Ricciardo, pariul câştigător pentru Red Bull

La prima vedere, ştirea potrivit căreia Daniel Ricciardo va concura pentru Hispania Racing până la sfârşitul sezonului poate părea nesemnificativă. Până la urmă, nici măcar Sebastian Vettel nu ar putea face performanţă la cea mai slabă echipă de pe grila de start.

Şi totuşi, Red Bull ştie ce face. Să vă explic de ce:

  • Ricciardo a impresionat de la primul test efectuat în Formula 1. Se întâmpla în decembrie 2009 la Jerez, când australianul a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:17.418 la volanul unui Red Bull RB5. Ocupantul locului 2, Gary Paffett, a scos doar 1:18.718 cu un McLaren. Adică a fost cu peste 1.3 secunde mai rapid!
  • Un an mai târziu, australianul a participat la sesiunea de teste din Abu Dhabi. Rezultatul? Locul 1 cu timpul 1:38.102, urmat de Jerome D’Ambrosio (Renault) cu 1:38.802. Adică cu şapte zecimi de secundă mai rapid.

Prin prisma rezultatelor şi, mai ales, a feedback-ului oferit, Ricciardo le-a demonstrat celor de la Red Bull că are viitorul asigurat în Formula 1. Însă băieţii de la Red Bull nu au vrut să grăbească lucrurile inutil, conştienţi că australianul trebuie să debuteze în F1 la momentul potrivit. De aceea, au preferat să-i ofere doar un post de pilot de rezervă la Toro Rosso, a doua echipă a grupului, pentru sezonul 2011, pentru a-l pregăti moral.

“Trebuie să înveţe echipa, să înveţe toate circuitele de curse, să lucreze împreună cu inginerii, să cunoască lucruri de bază despre lucrul cu presa şi despre marketing. Asta ar trebui să fie o pregătire pentru a concura pentru Toro Rosso în 2012″ – Franz Tost, şeful Scuderiei Toro Rosso.

Interzicerea testelor în timpul sezonului i-a determinat însă pe austrieci să schimbe uşor planul: au decis să-l promoveze pe Ricciardo ca pilot titular la jumătatea sezonului 2011. S-au lovit însă de o mare problemă: Sebastien Buemi şi Jaime Alguersuari, actualii piloţi, sunt la egalitate de puncte şi au avut prestaţii suficient de bune pentru a-şi justifica locul la echipă.

Soluţia a fost împrumutarea pilotului la o altă echipă, iar Hispania este, ironic, alegerea ideală: o echipă care a primit cu bucurie o sumă de bani pentru a accepta propunerea şi o echipă suficient de mică pentru a accepta un simplu împrumut, şi nu un contract pe termen lung prin care să-l ‘fure’ pe australian. Şi a primit acest cadou chiar de ziua sa, pentru că astăzi, 1 iulie, împlineşte 22 de ani.

Ce va face Ricciardo la Hispania? Va căpăta experienţa pe care altfel n-ar fi acumulat-o în testele din iarna lui 2012 şi le va demonstra celor de la Red Bull cât este de bun în comparaţie cu coechipierul său, Vitantonio Liuzzi, care concurează în F1 din 2005 şi care a trecut în carieră pe la ambele echipe Red Bull.

Iar pariul meu este că va impresiona atât de tare, încât Red Bull va renunţa la planurile de a-l pune în cockpitul unui monopost Toro Rosso în 2012. În schimb, Red Bull Racing va avea un australian în echipă şi în 2012, dar numele acestuia nu va fi Mark Webber.

8 comentarii la “Ricciardo, pariul câştigător pentru Red Bull”

  1. Redhimihai spune

    Am vazut cateva curse World Series by Renault anul asta si tin sa iti dau dreptate. Da, Ricciardo este talentat, rapid si prin prisma testelor pare sa se simta foarte bine intr-un monopost F1. Sunt destule cazuri de piloti foarte talentati din seriile inferioare care nu s-au simtit atat de bine in F1 (Grojean de ex). Cu toate astea nu cred ca jumatate de sezon la Hispania il va pregati suficient pentru ca in 2012 sa ocupe un loc de titular la Red Bull (in locul lui Webber, cum ai sugerat tu).
    Red Bull nu au nici un motiv sa grabeasca lucrurile. Sa nu uitam ca l-au promovat pe Vettel la echipa mare abia dupa 1an jumate la Toro Rosso in momentul in care germanul avea deja o victorie la activ (cursa superba de la Monza) si un solid loc 8 in campionat. Deasemenea trebuie sa tinem cont ca pretentiile erau ceva mai mici la RedBull atunci. Chiar nu stiu ce minuni ar putea face Ricciardo la Hispania pentru a merita un loc la RedBull.

