F1 Champ: Câteva explicaţii

F1 Champ 2011 a început, iar misterele care planau asupra premiilor şi a algoritmului de determinare a marelui câştigător au fost dezvăluite.

Mulţi dintre voi şi-au exprimat deja opiniile despre noul sistem de calcul care va determina câştigătorul excursiei de două persoane la Marele Premiu al Belgiei din 2012, iar cele mai multe dintre acestea sunt negative. Lucru oarecum de aşteptat pentru mine, întrucât întotdeauna noutăţile, indiferent care ar fi ele, sunt privite cu un anumit grad de scepticism. Tocmai de aceea, vă dezvălui principalele argumente pe baza cărora am decis crearea unei Etape Finale:

  • numărul concurenţilor care vor avea şanse reale să câştige excursia la Spa-Francorchamps va fi mai mare si mai reprezentativ

Din experienţa primelor patru ediţii de F1 Champ ştim că, înaintea ultimei curse a sezonului, doar o mână de concurenţi mai pot spera la primul loc în clasamentul general. Lucru firesc, de altfel, în condiţiile unui maraton de aproape 20 de runde în care un parcurs complet eronat într-o singură etapa este suficient pentru a-ţi reduce şansele. Acum însă totul se schimbă, iar ultima etapă va fi mult mai palpitantă pentru cei care reuşesc să ajungă acolo.

Cel mai puternic argument este legat de momentul înscrierii în concurs. În vechiul sistem, dacă un concurent intra în concurs la jumătatea sezonului, el nu avea practic nicio şansă să câştige marele premiu, chiar dacă ar fi terminat jumătate dintre etape pe primul loc. Noi credem că un astfel de concurent merita să-şi joace şansele în Etapa Finală, pentru simplul motiv ca a demonstrat că este capabil să anticipeze corect ce se va întâmpla în curse.

  • un loc cinci într-o singură etapă te înscrie în Etapa Finală, dar nu te trimite la Spa-Francorchamps

Reversul medaliei, în opinia unora dintre voi, este că dacă un concurent termină o singură etapa pe locul cinci intră în Etapa Finală alături de concurenţi care au terminat câteva etape pe primul loc. Perfect adevărat, însă tocmai din acest motiv am introdus sistemul de puncte pentru Etapa Finală. În situaţia de mai sus, concurentul nostru ar pleca la drum cu numai 10 puncte, un handicap important comparativ cu cele câteva sute de puncte potenţiale ale unui concurent constant şi inspirat. Cu alte cuvinte, dacă obţii numai un loc cinci pe parcursul unui sezon, şansele tale să pleci în Belgia sunt relativ reduse.

  • motivaţie suplimentară pentru etape

În contextul noilor schimbări, fiecare etapă va capăta o importantă mult mai mare. Chiar dacă te-ai înscris mai târziu în concurs sau ai avut rezultate foarte slabe în primele etape, vei avea o motivaţie puternică să-ţi demonstrezi în continuare abilităţile, pentru că ştii că un rezultat in primii cinci îţi asigură prezenta în Etapa Finală.

Etichete:

16 comentarii la “F1 Champ: Câteva explicaţii”

  1. Cristy spune

    Da sunt de acord dar aici numai e premiata constanta adica un jucator poate avea doar locuri de 400 si intr-o etapa da lovitura din noroc practic un moment de sclipire, iar unul care termina constant in primi 20 dar nu reuseste sa ia locul 5 e in dezavantaj. Argumentul vostru ar fi ca daca vrei sa fi campion constanta se face sus deci va dau dreptate, insa aici e premiata puntin si sclipirea pe care unii o au , pt ca toata lumea sa fie multumita ar trebui introdus un mic paragraf care sa taie o sclipire a unui jucator spre deosebire de o constanta a altora

  2. Mircea Meşter spune

    @Cristy

    Campionatele, Războaiele, Olimpiadele, Invenţiile. Toate acestea s-au datorat unor sclipiri de geniu.

    Cei constant ok au fost soldaţii străluciţi ai unor generali care reuşeau să câştige printr-o singură mutare.

  3. me_najanaja spune

    ok vin si eu cu o mica problema,sa zicem ca un anumit user termina toate etapele pe locul 6,adunand un nr foarte bun de puncte,ce se intampla cu el atunci?nu intra in marea finala?asta nu ar fi prea corect :( cu ce m-a incalzeste pe mine ca cineva termina o etapa in primii 5 cand altcineva termina toate etapele(teoretic vorbind)pe locul 6 dar nu primeste sansa unei finale

  4. ally_great spune

    Unpic de forta si se rezolva si sansa de a intra in finala :D

  5. Paul spune

    Interesante grupele valorice…..dupa ce criterii au fost facute? Dupa rezultatele din teste?

