Google si balonul de sapun

Zeci de site-uri anunta astazi cu surle si trambite ca Google, compania care nu mai are nevoie de nicio prezentare, ar putea intra in Formula 1 in calitate de sponsor.

Totul a pornit, bineinteles, de la agentia de presa GMM, care face din tantar armasar afirmand ca simpla prezenta a lui Larry Page (co-fondatorul Google) in paddock-ul celor de la McLaren la Monaco demonstreaza interesul americanilor de a sponsoriza o echipa de F1.

Evident, un titlu de stire care contine cuvintele Google si Formula 1 atrage cititorii ca un magnet, insa de aici si pana la a profita de acest lucru pentru a induce vizitatorii in eroare este o cale mult prea lunga. De altfel, acesta este si motivul pentru care Automarket a preferat sa nu publice un astfel de “articol”.

Desi Formula 1 este sinonima cu progresul tehnologic, putine companii de IT&C sunt implicate in aceasta competitie drept sponsori. Exceptiile sunt AMD (Ferrari) si Intel (BMW-Sauber), insa aceste intelegeri probabil ca au la baza si utilizarea unor sisteme informatice la costuri mult mai reduse.

Formula 1 atrage in schimb companii care ofera servicii cat mai generale pentru o paleta foarte larga de utilizatori. In aceasta categorie intra companiile de telecomunicatii (Vodafone) sau bancile (ING, RBS), chiar daca multe dintre acestea parasesc acum competitia din cauza crizei economice. De aceea companiile de tutun au investit sume mari in acest sport, pana cand acest lucru a fost interzis.

Sigur, si Google se adreseaza unui numar impresionant de oameni, insa situatia este putin diferita. In engleza se spune deja “google” in loc de “search”, iar o companie care nu are niciun rival serios pe piata nu are niciun motiv sa se promoveze intr-un mediu precum Formula 1. Plus ca Google se poate promova exclusiv in mediul online, prin multitudinea de servicii pe care le ofera.

Povestea de astazi cu Google este exemplul clasic al unui balon de sapun care se sparge la fel de repede pe cat se umfla. Maine vom fi uitat cu totii aceasta “stire”, dar partea proasta este ca astfel de povesti vor fi in continuare inventate cu unicul scop de a atrage click-ul vizitatorului.

Credit foto: Flickr

Etichete:

7 comentarii la “Google si balonul de sapun”

  1. Andrei spune

    RBS si ING se retrag asa ca nu prea mai conteaza… Iar Google chiar nu are nevoie sa sponsorizeze nici o echipa fie ea de Formula 1 sau orice altceva :)

  2. alex spune

    ai vreun link catre aceasta minunata agentie de stiri? merci

  3. cineva spune

    nu stiu daca se retrage si santander, ei au intrat la inceput din cauza ca era alonso acolo , din cate am auzit au avut profituri asha de bune ca nu mai renunta la formula1 chiar daca alonso nu mai e la mercedes-mclaren , inca o dovada ca bancherii scot bani din piatra seaca? piatra seaca fiind noi :p

  4. alex spune

    @cineva: se pare ca nu suntem chiar atat de seci, dar bine spus. cat inca vom mai avea ceva de stors, ne vor stoarce ca pe legumele si fructele de la aprozar…

  5. ally_great spune

    In primul rand, welcome back Dani!
    Google nu mai are nevoie de reclama, e un nume notoriu, chiar si eu am instalat Google Chrome, ca deah! e de la Google :) ) Functioneaza perfect! Pt alex, un link unde poti citi informatia asta : http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=329803&FS=F1

  6. alex spune

    merci ally

  7. ctlnmihai spune

    Slab blog :)