Chilton şi Bianchi, mai buni decât Alonso în 2013?

Publicaţia britanică The Guardian a realizat recent un clasament alternativ al piloţilor pentru sezonul 2013 al Formulei 1, în care a luat în calcul strict evoluţiile piloţilor, fără să ia în calcul performanţele brute ale monoposturilor.
A rezultat, evident, un clasament diferit de cel pe care îl ştim cu toţii. Sigur, Sebastian Vettel şi-a păstrat titlul şi în această ierarhie, însă Romain Grosjean şi Nico Hulkenberg au urcat spectaculos, pe baza performanţelor personale din a doua jumătate a sezonului (datorate, în bună măsură, revenirii la pneurile de anul trecut, dar asta este o altă discuţie).
Marea surpriză este însă că piloţi precum Jules Bianchi şi Max Chilton, care au concurat permanent în spatele plutonului pentru Marussia, au ajuns să fie consideraţi mai buni (locurile 7 şi 11) decât Fernando Alonso, care a terminat sezonul pe locul doi şi a fost singurul rival real al lui Vettel (locul 12).
Explicaţia celor de la The Guardian este cel puţin hilară: “A avut un conflict intern cu Ferrari şi nu a avut un monopost suficient de bun. Schimbarea pneurilor de la jumătatea sezonului l-a costat, dar chiar şi aşa nu a părut la fel de formidabil precum în trecut”.
Ce legătură are conflictul din presă cu Luca di Montezemolo cu performanţele sale de pe circuit? Ce legătură are monopostul mediocru cu acest clasament, când exact acesta a fost criteriul eliminat de la bun început la realizarea acestui clasament alternativ?
Din punctul meu de vedere, Alonso a obţinut performante excelente în sezonul 2013 cu un monopost care, în cel mai bun caz, a fost doar mediocru, în special în a doua jumătate a sezonului. Nu trebuie uitat că Ferrari a fost din nou deficitară în calificări, însă abilităţile de la start şi capacitatea de a progresa în pluton l-au ajutat pe Alonso să rămână în lupta pentru titlu. De altfel, în 15 dintre cele 19 curse spaniolul a terminat pe o poziţie mai bună decât cea din calificări.
În aceste condiţii, să-l plasezi pe Alonso pe locul 12 din 22 este o decizie cel puţin neinspirată, asta ca să fim eleganţi.

Publicaţia britanică The Guardian a realizat recent un clasament alternativ al piloţilor pentru sezonul 2013 al Formulei 1, în care a luat în calcul strict evoluţiile piloţilor, fără să ia în calcul performanţele brute ale monoposturilor.

A rezultat, evident, un clasament diferit de cel pe care îl ştim cu toţii. Sigur, Sebastian Vettel şi-a păstrat titlul şi în această ierarhie, însă Romain Grosjean şi Nico Hulkenberg au urcat spectaculos, pe baza performanţelor personale din a doua jumătate a sezonului (datorate, în bună măsură, revenirii la pneurile de anul trecut, dar asta este o altă discuţie).

Marea surpriză este însă că piloţi precum Jules Bianchi şi Max Chilton, care au concurat permanent în spatele plutonului pentru Marussia, au ajuns să fie consideraţi mai buni (locurile 7 şi 11) decât Fernando Alonso, care a terminat sezonul pe locul doi şi a fost singurul rival real al lui Vettel (locul 12).

Explicaţia celor de la The Guardian este cel puţin hilară: “A avut un conflict intern cu Ferrari şi nu a avut un monopost suficient de bun. Schimbarea pneurilor de la jumătatea sezonului l-a costat, dar chiar şi aşa nu a părut la fel de formidabil precum în trecut”.

Ce legătură are conflictul din presă cu Luca di Montezemolo cu performanţele sale de pe circuit? Ce legătură are monopostul mediocru cu acest clasament, când exact acesta a fost criteriul eliminat de la bun început la realizarea acestui clasament alternativ?

