WRCrizarea Formulei 1

Formula 1 traversează de aproximativ doi ani o perioadă plină de incertitudini, în care numărul propunerilor pentru schimbarea regulamentului a atins cote nebănuite.

Am avut parte de o schimbare radicală de aerodinamică, de introducerea şi eliminarea KERS, de revenirea la pneuri slick. Din păcate, spectacolul lipseşte în continuare, cel puţin în comparaţie cu luptele roată la roata din anii ‘70-’80.

Ce mi se pare însă şi mai grav este că ultimele propuneri tind să transforme Formula 1 într-un fel de WRC. Mă refer în primul rând la ideea celui de-al treilea monopost pilotat de Sebastien Loeb sau Valentino Rossi. Oricât de spectaculos pare la prima vedere, o astfel de situaţie ar crea confuzii pentru fani, mai ales ca cel mai probabil acest al treilea monopost nu ar câştiga puncte pentru echipă, ci ar puncta doar la impresia artistică.

Pentru a creşte în popularitate, Formula 1 trebuie să devină mai simplă. Mult mai simplă. Actuala structură a unui Mare Premiu este destul de complicată, cu trei sesiuni de antrenamente care nu au nicio importantă pentru fani; probabil că o singură sesiune ar fi suficientă. Calificările reprezintă din nou un punct sensibil, dar sistemul actual este infinit mai palpitant decât cel din trecut, când fiecare pilot avea un singur tur la dispoziţie pentru a demonstra ce poate.

Cât despre cursa, aici susţin ideea lui Montezemolo. O cursă de o oră şi jumătate – două ore este prea lungă, pe când cursele de MotoGP sunt pline de suspans şi pentru ca acestea durează numai 45 de minute.

Nu vroiam să închei într-o notă negativă, dar realitatea este că, deşi Formula 1 are nevoie de schimbare, interesele constructorilor vor împiedica probabil reformarea competiţiei în interesul fanilor.

Etichete:

24 comentarii la “WRCrizarea Formulei 1”

  1. ctlnmihai spune

    1.Aiurea e ideea Ferrari ptr. cel de-al treilea monopost introdusa de Ferrari
    2.Nu inteleg de ce ti s-ar parea aiurea atragerea unor piloti din alte sporturi cu motor..tot Ferrari au fost cei care i-au propus lui Rossi sa intre in F1..
    3.De ce Loeb n-ar avea un succes in f1 ,din moment ce ,Rossi care venea dintr-un sport cu motor mai diferit de F1 decat raliul a fost propus ca pilot ptr. o echipa de top -Ferrari.
    Cat despre micsorarea duratei unei curse ,sunt sigur nici tie nu ti-ar conveni daca in calitate de jurnalist ti s-ar impune un nr. maxim de 10 randuri ptr. un articol

  2. ctlnmihai spune

    * sunt sigur ca nici tie

  3. ctlnmihai spune

    OFF topic – Massa a semnat cu Ferrari pana in 2012

  4. Liviu spune

    “Oricât de spectaculos suna la prima vedere”. Cum poate sa “sune” ceva la prima “vedere”? :D Poate “parea” in cel mai bun caz…

  5. razvan spune

    E greu limbul asta romanesc, mai ales la “jurnalistii” astia lu’ peste prajit! Nu cred ca F1 se va mai intoarce vreodata la spectacolul de acum cativa ani. A devenit mult prea mult tehnologizata. Luati doar exemplul accidentului intre Weber si Vettel, in momentul de fata, se stie exact cat ai consumat din anvelope si cat si cum trebuie sa mergi pana la sf cursei. Pot pune pariu ca astia stiu si cat pipi are pilotul in el, credeti-ma, conteaza la greutatea masinii!!!

  6. ctlnmihai spune

    Apropo de necesitatile fiziologice..M-am intrebat de multe ori ce se intampla daca pe un pilot il trece nevoia??

  7. Daniel Popescu spune

    @ctlnmihai: Acum imi dau seama ca nu m-am exprimat tocmai corect. Nu vreau sa-i vad pe Loeb si Rossi pentru o cursa sau intr-un al treilea monopost, fara ca ei sa puncteze. Dar ar fi foarte bine pentru Formula 1 ca ei sa piloteze un sezon intreg, indiferent de echipa pentru care ar concura. Si cred ca amandoi au demonstrat ca pot fi competitivi in testele facute cu Red Bull si Ferrari.
    Nu mi-ar conveni sa mi se impuna articole de maxim 10 randuri pe articol, dar m-ar deranja sa existe o limita de minim 10 randuri, de exemplu. Asta pentru ca la un moment dat trebuie sa “infloresti” articolul fara sa aduci o valoare in plus articolului, doar de dragul de a respecta limita minima. Cam asa si cu Formula 1, parca mai bine 45 de minute in care pilotii sa fie nevoiti sa reactioneze mai repede, decat una die o ora jumatate in care se pot intampla multe (abandonuri, accidente etc).

