KERS, esecul anului in Formula 1

6 dovezi ca sistemul KERS reprezinta un esec pentru Formula 1:

- A fost utilizat de cele mai bune echipe din sezonul 2008: Ferrari, McLaren, BMW-Sauber si Renault. Rezultatul? Cele patru echipe ocupa in prezent locurile 4,5,7 si 8 in clasamentul constructorilor.

- Brawn GP nu utilizeaza sistemul KERS, sub pretextul ca nu se potriveste monopostului BGP001. Monopost care a castigat 6 curse din 7 in acest an.

- BMW-Sauber a renuntat la KERS dupa ce a introdus noul dublu-deflector, semn ca cele doua dispozitive nu sunt compatibile din cauza configuratiei axului spate si a suspensiilor. Avantaj: evident, dublul-deflector.

- Echipele au investit multe milioane de euro pentru dezvoltarea KERS, in contextul in care si-au propus reducerea costurilor cu 50% in 2009 fata de 2008.

- Niciun monopost echipat cu KERS nu a reusit sa castige vreo cursa in acest an.

- Depasirile datorate acestei tehnologii au fost rare si nu au facut diferenta in varful clasamentului de cursa. Practic, KERS nu a adus aproape niciun beneficiu spectacolului de pe pista.

In acest context, decizia echipelor de a abandona tehnologia KERS incepand din sezonul 2010 este perfect justificata. Si inclin sa cred ca acest lucru este valabil si pentru BMW, chiar daca ei au fost singurii care s-au opus. Dar, fiind echipa care a sustinut cel mai mult tehnologia, au preferat ca oficial sa ramana consecventi ideii principale.

Deocamdata, FIA nu a comentat in niciun fel aceasta decizie, fiind implicata intr-un conflict mult mai important cu echipele. Dar daca forul mondial vrea cu orice pret sa distruga Formula 1, ar putea obliga echipele sa utilizeze KERS in 2010. Ceea ce in mod sigur ne-ar aduce in pragul unui nou razboi…

3 comentarii la “KERS, esecul anului in Formula 1”

  1. scuderia spune

    poi asa este..unde nu e cap vai de picioare….au scazut costurile pe de-o parte si le-au rezolvat pe cealalta…in orice caz acesti 2 oameni ar trebuii sa dispara cat mai curand de la carma f1…in 2-3 ani va fii distrusa aceasta competitie

  2. wolful spune

    Toata povestea cu KERS a fost o tzapa, Marii, pacaliti initial ca sistemul va fi obligatoriu au bagat o gramada de bani si timp in dezvoltarea sistemului. Au neglijat celelalte elemente in favoarea acestui sistem de o ipotetica eficienta energetica. Dupa ce FIA s-a asigurat ca cei viyati au muscat, a trecut KERS-ul la optionale. Acuma poate ca suna a scuza pentru cei mari dar, asa cum s-a scris mai sus, proiecrarea intregii punti spate este influentata de acest dispozitiv. Ciudat este ca in acea zona se afla si sistemele mult contestate la deschiderea sezonului. Daca era prim ministru, undeva in Europa, Max ar fi trebuit sa demisioneze daca ar fi dat o lege asa de proasta ca impunerea KERS pentru constructori. Abia astept sa vina alegerile la FIA sa vedem daca cei de la automobuilcluburi au sau nu minte destula sa-l pensioneze pe acest ……… fara caracter.

  3. scuderia spune

    @wolful
    ai dreptate…asa e…i-au fraierit pe echipele mari…si si-au concentrat munca asupra sistemului…pe cand echipele mici sunt in frunte