Logica cursei in nocturna din SUA

Bernie Ecclestone face tot posibilul pentru a reintroduce Statele Unite ale Americii in calendar. Lucra de laudat, daca ne gandim ca Ferrari, Renault si Mercedes au interese puternice pe aceasta piata auto.

Ce nu pot sa inteleg este ideea unei curse pe timp de noapte. Sigur, peisajul ar fi magnific, pentru ca monoposturile ar concura langa niste zgarie-nori iluminati. Probabil ar fi ceva mai spectaculos decat ceea ce vedem in prezent in Singapore.

Dar exista o mare problema. Americanii de pe coasta Atlanticului sunt cu 7 ore in urma Romaniei si cu 5 ore in urma Marii Britanii, socotita patria sporturilor cu motor. Pentru a avea loc in nocturna, cursa din Statele Unite ar trebui sa se desfasoare undeva dupa ora 20:00, ceea ce inseamna ca in Romania va fi deja luni, ora 3 dimineata, iar in Marea Britanie luni, ora 01:00 dimineata. Intr-un caz extrem, cursa ar avea loc in noaptea de sambata spre duminica la ora 00:00, pentru ca in Marea Britanie sa fie duminica, ora 05:00, adica ora la care de obicei ne trezeam cu cativa ani in urma pentru cursa de deschidere din Australia.

Oricum o luam, o cursa pe timp de noapte in SUA este cea mai buna metoda de a distruge audienta F1 in Europa pentru evenimentul respectiv. Aceeasi audienta pe care Bernie a crescut-o mutand cursele din Asia cat mai aproape de asfintul soarelui.

Oare cei 79 de ani ai lui Bernie incep sa tradeze o lipsa de luciditate?

Etichete: /

7 comentarii la “Logica cursei in nocturna din SUA”

  1. Dpp spune

    Bernie e lipsit de luciditate de multa vreme :)
    Nu prea vad un argument valid pentru o cursa pe nocturna altul decat “prima cursa de F1 pe nocturna in SUA” . Poate vrea sa intareasca sugestia lui Alonso : “nu iti place , nu te uita” :) )

    PS: oricum , F1 mai are multi ani pana o sa prinda in SUA. Poate daca vor concura pe un oval (sau poate niste “drag race”-uri intre monoposturi.

  2. dacian t spune

    O remarca ! Renault este singurul producator auto (mare) care nu este prezent pe piata din SUA doar mai nou indirect , prin NISSAN (ma refer de cand renault a cumparat acest producator auto) . Cat despre Bernie trebuie sa recunoastem ca a fost o minte sclipitoare si un oportunist , a facut o avere fabuloasa si acum nu mai are nevoie de bani , din pacate are o varsta si este exact ce avem si noi (care mai au) bunici care iti fac capul calendar ce tare si celebru eram pe timpuri.Baiul este ca el mai este si acum , a mea parere este ca F 1 sa stricat in momentul cand Schumacer a venit la Ferrari .De atunci au inceput simpatiile fata de Ferrari din parte FIA si competitia si spotrtul au murit in favoarea intereselor personale BANIi

  3. Dpp spune

    @dacian t : din cate imi aduc aminte Renaul n-a cumparat Nissan ci au o alianta . Parca si-au cumparata reciproc un anumit procent din actiuni .

  4. radcargt spune

    ILOGIC,,ca Bernie………….

  5. wolful spune

    Dar sunteti siguri ca se va tine cursa pe coasta de Est ?
    Daca o tine la L.A. sau in alta parte pe coasta Pacificului nu e chiar asa de dramatic.

  6. Daniel Popescu spune

    Bernie a fost destul de categoric ca vrea cursa in jurul New York-ului. Acum sa vedem, ca varianta Jersey City tocmai a cazut :)

  7. Ivan spune

    Rog Admin sau oricine detine ceva informatii corecte sa ma lamureasca cum un motor de cilindree mica e mai eficient pe partea de consum decat un motor aspirat de aceeasi putere si cilindree mai mare?
    Si nu-mi spuneti ca un 1.4 TSI de 200 CP consuma mai putin decat un 2.0 VTEC tot de 200 CP ca nu va cred…
    Eficienta si randamentul sunt data de cu totul si cu totul alte aspecte…