Din punctul meu de vedere, Alonso a obţinut performante excelente în sezonul 2013 cu un monopost care, în cel mai bun caz, a fost doar mediocru, în special în a doua jumătate a sezonului. Nu trebuie uitat că Ferrari a fost din nou deficitară în calificări, însă abilităţile de la start şi capacitatea de a progresa în pluton l-au ajutat pe Alonso să rămână în lupta pentru titlu. De altfel, în 15 dintre cele 19 curse spaniolul a terminat pe o poziţie mai bună decât cea din calificări.

În aceste condiţii, să-l plasezi pe Alonso pe locul 12 din 22 este o decizie cel puţin neinspirată, asta ca să fim eleganţi.

8 comentarii la “Chilton şi Bianchi, mai buni decât Alonso în 2013?”

  1. web spune

    Its British press, I am not worried !

  2. Fan F1 spune

    “Sebastian Vettel şi-a păstrat titlul şi în această ierarhie,”- potrivit caror criterii i-ati dat postura asta britanicilor? Nu cumva va bazati doarpe nr-ul de victorii si perioada de dominare a cursei?Ce mi-ar place ca de acum in colo pilotilor din top 3 sau chiar 5 al clasamentului sa li se dea voie a parcurge cateva tururi cu monoposturile rivalilor aflati tot in top 3 ori 5. Sa vedem atunci cine reuseste cel mai bun tur de pista si cine are spirit de fighter in ciuda monopostului pe care-l are la indemana. Cred ca ar plange vitelul ca un “proaspat iesit din ou”. Nu stiu care ar fi ordinea pilotilor dar cu siguranta Hamilton, Alonso, Grosjean si Hulkenberg ar fi superiori lui.

  3. Darius spune

    Este evident ca anumite publicatii de motorsport, analisti, simpatizeaza sau antipatizeaza si nu sunt obiectivi ba mai mult intra in tot soiul de jocuri dubioase. Singurii care pentru mine au argumente si ale caror opinii merita luate sunt conducatorii de echipe, cei implicati direct in F1. In rest doar fani infocati sau hateri cronici.

  4. JOHANN spune

    FAN F1 ai perfecta dreptate, si din punctul meu de vedere vettel e bun, dar a avut o masina fantastica, alti piloti fantastici au avut tractoare sau carute, asta e

  5. diesel spune

    F1 peers split over Vettel versus Alonso question

    As only a forced winter pause finally stops Sebastian Vettel’s winning streak for now, the F1 grid is divided over whether the German is really the best.

    He has won four world championships on the trot, and recently equalled famous records once set by statistical legends Michael Schumacher and Alberto Ascari.

    Still, not all of his peers think the Red Bull driver is better than the 2013 runner-up, Ferrari’s Fernando Alonso.

    “They are both great drivers,” Vettel’s retiring teammate Mark Webber said, “but I can only say that I was really happy to be fighting against Fernando in my last race.”

    Australian Webber, however, is famously friendly with the Spaniard.

    Alonso’s Ferrari teammate for the past four years, Felipe Massa, is undecided.

    “For me, they are both great,” the Brazilian told Spain’s AS sports newspaper, who in Brazil last weekend surveyed every driver on the grid for their opinion about Vettel versus Alonso.

    “Vettel is the champion,” Massa added, “Fernando is considered the best. You want me to say one? I won’t do that.”

    Others are less diplomatic. “I think that in that Red Bull, Alonso would win even more easily than Vettel does,” said Mercedes’ Lewis Hamilton.

    Nico Rosberg added: “I don’t know if Alonso is the best, but he’s one of the best, no doubt. Better than Seb? Maybe.”

    Alonso’s fellow Spanish speaker, Mexican Sergio Perez, answered: “Although this year has been all about Vettel, it is clear to me that Alonso is the best.”

    Another Mexican, Esteban Gutierrez, added: “Alonso, yes, Alonso. He is still the best.”