  6. hoyad spune

    Am ridicat cateva “mici” hibe ale regulamentului (din punctul meu de vedere…) pe site la link-ul aferent anuntului inceperii concursului, acestea fiind legate de pozitia pilotilor necalificati in cursa datorita timpilor mai mari de 107% si despre punctele alocate celor din TOP 5 (as fi acordat chiar mai multe puncte decat s-au acordat de administratorii concursului, vorba aceea “ori la bal, ori la spital”).
    Ca sa fi impacat si capra si varza, poate as fi selectat pe primii 10 useri din topul fiecarei etape, astfel ar fi fost si mai multi useri (peste 100), dar si cu mai multe puncte…

  7. SUCEAVA 64 spune

    Dupa parerea mea selectionarea pentru marea finala trebuia facuta in functie de locul ocupat la finele penultimei sau antipenultimei etape,ex. de la locul 1 la locul 100 deoarece cred ca la castigarea marelui premiu sansa era valabila mai multor jucatori.Orcum niciodata nu poti multumi pe toata lumea deci ne conformam regulei in viguoare.

  8. F1-zone spune

    Felul in care este gandit acest joc, prin filosofia lui face ca cel care strange cele mai multe puncte sa castige la final.Asa a fost anul trecut. Datorita modului in care sunt administrate punctele este foarte probabil ca un manager sa-si faca de asa natura echipele astfel incat sa iasa in final pe podium fara sa castige vreo etapa. Ce se intampla in acest caz?Eu cred ca atunci cand iti gandesti strategia un mod coerent e putin probabil sa castigi etape insa poti optimiza si castiga finalul.

  9. mad79 spune

    multe controverse care pana la urma nu pot fi schimmbate,degeaba ne plangem noi,cand administratorii iti pot spune simplu,nu iti place nu te juca,si asa vei inghitii galusca!Poate e corect,poate nu e corect,dar eu tot vreaau sa casttig :)
    Bafta concurentilor!

  10. vali spune

    slabe explicatii, chiar am citit c-am tot ce am propus noi, cand ni s-a cerut parerea, nu s-a tinut cont de nimic
    anul asta nu ma joc, oricum merg in ungaria in weekendul de f1

  11. pakocska spune

    salut, imi place noul look al concursului, este interesanta noua regula cu etapa finala sa vedem ce o sa iasa, poate ar fi fost mai bine cu primele 10 dintr-o etapa dar voi stiti mai bine, o nelamurire am si anume cu regula 107% ce va fi cu pilotii si/sau echipele care nu se califica in cursa?
    e frumos marele premiu, mi-ar place mult sa fiu la o cursa de f1 si mai ales in spa, sper ca macar un tricou iau si anul asta. succes tuturor si astept raspuns la intrebare.

  12. KalEl spune

    cred ca ar fii bine sa luati in calcul in regulamenti si faptul ca marele premiu al braziliei s-ar putea sa nu fie ultimul din sezon (vezi bahrain)

  13. Daniel Popescu spune

    Regula 107%

    Situatia pilotilor care nu respecta regula 107% in calificari a fost clarificata prin introducerea articolului 6.10 in Regulament.

    6.10 In cazul in care un pilot nu indeplineste regula 107% in calificari si, implicit, nu primeste dreptul de a participa in cursa, el va fi punctat in calificari conform pozitiei pe care ar fi trebuit sa o ocupe pe grila de start prin timpul efectiv realizat.

    Intrucat nu va putea participa in cursa, pilotul respectiv nu va fi punctat in cursa, cu exceptia cazului in care FIA decide sa-i acorde dreptul de a concura chiar daca nu a respectat regula 107%.

  14. Daniel Popescu spune

    @KalEl: In cazul in care Bahrain va fi inclus in calendar, regulamentul va fi ajustat in consecinta.Oricum, la cum decurg lucrurile acolo (stare de urgenta pana in iunie), slabe sanse sa mai vedem cursa acolo, in conditiile in care deadline-ul impus de FIA pentru reprogramare expira in 1 mai.

  15. radcargt08 spune

    BAFTA TUTUROR!!!! SA INCEAPA:)

  16. schumy1969 spune

    un pilot necalificat (107%), nu participa in cursa = 0 puncte, un piulot abandonat IN CURSA = -100 puncte