    Daca povestea cu plecarea lui Webber se dovedeste reala ea va antrena destul de multa agitatie in pluton. Multi isi doresc un volan RedBull si chiar daca o buna parte din ei sunt legati prin contracte cu actualele lor echipe (ex: Hamilton) inca exista destui piloti mai experimentati decat Ricciardo care ar avea prioritate.
    O varianta ar putea fi chiar Button (care intarzie prelungirea contractului, + daca McLaren reusesc sa gaseasca alt pilot probabil nu-i vor mai prelungi contractul pana in 2012). Alta varianta ar fi Heidfeld, care cum bine stim are contract cu Renault doar anul acesta si care odata cu venirea lui Webber la Renault si-ar pierde volanul. Si ar mai fi: Massa (daca Webber vine la Ferrari), Hulkenberg, Sutil sau Di Resta (posibil acompaniat de un motor Mercedes)…

    Revenind la subiect; Cred ca cel mai probail scenariu pt Ricciardo e: anul acesta la Hispania, anul viitor la Toro Rosso (in locul lui Buemi cel mai probabil).

    Am si o intrebare: Va continua Ricciardo si cu WSR in apralel cu F1? Mai sunt doar 4 etape si sincer ar fi pacat sa renunte. Are ceva sanse sa ia titlul si, in palmares, cred ca conteaza mai mult un titlu in WSR sau GP2 decat un sezon la Hispania.

    P.S. Din WSR mi se pare mai talentat Wickens. Are tot 22 de ani, ceva mai matur, un pilot mai complet. A demonstrat-o la Spa si la Nurburgring.

  2. Mclaren spune

    Nici eu nu cred ca va fi la RedBull de la anul.
    Eu as zice ca anul viitor o sa ajunga la TR si apoi o sa vada cum merge pentru 2013. La anul o sa fie tot Webber la RB. Din 2013 vor avea mai multe sanse. Ori Ricciardo confirma la TR si e luat la RB ori cauta pe cineva din cei ale caror contracte expira in 2012.

  3. Flavius spune

    Hmm, tot asa laudat a fost si Buemi, si Alguersuari si sebastien bourdais, deci sa nu ne grabim. Sa vedem ce face de anul viitor intr-o masina de F1, ca vorba vine, un monopost de GP2 pe unele circuite este mai tare decat Hispania !

  4. eu spune

    las-o mai moale cu pronosticurile! vremurile profetice au apus. sa-l vedem la treaba si dupa aia.

    te arunci cu capul inainte!

  5. emerson spune

    Cu scuzele de rigoare…Daniel,te banuiesc de oaresce plagiat,sau de informatii dintr-o parte sau alta. Logica ta e corecta si f.f.complexa,dar eu nu sunt convins deloc de ele. In primul rand,de ce s-ar complica o echipa de forta lui Red Bull sa creasca un pilot,pt.care, nimic nu garanteaza ca va acumula si insusi la nivelul asteptat si nu se va plafona,apoi, de ce ar planifica o asemenea echipa sa aduca langa Vettel un pilot cu capacitatea potentiala de a da de pamant cu “starul”,pe care s-au straduit sa-l faca,din rasputeri campion mondial. Nu are logica un asemenea gest,nemaivorbind ca istoria ne da lectii daca si invatam e bine…2 piloti f.buni intr-o echipa, chiar cu un manager f. abil sunt o problema. Ciomageala dintre Senna si Prost fiind numai unu dintre posibilele exemple,apoi chiar la Red Bull pana nu i-au dat peste bot lui Weber,n-au reusit sa-l salte pe Vettel in campion. Deci, nu cred ca sunt atat de naivi sa-si aduca samanta problemelor in gradina proprie. Apoi,la forta actuala a echipei nu vad de ce si-ar bate capul cu cresterea si educarea unui pilot, cand pot, oricand,la nevoie sa angajeze unul din “piata”,mai ales , cum spuneam mai devreme, nimic nu garanteaza un rezultat pe masura educatiei.Toate astea sunt valabile doar daca nu cumva baietul la care faci referire e sub aripa protectoare a “cuiva”. Daca e asa ceva regulile jocului pot suferi modificari radicale…altfel…

  6. lev spune

    nici vorba de el la rbr la anul!cale lunga…si sa vedem, ca in teste cu o masina superioara nu convinge.Daca avea un alt monopost,nu rbr,da,dar asa,cu cea mai buna masina e usor sa iesi primul in teste.

  7. Paul spune

    Am pus un pariu cu cineva: Masinile de F1 au marsalier sau nu? Stiu ca parca Ferrari folise in trecut dar din cate stiu nu prea le-a placut. Actualele masini au marsalier????

  8. Luci spune

    Renault are marsarier, restul nu stiu, intr-o sesiune de antrenamente Heidfeld a lovit o bariera de protectie si a dat cu spatele, era afisata si grafica cu viteza si turatia si treapta de viteza si a trecut din 1 in N si din N in R