Viitor sumbru

2008 ar putea ramane in istorie drept anul in care Formula 1 a dat primele semne de slabiciune financiara.

Anularea Marelui Premiu al Frantei este o lovitura mai grea decat pare la prima vedere; este un soc care ar trebui sa puna pe ganduri oficialii acestei competitii. Criza economica a atins inevitabil si Formula 1, asa cum anticipa presa de specialitate cu putin in urma.

O astfel de decizie, venita din partea unei tari cu o indelungata traditie in lumea sporturilor cu motor, poate fi doar varful unui iceberg. Probabil ca in viitorul apropiat vom auzi mai des despre probleme financiare pentru circuitele europene. Astfel, Asia si Orientul Mijlociu tind sa devina noul pol de putere in F1.

Dar cum va arata F1 peste cativa ani? Se vorbeste foarte insistent de motorul unic propus de FIA si acceptat chiar si de Ecclestone. Un motor unic va atrage in mod sigur retragerea unor constructori importanti din F1, pentru ca esenta competitiei ar fi eliminata. Este suficient ca un singur constructor sa spuna pas, pentru ca efectul de domino este garantat.

Sper sa nu se ajunga intr-o astfel de situatie, dar peste 2-3 ani Formula 1 ar putea fi total diferita fata de cum este in prezent. Tocmai de aceea, la acest final de sezon, va invit sa urmarim impreuna pe Automarket.ro deznodamantul duelului dintre Hamilton si Massa. Si Kubica.

Sa zambim. Maine, Formula 1 ar putea fi altfel…

8 comentarii la “Viitor sumbru”

  1. michelle_b spune

    E un zimbet tare amar … daca intr-un viitor mai apropiat sau mai departat se ajunge la o formula1 cu circuite stradale liniare si fara posibilitati de depasire, cu penalizari peste penalizari (utopice sau reale), cu monoposturi cu aceeasi motorizare, cu interdictii de tot felul care reduc undeva spre zero ceea ce noi, fanii numim “spectaculozitate” in cursa, mie una mi se transforma zimbetul in grimasa …

  2. Drako spune

    Nu ma bucur daca dispare F1 dar nici nu voi fi trist. Cum am renuntat la fotbal in urma cu 15 ani asa pot sa renunt si la F1, oricum de ani buni FIA favorizeaza prea mult ferari iar situatia din clasament nu reflecta deloc realitatea de pe pista. E un gust amar pe care incep sa-l simt dupa atatea decizii partinitoare.

  3. ctlnmihai spune

    Fia deja discuta k din 2010 fiecare echiva va alerga cu un motor unic folosit de catre fiecare echipa furnizat de un tert furnizor.
    hmm..Vom avea un Ferrari motorizat de mercedes sau un mercedes motorizat de un motor Ferrari.. Va fi amuzant de urmarit totusi ce se mai intampla..This is the end of F1.. dupa mine

  4. Ralluca spune

    SALUTARE. In primul rand in F1 sunt atatea schimbari in fiecare an, incat daca mergeti sa intrebati pilotii de ele, cred ca nici nu stiu pentru cine trebuie sa concureze, atat de multe date noi trebuie sa retina, incat ma mir cum nu-si uita si numele, asa ceva nu se prea mai poate… In al doilea rand, etapa trecuta am terminat pe LOCUL 9 LA ETAPA, n-am castigat un TRICOU??? Nu m-a contactat nimeni, sau este o alta cale, am citit regulamentul si din cate-mi amintesc sefii o sa-i caute cei care castiga. Va rog explicati-mi care-i procedura, mereu am fost printre primii la etapa, insa de-abia acuma am reusit sa ajung pe locul 9, daca nu pierdeam cele 25 de puncte pariate pe Raikkonen, eram chiar pe 5, dar ma rog… cum e cu castigul meu, TRICOU??? Unde-mi este???

  5. ctlnmihai spune

    Raluca,important e sa participi….ai uitat motto-ul olimpic

  6. cubanezu spune

    Tuturor ne vine intotdeauna foarte usor sa criticam aspru pe oricine respectiv orice si sa palavragim intr-una in necunostiinta de cauza. Permiteti-mi sa nu fiu deloc de acord cu voi, de acord cu faptul ca acesta va fi sfarsitul F1 sau ca motare unice inseamna mai putin spectacol. In opinia mea nu este deloc usor pentru echipele mici sa supravietuiasca si mai devreme sau mai tarziu se vor retrage, asa ca hai sa punem in balanta ce ar fi mai bine. Sa avem un campionat cu 5 – 7 constructori sau reducerea costurilor incat sa-si permita si echipele independente?
    Apoi, daca intr-adevar se va trece la motorul unic, sunt convins ca inginerilor li se va permite exploatarea unor noi hotare in cercetare care se va traduce prin masini mai mult sau mai putin competitive. Cu toate ca sunt Ferrarist convins si admit ca oarecum m-ar durea sufletul sa stiu monopostul echipat cu alta marca de motor, sunt totusi constient ca pana la urma este un rau necesar.

  7. F1 Blog » Blog Archive » Linistea dinaintea furtunii spune

    [...] ieri spuneam ca 2008 poate fi anul primelor semne de criza financiara, iata ca 2010 va consemna cu [...]

  8. F1 Blog » Blog Archive » Inceputul dezastrului? spune

    [...] numai doua luni in urma vorbeam despre un viitor sumbru al Formulei 1. Contextul era diferit, dar din pacate acel viitor sumbru pare mai aproape ca [...]