Cum sa nu castigi fani in F1

Se da o criza economica in care vanzarile masinilor noi scad vazand cu ochii, bancile isi anunta retragerea, iar sponsorii care mai raman in Formula 1 isi diminueaza drastic cheltuielile publicitare.

In tot acest context, Formula 1 trebuie sa faca eforturi sustinute pentru a atrage fonduri din exterior, prin intermediul sponsorilor, a noilor parteneriate sau a noilor echipe. Iar elementul cheie in toate aceste eforturi il reprezinta… FANII.

Un sport fara fani nu se poate numi sport, iar in aceste vremuri tulburi este esential ca Formula 1 sa castige cat mai multi fani pentru ca echipele sa fie capabile sa atraga cat mai multi sponsori. Cu alte cuvinte, echipele trebuie sa demontreze ca investitiile facute de companii in Formula 1 sunt rentabile din punct de vedere financiar.

Audienta Formulei 1 a ajuns in 2008 la peste 600 de milioane de telespectatori, insa acest numar nu mai impresioneaza sponsorii intr-un climat economic total nefavorabil. Formula 1 are nevoie de mai multi fani, iar pentru a-i castiga avem nevoie de spectacol exclusiv pe circuit.

Nu avem nevoie de schimbari de regulament aberante si, mai ales, de schimbari care au loc in fiecare an. 2009 este anul cu cele mai numeroase schimbari de regulament din ultimele decenii, dar FIA isi propune sa intreaca si mai mult masura in 2010.

Oare cum poti atrage noi fani intr-o competitie in care vor exista doua regulamente tehnice pentru echipe? Cum vei putea sa ii explici unui novice de ce Force India are o aripa fata ajustabila, iar McLaren o aripa fata fixa? Sau cum sa ii explici altuia de ce motorul Ferrari utilizat de Toro Rosso nu are limita de turatii, in timp ce acelasi motor utilizat de Scuderia Ferrari are o limita de 18.000 rpm? Sau de ce Williams are voie sa testeze nelimitat la iarna, iar BMW-Sauber are dreptul la numai 4 sesiuni?

E ca si cand Osasuna Pamplona ar juca cu 20 de jucatori pe teren in meciul de fotbal cu FC Barcelona pentru care are un buget net inferior.

Lucrurile tind deja sa devina complicate chiar si pentru noi, fanii care urmarim acest sport de ani de zile. Mai ramane sa traim ziua in care se vor acorda puncte in functie de diferenta de secunde fata de primul loc sau in functie de uzura pneurilor.

Da, si faceti ceva cu sistemul ala de irigatie care va crea ploi artificiale in timpul curselor…

Etichete: /

8 comentarii la “Cum sa nu castigi fani in F1”

  1. Dpp spune

    Ai uitat de punctele acordate pentru litrii de transpiratie storsi dintr-un pilot in timpul cursei si de punctele pentru timpi la toaleta inainte de cursa. :) )
    FIA incepe sa abereze rau de tot si F1 se duce , incet , incet , pe aratura. :) )

  2. alex spune

    stiu destule persoane care nu pierdeau nicio cursa acum cativa ani, iar acum nu se mai uita la niciuna.
    motivul nu il reprezinta neaparat aberatiile bosorogilor care conduc formula 1, ci disparitia spectacolului. eu sunt un optimist si continui sa tot sper, dar s-ar putea ca sperantele sa fie desarte daca bosorogii astia mai abereaza in continuare. cred ca pun in practica cam tot ce viseaza noaptea…

  3. scuderia spune

    cred ca acesta va fii ultimul sezon de f1 mai de doamne ajuta..urmatoarele vor fii teroare. mai ales chestia cu 2 regulamente este penibila: echipe care il vor respecta vor fii: williams, str, force india si probabil red bull….asta este o porcarie….nu stiu cum pot conduce f1 2 cretini…cred ca f1 are 4 cretinii la ora actuala…cei mai cretini de pe pamant: cei 2 comentatori de la tvr si cretinii de max si bernie (nume de caine-sincer)

  4. ally_great spune

    Nu degeaba i se spune Marele Circ. Cei 2 fac show de senzatie in pragul pensionarii. Unul striga cat il tin plamanii ca motorsportul poate supravietui fara Ferrari (asta era doar un cosmar de-al lui) , celalalt e indecis, care si cate curse doreste pe timp de noapte sau nu… Ceva trebuie sa se schimbe si nu e vorba de regulament, tot mai des.

  5. Alexandra1710 spune

    din pacate,conducerea Formulei 1 se lupta din rasputeri sa distruga un sport asa de minunat.Asta ce vedem noi astazi,nu e sportul nostru de suflet.asta e o mascarada! sper ca acest cosmar sa se termine curand pentru ca mi-e dor de o CURSA! mi-e dor sa vad batalii pe pista nu in culise! nu mai vreau curse castigate la masa verde! nu mai vreau curse a caror castigatori sa fie confirmati cu doua sapt dupa finalul cursei respective.vrem cu totii spectacol! Pentru ca stim cat de minunata e Formula 1!!! :( (

  6. mad79 spune

    ma rezum strict la exemplul dat din fotbal,Osasuma-Barcelona,si zic ca,in momentul de fata la cum joaca Barcelona,cred ca tot ei ar casiga,judecand dupa masacrul aplicat celor de la Real Madrid:

  7. Alexandra1710 spune

    @mad79.nu crezi ca ar trebui sa lasi fotbalul la o parte cand esti pe o pagina unde e vorba de F1? 8-|

  8. wolful spune

    modificarile de anul viitor sunt putin aberante. Bugetul cu salariile pilotilor raman libere, la fel si cele cu publicitatea.
    Va fi interesant sa vedem cativa mecanici si tehnicieni si mari armate de hostesse si alte personaje care nu au nici o legatura cu sportul auto in esenta sa.
    Probabil pe Max il intereseaza sa aiba unde bea una mica si nu sa se uite la masini performante.
    Cum va putea o echipa cu buget limitat sa faca optimizari la diferite elemente, uzinarea de noi componente inseamna bani si sa nu uitam ca este vorba de materiale de inalt nivel care costa.
    Testele inseamna bani cheltuiti cu deplasarea de personal si echipament iar la suflerii energia consumata este semnificativa.
    Probabil se va infiinta un corp de control care va calari echipele cu buget limitat si asta pentru ca ceilalti vor tot face sesizari ca se incalca limitarile.