Volskwagen şi Formula 1

Presa franceză a lansat în această săptămână câteva speculaţii interesante despre modul în care constructorul german Volkswagen se va implica în Formula 1 în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat.

Ultimele informaţii oficiale indică o potenţială participare în Formula 1 începând din sezonul 2018, însă jurnaliştii de la Auto Actu susţin că în paddock au început să circule numeroase zvonuri despre implicarea VW în compania Pure. Pentru cei mai puţin familiarizaţi, Pure a fost fondată la finalul anului 2010 şi este condusă de Craig Pallock, fostul inginer al lui Jenson Button în epoca BAR, iar ultima achiziţie este Gilles Simon, fostul director tehnic la Ferrari şi, ulterior, la FIA. Obiectivul lor este să devină furnizori de motoare în Formula 1 începând din sezonul 2013.

Marea întrebare este provenienţa bugetului de 40 de milioane de euro, în condiţiile în care Pollock nu are surse atât de generoase de finanţare. VW este un răspuns destul de plauzibil, însă numai dacă germanii vor să activeze doar ca furnizor de motoare.

Pe de altă parte, Porsche a confirmat revenirea în Le Mans în clasa de prototipuri LMP1 din 2014, atunci când în celebra competiţie de anduranţă vor fi utilizate motoare identice cu cele care tocmai vor debuta în Formula 1 în acel an (V6 de 1.6 litri).

Toate aceste lucruri sugerează că intenţiile celor de la Volkswagen de a concura în Formula 1 sunt cât se poate de serioase. Singura întrebare este când vor face pasul decisiv?

Etichete: /

5 comentarii la “Volskwagen şi Formula 1”

  1. C-G-C spune

    Porsche 2014 in LM
    Audi in F1 din 2014 sau 2015.
    Daca nu vor avea o masina proprie, cel mai probabil vor furniza motoare celor de la RedBull. Din pct-ul meu de vedere treaba este cat se poate de clara.

  2. BackonYou spune

    “Singura întrebare este când vor face pasul decisiv?”
    Chiar nu-mi pasa.

  3. Flavius spune

    Poate iese Renault decisiv din F1 in viitorul apropriat si atunci intra VW in locul lor. Si daca le merge bine treaba ca furnizor de motoare poate baga si o echipa sub sigla Audi. Speculez si eu doar de distractie :P

    Sunt curios cat o sa mai aprovizioneze cei de la Mercedes echipa McLaren. Parca 2013 e ultimul an in contract nu?

  4. Daniel Popescu spune

    @Flavius: 2015.

  5. SaabCuantic spune

    Nu prea ma pricep la F1, n-o mai urmaresc de cand faceau furori Prost, Senna, Piquet si Mansell, dar ideea lui @Flavius despre Audi mi se pare plauzibila. Stiu ca motoarele din aceasta competitie super-dura sunt destul de diferite de cele rutiere obisnuite, dar o firma ca Audi, care isi tot adjudeca sistematic si autoritar de cativa ani primul loc pe Glob la fiabilitatea motoarelor, ar putea teoretic sa realizeze si niste bijuterii pentru F1, chiar si fara sa constituie o echipa de concurat sau sa contribuie la alcatuirea monoposturilor, deci sa activeze doar ca furnizor de motoare si asistenta tehnica. De fapt, Audi trebuia sa fie acolo inca de acum 30 de ani, de cand s-a debarasat de mostenirea NSU si reprezinta o forta proprie…tolerata, desigur, de conducerea centrala VAG :)