Cu bata-n balta

Retragerea constructorului Honda din F1 a dus inevitabil la aparitia unor reguli stupide pentru sezonul urmator, dar mai ales pentru 2010.

Cel mai grav atentat este, fara indoiala, interzicerea completa a testelor din timpul sezonului. Asta va avea doua consecinte majore negative pentru competitie: dezvoltarea monoposturilor in timpul sezonului va fi limitata la maxim, iar oamenii care erau special angajati sa lucreze in cadrul testelor vor fi nevoiti, probabil, sa isi caute alte job-uri.

Bine ca pilotii au in continuare 3 ore la dispozitie pentru antrenamentele de vineri, cand baietii de la Ferrari stau in garaj cel putin cate o ora in fiecare sesiune.

Alta aberatie este interzicerea realimentarilor in timpul curselor. Masura asta nu va avea practic niciun efect asupra costurilor, fiind bagata pe gat din motive cu totul si cu totul absurde. Realimentarile provocau de multe ori incidente la boxe, iar rezultatele cursei deveneau astfel mult mai imprevizibile. Daca nu ma credeti, uitati-va din nou la Marele Premiu al statului Singapore.

Bomboana pe coliva ramane in continuare motorul unic, dar ce poti sa mai spui cand pana si cei de la Renault au decis sa il foloseasca?

Practic, in incercarea de a salva Formula 1, FIA si echipele au dat cu bata-n balta si au sugrumat competitia. F1 tinde sa devina ceea ce ar fi un meci de fotbal jucat intre doua echipe ce au in componenta roboti.

2009 se anunta a fi un an foarte greu. Nu numai pentru Formula 1, ci pentru toate sporturile de motor de elita. Sper ca aceasta criza financiara se va incheia undeva spre finalul lui 2009 pentru ca ulterior lucrurile sa revina la normal. Asta daca FIA va mai avea curajul sa elimine aceste reguli aberante.

Etichete: / / /

4 comentarii la “Cu bata-n balta”

  1. Cyrus spune

    Dece crezi ca sunt aberatii? Cand vine vorba de economisirea a sute de milioane in perioada de criza sunt masuri binevenite.

    Si dece crezi ca este sugrumata competitia? Din contra, va permite echipelor mai mici sa tina pasul cu cele mari, deci va fi mai multa competitie

  2. Daniel Popescu spune

    Cyrus, cred ca exista alte metode mai eficiente pentru reducerea costurilor. Uite, de exemplu, saptamana trecuta Wiliams l-a testat pe Clos la Jerez. Testul a avut loc luni, iar intreaga echipa de teste a celor de la Williams a ajuns la Jerez inca de vineri. Deci, doua nopti platite la hotel cu bani grei.
    Nu se vor economisi chiar sute de milioane. FIA crede ca masurile vor duce la reducerea costurilor cu 30%, adica mai putin de 100 de milioane.
    Iar interzicerea realimentarilor nu are nicio noima, nu vad cum va reduce chestia asta costurile in F1.

  3. blog spune

    vreau sa imi fac si eu un blog cum sa fac

  4. Daniel Popescu spune

    http://www.wordpress.com Acolo gasesti toate detaliile, aici discutam despre Formula 1.