunci Sumi a iesit campion. Plus alte favoruri facute de FIA celor de la Ferari. Cel putin doua titluri au fost castigate de Feari cu sprijinul FIA.

    Renault a avut si ea sprijinul FIA.
    Mc Laren a fost aspru pedepsita pentru spionaj, dar tot pe o chestie asemnatoare facuta de Renault impotriva lui Mc Laren Renault nu a patit nimic.
    Acum treburile sunt prea evidente si nu se mai poate ascunde adevarul.

    Briatore a fost un mare sforar.
    Din pacate l-a invatat rau si pe Alonso.

    Ce a patit acum Briatore este exact ce merita pentru ce a facut Alonso invatat de el celor din Mc Laren.

    Pana la urma Dumnezeu vede si le da oamenilor ce merita.
    Briatore are ce merita.
    Ar trebui sa nu mai fie lasat sa se apropie de Formula 1 nici macar din tribune.
    Ferari va regreta daca il ia pe Alonso.

    Prea multe ifose si lipsa de caracter.

  9. hasu spune

    si totusi un accident la200km/ora…Se poate muri de voie.sau poti sa arzi ca un sobolan.Cita inconstienta.Chiar credeti ca nu stia ALONSO de manevra?

  10. TeamClown spune

    Dupa scandalul de la McLaren, unde a santajat si a rasuflat tot la FIA, cand nu i-a mers santajul, e posibil.

  11. Andrei spune

    Interesante puncte de vedere, dar foarte departe de realitatea din teren. Problema care este pune este ceva mai complicata. Oricum putem sa scoate accidentul din ecuatie deoarece retroactive FIA nu poate penaliza pe nimeni. Trebuia ca la momentul respectiv sa se studieze problema dar nu mai poate face nimic. Legal nu se poate nimic si asta o sa vedeti pe 21 cand nu se va intampla nimic.

    Smecheria este ca trebuie sa citit printre randuri. Max nu se lupta cu Renault si cu FOTA. Dennis a plecat, Briatore o sa fie dat si el afara. Mai ramane doar Di Monte care ii sta in cale. El este sustinuit de Toyota (care sunt cu un picior in groapa), de Sauber (pe viitor vor avea motoare Ferrari), de Red Bull si Torro Rosso (ambele au acelasi interes si merg impreuna). Si era sustinut foarte mult de Briatore si de Dennis (Whitmash… este irelevant cel putin pentru moment).

    Deci… lupta nu se da pentru Renault ci ceea ce conteaza este FOTA.

    Plus ca exista o diferenta foarte mare de atitudine intre Renault si scandalul actual si atitudinea celor de la McLaren din 2007. Primii au plecat repede capul, i-au si dat pe cei 2 afara, ca sa nu fie suspendati, dar au si recunoscut ca au gresit, pe cand McLaren nu au recunoscut niciodata ca au gresit cu ceva. Ba chiar nu erau interesati de suspendare sau de bani.

    Cam asa sta treaba. Mai sunt si alte prostii dar nu am timp de chestii triviale.

  12. michelle_b spune

    Este foarte evident ca orice titlu are articolul de pe blogul lui Dani, sau chiar stirea de la concurs, discutia degenereaza la ce a facut/face sau nu Ferrari comparativ cu McLaren. Care cit a spionat, care cit a profitat, care cit a fost ajutat si asa mai departe. Ca sa “alimentez” discutia cam off-topic v-ati pus careva intrebarea daca Lewis mai iesea campion mondial anul trecut daca nu era exchibitia lui Piquet ? Amintesc faptul ca in momentul accidentului Felipe era la conducerea cursei ? Poate echipa nu s-ar mai fi grabit, nu ar mai fi avut loc renumitul “circ” … Teatrul orchestrat de Briatore a schimbat multe lucruri in formula 1 a anului 2008.

  13. Daniel Popescu spune

    michelle_b, Andrei: Cred ca este irelevant sa spunem ca Massa a fost privat de titlul mondial. In mod aproape sigur rezultatul de la cursa din Singapore nu va fi modificat retroactiv, cel putin asa a lasat FIA sa se inteleaga. Probabil FIA va anula toate rezultatele celor de la Renault din 2008, dar asta nu inseamna ca Nivco Rosberg va fi declarat castigator.

  14. Daniel Popescu spune

    Andrei: Cu siguranta Mosley nu vede FOTA cu ochi buni. Oricum, Briatore era in vizorul sau demult. Mi-aduc aminte ca, in momentul in care echipele amenintau ca vor realiza o competitie paralela, Mosley a spus ca Briatore este capul rautatilor pentru ca se gandeste numai la bani (ceea ce, pana la urma, nu este departe de adevar).

  15. Daniel Popescu spune

    Mandu, TeamClown: Da, foarte multe echipe au incalcat cu bune stiinta regulamentul, dar ceea ce a facut Renault mi se pare mult prea mult. Ganditi-va ca Piquet nu este chiar atat de talentat si ca ar fi putut pur si simplu sa greseasca manevra accidentului si sa se raneasca.

