Minim 3, maxim 6

Max Mosley a oferit astazi cateva indicii despre echipele care se vor retrage din Formula 1 in sezonul 2010. Chiar daca nu a nominalizat niciuna dintre ele, nu este foarte greu sa intelegem anumite lucruri din fraza: “Probabil ca vom avea intre trei si sase echipe inscrise pana pe 29 mai”. Asadar:

- Mosley confirma indirect informatiile dezvaluite anterior de publicatia Autosport potrivit carora Brawn GP, Williams si Force India se vor inscrie cu siguranta in sezonul 2010.

- Desi 5 echipe au amenintat cu retragerea, Mosley sugereaza ca una dintre ele ar putea reveni asupra deciziei.

Despre cine ar putea fi vorba? Nu cred ca este Ferrari, pentru ca intr-un astfel de caz si celelalate echipe ar fi urmat probabil aceeasi cale. Ma gandesc in primul rand la Toro Rosso, pentru ca Dietrich Mateschitz ar putea juca la doua capate (Toro Rosso in, Red Bull out).

- FIA nu este inca sigura de punctul de vedere al constructorilor BMW si Mercedes. BMW nu a comentat pana acum in niciun fel situatia, in timp ce retragerea ar putea echivala cu sinuciderea pentru un contructor precum Mercedes implicat in foarte multe scandaluri.

Probabil ca atat BMW, cat si Mercedes asteapta rezultatul ultimelor negocieri intre echipele “rebele” si FIA pentru a lua o decizie. O atitudine care insa nu are cum sa atraga respectul celorlalti.

Ce va fi cu adevarat vom afla doar pe 29 mai sau, si mai bine, pe 12 iunie, cand FIA va anunta lista echipelor admise in sezonul 2010.

PS: In patru dintre ultimele 5 posturi de pe blog am vorbit despre retragerea echipelor din cauza regulamentului. Nu vi se pare putin trist ca politica din jurul Formulei 1 a devenit mult mai importanta decat spectacolul de pe pista? Parca incep sa inteleg declaratiile lui Hamilton…

7 comentarii la “Minim 3, maxim 6”

  1. scuderia spune

    2 maxim sasa:)))

  2. matrixu spune

    lasa ca e mai bine asa. poate ne putem delecta si noi cu un nou campionat fara regulamente cretine.
    Daca ne uitam la WTCC, DTM etc, sunt 2-3 producatori si cam atat. Spectacol in schimb este destul.
    Eu imi doresc un campionat al constructorilor, guvernat de catre constructori pentru un spectacol mai bun.

  3. Andrei spune

    Adevarul este ca un campionat in care in fiecare an se tot schimba regulile devine stresant. Ba facem masini mai late, ba le facem mai putin late si tot asa mai departe pana… nu mai stim cine ce masina are si de ce trebuie sa fie asa. Plus ca ideea de a fi un singur producator de pneuri mi se pare de rahat, as vrea sa fie macar 3. Evident ceva mai mult diversitate.

  4. westmclaren spune

    Nu am crezut niciodata ca “batraneii” de la FIA se vor tine asa de tare dar se pare ca m-am inselat. Mai mult am citit o declaratie de-a lui Max in care ii face idioti pe sefii de la Ferrari. Nu sunt fan Ferrari dar respect tot ce au facut ei pt. F1 in toti acesti 60 de ani si nu sunt de acord cu acest batranel fara minte.
    Parerea mea e ca ori pleaca Max si o sa mai existe F1, ori pleaca toti constructorii si F1 va fi “o competitie de mana a doua.”

  5. Marian spune

    bmw si mercedes nu stau in F1 sau in celelalte competitii pentru imagine. Renault a fost 2 ani campioana F1 si Citroen 5 la WRC, iar asta nu a schimbat imaginea bmw si mercedes ca masini premium.

  6. Daniel Popescu spune

    @westmclaren: In octombrie sunt alegeri la FIA. Parca vad ca Mosley va fi unicul candidat…

  7. mad79 spune

    eu zic ca una din echipe va fi mclaren,din 2 motive:mercedes si a doua traditia Mclaren,care se confunda cu Formula1!