Deflectorul (nu) face legea

Controversa deflectoarelor utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota a ajuns in sfarsit la final. Verdictul dat miercuri de FIA obliga celelalte 7 echipe sa munceasca intens pentru a adopta solutii similare. Evident, marile echipe deja au pregatit terenul, si nu ar fi exclus sa vedem un astfel de deflector pe monopostul Renault chiar in acest weekend.

Marele semn de intrebare este insa ce se va intampla pe pista atunci cand marile echipe vor avea acest deflector. Si ma refer in principal la Ferrari, McLaren, BMW-Sauber si Renault. Vom vedea oare o noua ierarhie doar datorita acestui deflector? Vor reusi aceste echipe sa lupte constant pentru victorii? Va fi impiedicat Button sa continue forma excelenta din acest debut de sezon sezon?

Raspunsul meu la aceste toate aceste intrebari este cat de poate de simplu: doar intr-o mica masura. Probabil ca solutia aleasa de Brawn GP, Williams si Toyota aduce un spor de performanta, insa este greu de crezut ca doar aceasta componenta face diferenta in noul sezon. Probabil diferentele dintre cele trei echipe si “restul lumii” vor fi mai mici, dar nu cred ca rolurile se vor inversa.

Ferrari are multe alte probleme pe cap (vezi si numeroasele schimbari din cadrul departamentului tehnic), McLaren inca se mai cauta si problema este cu totul alta acolo, iar Renault nu este inca acolo unde ne asteptam dupa finalul nebun de sezon din 2008.

BMW-Sauber pare in acest moment una dintre cele doua echipe care ar putea profita cel mai mult de noul deflector, intrucat germanii au demonstrat ca pot concura in varful ierarhie. Trebuie insa sa verifice unele probleme de fiabilitate pentru a se asigura ca pot spera la victorii in 2009.

Am spus ca BMW-Sauber este una dintre cele doua echipe care ar putea profita de noua situatie… asta pentru ca cea de-a doua ar putea fi Red Bull Racing. Echipa umilita anul trecuta de Toro Rosso a avut un parcurs foarte bun in primele doua curse, iar cele 2-3 zecimi de secunda preconizate prin noul deflector ar putea propulsa echipa lui Vettel si Webber intre Brawn GP si Williams. Adica cam pe unde este pozitionata acum Toyota.

Sigur, vorbim doar de niste speculatii. Astept cu nerabdare cursa de la Barcelona, cand se pare ca “the big guys” vor avea noul deflector. Pana atunci, poate ne ofera Renault o prima idee la Shanghai…

5 comentarii la “Deflectorul (nu) face legea”

  1. Bruno_Senna spune

    Era de asteptat sa le declare legale…toti au asemenea solutie ..si oricum e o evolutie in aerodinamica care se dezvolta sub masina nu deasupra .In plus e ieftinaOricum cateva curse tot Brawn Gp vor fii in top pt ca nu doar difuzorul e cheia lor…e posibila si o victorie toota pana la barcelona sau cel tarziu mijlocul sezonului

  2. Maka spune

    Doamne ajuta sa avem un sezon intreg in care sa mai vedem alti piloti si alte echipe in fata; cu Mc Laren si Ferrari in afara podiumului chiar o sa recapat placerea urmaririi F1.

    Sa o mai lase nenea Bernie mai usor cu aranjamentele si sa vedem lupta intre gentlemani ca pe vremuri; piloti bravi si lupta “corp la corp”

  3. goppo spune

    Amice alea se cheama ‘difuzoare’.Deflectorul este o chestie care deviaza aerul precum micile aripi de pe eleronul-fata si de pe side-pods care au rolul sa devieze aerul din calea rotilor fata, respectiv spate.E destul de penibil sa folosesti un termen impropriu cand si in engleza ii spune tot la fel.Titlul e pe masura.Si stai linisit ca Reno deja vine in china cu difuzor supraetajat.

  4. wolful spune

    Ferrari a dus deja conducerea tehnica acasa, Red bull a recunoscut de o luna ca au noul difuzor in suflerie, probabil la fel au facut si cel de la BMW, Renault si McLaren. Brown mai are o cursa sau doua sa acumuleze avantaj. Dupa asta va fi greu de spus cine va fi in fata pentru ca RBR si BMW se tine de ei si fara acest dispozitiv. Difuzorul acesta mareste cu 25 pana la 40% apasarea pe spate si ca efect direct creste viteza in viraje. Ar fi interesant, in China, sa vedeti diferenta de viteza in virajul ala lung sa vedeti ce inseamna difuzorul etajat.
    Eu sunt de parere ca cel putin RBR si BMW vor trece in fata celor Brown pe la jumatatea campionatului.

  5. Dpp spune

    Cu putin noroc , RBR face fata si acum celor de la Brawn. Repet , cu putin noroc .
    Abia astept ca Red Bull sa isi monteze noul difuzor , sa vezi atunci dueluri Button vs. Vettel :)