  16. Andrei spune

    @Daniel: Eu consider ca daca Renaul o sa fie penalizati, rezultatul din Singapore nu se mai poate anula oricum, daca nu ma insel Lewis si Rosberg sigur ar avea mai multe puncte, dar nu cred ca se mai poate schimba ceva. O sa le fie anulate punctele din 2008 si atat. 2008 nu mai poate fii schimbat. Iar de 2009 nu au ce sa le faca.

    Oricum personal sunt uimit de cat de publica a devenit lupta intre FOTA si FIA. Este o lupta pentru suprematie in care publicul este doar o moneda de schimb. Asta si pentru ca Bernie este ofticat ca pierde o gramada de bani din cauza celor de la FOTA.

  17. wolful spune

    Intradevar adevarata miza este FOTA. Bernie profita la maxim de ocazia ivita si probabil a transmis de mult celor de la Renault prin prietenul sau Max, ca Flavio trebuie sa zboare.
    Symonds desi este clar cel ce a pus la cale este mai bland tratat.
    Dupa cu spune Irvine pe Datasport in F 1 si la razboi totul este permis. Nu au fost ei primii care fac manevre obscure dar au cam exagerat..
    In rest campionatul 2008 este trecut. La fel este si cariera de piot a lui Piquetelul

  18. michelle_b spune

    Dani – o fi irelevant pentru tine. Pentru fanii lui, cu siguranta nu este! Nu am spus ca a fost privat de titlul mondial. Doar ca situatia ar fi putut fi alta… [putea pierde titlul in alta cursa, putea avea anul trecut accidentul de anul asta, se putea intimpla orice, insa, chiar l-au faultat bine echipa de scenaristi Renault pe Felipe]. Mi-ar face o deosebita placere insa [se numeste etalarea rautatii :P ] ca echipa Ferrari, in numele lui Felipe sa ii dea in judecata si domnisorul Piquet [cu toata imunitatea oferita de Mad Max, nu detine imunitate in procesele civile :) ] sa plateasca niste bani frumosi [evident impreuna cu ceilalti vinovati]. Si acum, fara nici o rautate, ba din contra, cu ingrijorare, daca statul Singapore ii da in judecata pentru fapta lor, nu prea ii vad bine …

  19. hasu spune

    eu in locul FIA as anula tot sezonul2008 ptr ca a fost masluit.Dar ce face HAMI daca i se ia titlul ?….A FOST O GLUMITA !!!

  20. Andrei spune

    Stii ce este comic? Nici nu site englezesc nu discuta despre o eventuala recalculare pentru ca, aici vine faza comica, Felipe are mai multe puncte ca Lewis :) )))) Asta si pentru ca deja sunt cateva scenarii despre recalculari, si chestii de genul asta :)

  21. michelle_b spune

    un articol foarte interesant care spune multe despre acest subiect este aici: http://www.guardian.co.uk/sport/blog/2009/sep/18/formula-one-pat-symonds-renault-richard-williams

  22. Andrei spune

    @Daniel: Vroiam sa te intreb ceva, ce tine mai mult de jurnalistica decat de Formula 1. Diferitele scandaluri, incepand cu cel din 2007, continuand cu acesta din 2008 si evident cel din Australia 2009, diferitele scandaluri cu favorizari si chestii de genul asta, mie imi spun un singur lucru. Nu neaparat ca se triseaza sau ca sunt trisori, ci cat de importanta este victoria si cat de departe merg unii sau altii pentru atingerea acestui tel. Jurnalistic, privind un pic detasat, tu la ce concluzie ai ajuns?.

  23. Daniel Popescu spune

    michelle_b, este irelevant tocmai din motivele enumerate de tine: nimeni nu poate sti ce s-ar fi intamplat in absenta accidentului lui Piquet: poate ca Massa nu mai avea problema de la boxe, poate ca… Dar nimeni nu poate garanta ca Massa castiga titlul daca Piquet statea in banca lui.

  24. Daniel Popescu spune

    Andrei, nu cred ca este un secret pentru nimeni ca Formula 1 este o mega-afacere, nicidecum un sport, din punctul de vedere al celor implicati in competitie. Evenimentele din ultimii trei ani confirma asta.

    In opinia mea, principala vina o poarta… constructorii. Asta pentru ca niciun contructor nu concureaza in F1 de dragul sportului, ci de dragul banilor. Iar asta se rasfrange inevitabil asupra pilotilor, care sunt sub presiunea de a obtine rezultate. Si iata cum ajungem la Piquet Jr.

    O Formula 1 in care ar predomina echipele independente ar fi probabil mai curata din punctul asta de vedere. Reversul medaliei ar fi ca progresul tehnologic ar fi mult mai lent.