  8. Daniel Popescu spune

    @liviu: Ai dreptate, suna mai bine asa :)

  9. Daniel Popescu spune

    @ravzan: Milioane de scuze, jurnalistii profesionisti sunt roboti si nu gresesc niciodata.

  10. ctlnmihai spune

    @Danielmea culpa cu limita..desi merge si cum am spus eu
    2 motive insa ptr. menactualului format de desfasurare:
    1.In cazul unor fenomene meteo deosebite o cursa se poate termina inainte de 45 de min
    2.spectatorii nu vor sa plateasca preturile actuale ale biletelor ptr. 45 de minute
    3.cum ar arata cursa de la Monte carlo de 45 de minute??

  11. ctlnmihai spune

    *mentinerea

  12. ctlnmihai spune

    @Daniel ..se va ajunge ca, noi userii sa comentam mai mult de 45 de minute cat dureaza o cursa pe site-ul automarket si nu mi se pare corect lucrul asta

  13. ally_great spune

    De ce sa nu vina Loeb in F1? Daca Kimi poate in WRC, el de ce nu s-ar descurca in F1, desi sunt 2 competitii distincte. Si as vrea sa il vad si pe Rossi , chiar daca ar concura numai pe post de “umplutura”.
    Cat despre durata unei curse, desi adorm la unele cum ar fi Valencia, prefer formatul actual.
    Cat despre “lungimea” unui blog…cum e cand ai de facut un eseu si trebuie sa te incadrezi intr-un anumit numar de cuvinte? :D

  14. Daniel Popescu spune

    @ctlnmihai: In privinta biletelor, ar trebui ca Ecclestone sa-si micsoreze pretentiile. Daca nu ma insel, pretul minim impus de Bernie este 100 de euro, ceea ce e foarte mult, in special pentru fanii din Estul Europei, Asia, si America de Sud.
    Cred ca si acum se comenteaza mai mult de doua ore la cronica unei curse :)

  15. ctlnmihai spune

    @ally_great.. Unii fani deja fac niste eseuri cand posteaza comm-uri pe aici..Avem cate un reprezentat si de la Ferrari si de la Mclaren

  16. ally_great spune

    Si testele s-au facut cu scopuri precise, nu au fost doar o plimbare pentru cei 2.

  17. Daniel Popescu spune

    @ally_great: Pai chiar ma bucuram cand trebuia sa fac un referat de MAXIM x pagini :) Mai greu era cand aveam de scris MINIM x pagini :)

  18. ctlnmihai spune

    @Daniel Popescu ..Pai vezi.. de ce mi-as mai epuiza toata inspiratia mea ptr. o cursa de 45 de min..Am gasit inca un motiv ptr. mentinerea status-quo-ului..Mai putini useri care ar comenta ,mai putina publicitate ptr. automarket..Dar ai evitat sa-mi dai raspunsul in cazul in care fenomenele meteo ar afecta cursa :)

  19. ally_great spune

    @Dani nu cred ca are prea mare importanta cat scrii aici pe blog, ci conteaza mesajul pe care vrei sa il transmiti si sa reusesti sa tii cititorul prins de lectura pana la final.

    @Mitza, eu nu mi-as face probleme ca nu vei mai avea ce scrie/comenta, atata timp cat avem competitie pe pista, fie aici intre useri.

  20. ctlnmihai spune

    @ally_great..N-am spus ca n-as mai avea ce sa comentez..ci numai daca s-ar mai merita sa comentezi..e o diferenta totusi

  21. dmd spune

    De ce nu mi se vede avatarul cand postez? Multumesc.

  22. Daniel Popescu spune

    Ca sa-ti apara un avatar in comentariile postate pe blog trebuie sa-ti faci cont pe Gravatar.com si sa uploadezi in acel cont o poza asociata adresei tale de mail. Avatarul care apare in comentariile de pe blog nu are legatura cu avantarul din contul de Automarket.

  23. dmd spune

    @Daniel Popescu – Pe mine ma intereseaza sa apara avatarul cand postez de ex. la sectiunea de stiri si F1 din cadrul site-ului Automarket.ro. Nu tin neaparat sa apara avatarul pe blog. Multumesc.

  24. Coman Norbert spune

    Este lungă cursa în această formulă, dar dacă ar face 2 curse, la fel ca în f2. Ar fi palpitante 2 starturi.
    2 curse de 45 de minute fiecare.