    McLaren driver Jenson Button is not so convinced: “I couldn’t say,” said the Briton.

    “If I was a team boss … when I am a team boss I will show you who I would sign,” Button laughed.

    Pastor Maldonado added: “I think Vettel is very good, for sure, but if I was a team I would have Alonso, of course, without a doubt.

    “Fernando is a genius,” the Venezuelan said.

    But Valtteri Bottas answered: “Um … that’s a difficult question. I think I would have them both!”

    Caterham’s Giedo van der Garde and Marussia’s Max Chilton also answered: “Both.”

    Heikki Kovalainen did not hesitate before naming his favourite: “Alonso.”

    Romain Grosjean admitted: “That is a very difficult question and I couldn’t honestly answer it.”

    Nico Hulkenberg agreed: “Impossible to say, impossible to know.”

    Adrian Sutil added: “All I can say is that they are both very good, but I wouldn’t like to say one or the other (is best).”

    But Paul di Resta admitted he is leaning in Alonso’s direction. “It’s hard to say, Vettel is the champion but Fernando … what can you say about Alonso that hasn’t already been said?”

    Some drivers gave political answers.

    “I have Spanish and German friends, so I don’t want to hurt anyone,” laughed Caterham’s Charles Pic.

    “I think I will surprise you,” said Red Bull-owned Toro Rosso’s continuing driver Jean-Eric Vergne, “but I will say Vettel.”

    “I admire Fernando,” said Daniel Ricciardo, who will be Vettel’s teammate in 2014, “but I’ll take Seb!”

    Jules Bianchi smiled: “I stick with Alonso, but I can’t say anything else, as I work with Ferrari.

  6. 91Schumi06 spune

    Daniele, vedem F1 la tv in 2014? Nu de alta, da’ tu afli mai repede ca noi.

  7. Daniel Popescu spune

    Stiu ca DigiSport vrea sa cumpere drepturile TV pentru Formula 1 si pentru urmatoarele trei sezoane, dar din cate imi dau seama inca negociaza semnarea noilor contracte cu FOM.

    Banuiala mea (si este o opinie strict personala) este ca RDS este interesata de Formula 1, dar nu este dispusa sa plateasca orice suma solicitata de FOM. Cu alte cuvinte, daca pot cumpara drepturile pentru o suma OK din punctul lor de vedere, le vor cumpara. Daca nu, nu.

    Cred in ipoteza asta pentru ca acelasi lucru s-a intamplat si cu drepturile TV pentru Premier League, campionatul englez de fotbal. Au avut drepturile cateva sezoane, iar in 2013 au vrut sa prelungeasca, dar au renuntat pentru ca suma solicitata de britanici a fost prea mare.

    Acum cateva luni am auzit ca si DolceSport ar fi interesata de Formula 1, dar ca bugetul alocat de Romtelecom pentru Marele Circ este semnificativ mai mic decat al lui DigiSport. Asa ca, daca nu va fi la DigiSport, probabil nu va fi nici la DolceSport.

    Nu cred ca o televiziune privata va cumpara F1 (de exemplu, ProTV, Antena 1, Prima TV), pentru ca nu se justifica din punct de vedere financiar (veniturile din publicitate sunt mult mai mici decat costurile, mai ales ca trei sferturi din curse sunt la 15:00 sau dimineata, cand audientele sunt mici).

    In concluzie, din punctul meu de vedere, situatia nu este deloc roz. Sunt sanse bune ca, daca nu va fi la DigiSport, F1 nu va fi deloc la TV in 2014 in Romania.

  8. Daniel Popescu » Blog Automarket » Formula 1 la TV în 2014 spune

    [...] televiziune va transmite Formula 1 în România în sezonul 2014.  Întrucât aceeaşi întrebare a venit în această săptămână şi din partea lui “91Schumi06″, unul dintre cititorii fideli de Automarket, cred că [...]