Strategiile de cursa, in pericol?

Propunerile facute de FOTA la Geneva sunt, in mare masura, benefice pentru viitorul Formulei 1. Totusi, exista si cateva obiectii clare, pe care le voi detalia mai jos:

- sistemul de punctare: In sfarsit, vorbim despre o propunere realista, prin care se incearca cresterea ca valoare a unei victorii. Diferenta dintre primii doi clasati va fi acum de 3 puncte, iar cea dintre un loc 4 si prima pozitie de 7 puncte. Totusi, cred ca se putea si mai bine, in sensul ca mi-ar fi placut ca cel putin primii 10 clasati sa fie punctati. Lucrul asta era foarte usor de implementat printr-un sistem de tip 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1, cu 15 puncte acordate invingatorului.

- cea mai mare controversa pare a fi dezvaluirea unor date tehnice cheie pentru telespectatori. Afisarea cantitatii de combustibil cu care pilotii incep cursa pare sa fie un element negativ, intrucat fiecare echipa in parte va cunoste strategia rivalilor. In plus, noi nu vom mai astepta cu sufletul la gura sa vedem cand intra un piliot la boxe, pentru ca vom sti asta inca de la inceperea cursei.

In rest, se poate spune ca propunerile FOTA sunt de bun simt si ar trebui sa fie implentate cat mai repede. M-a surprins insa faptul ca FOTA nu a facut nicio mentiune despre calificari, desi organizatia trebuie sa sporeasca interesul pentru ziua de sambata, iar zvonurile despre schimbarea sistemului persista de ceva timp. Nu este exclus ca echipele sa nu fi ajuns la un numitor comun in aceasta privinta, insa cert este ca actualul sistem este relativ plictisitor si neatractiv mai ales pentru fanii din tribune.

Ceea ce trebuie remarcat este ca FOTA isi aroga un rol similar pentru viitorul F1 alaturi de FIA si FOM, desi ultimii, reprezentati de Bernie Ecclestone, ar face bine sa devina mai modesti in privinta pretentiilor financiare pe care le au…

Etichete: /

4 comentarii la “Strategiile de cursa, in pericol?”

  1. mad79 spune

    Una dintre propuneri pe care am auzit-o este ca incepand de anul viitur sa se renunte la realimentare,iar trecerea pe la boxe sa fie pentr schimbarea de pneuri!

  2. Ion spune

    Cind o sa fie organizat concurs de pilotaj in f1 in republica Moldova de catre organizatia Malboro?

  3. westmclaren spune

    Si eu cred ca este o greseala sa se faca publice datele despre cantitatea de combustibil din monoposturi. Cum ramane cu surprizele din strategiile echipelor? Asta nu neaparat pt. noi ci pt. echipele rivale.
    Apoi am tot citit de scurtarea curselor, de renuntarea la pit-stop, sa nu mai realimenteze!!! Pt noi ce mai ramane? O jumatate de ora de cursa?
    Cred ca incep sa o ia razna cu reducerea costurilor din F1. Oare s-au gandit sa renunte la elicoptere si la alte cheltuieli ce au si nu prea legatura cu F1?
    Sper sa avem spectacol anul acesta, prin asta inteleg MAI MULTE DEPASIRI.

    Bafta tuturor in noul sezon de F1 Champ

  4. Matrixu spune

    Toata goana asta dupa reducerea de costuri va duce la un si mai mic spectacol.
    Pana la urma F1 insemna (pe vremuri) culmea motorsportului.
    Si acum tot culmea sunt. Culmea ridicolului. Nu tu tehnologii noi, interdictie de la aproape orice.
    Indy-ul american incepe sa imi placa din ce in ce mai mult. E mult mai spectaculos (tipic american) si se desdfasoara in mare parte pe circuite stradale.
    Incep sa cred ca, sustinuti un pic si de canalele TV din EU, ar putea detrona F1.