Echilibru

Acesta este cuvântul care, după toate probabilităţile, va domina Marele Premiu al Coreei de Sud din acest weekend.

Potrivit analizei pe care am realizat-o luând în calcul performantele piloţilor pe cele trei sectoare ale circuitului, în acest moment este practic imposibil de identificat un favorit la victorie.

Pe de o parte, McLaren are un avantaj consistent în primul sector, evidenţiat şi de vitezele de top atinse de Lewis Hamilton şi Jenson Button, însă britanicii se confruntă cu o opoziţie importantă reprezentă de culoarea galbenă a monopostului Renault. Pe de altă parte, Red Bull şi Ferrari sunt superioare în ultimele două sectoare, echipa austriacă având un uşor avantaj asupra italienilor. Concluzia este că, în ansamblu, lupta dintre Webber, Vettel, Alonso, Hamilton şi Button se anunţă una extrem de echilibrată, fapt datorat în mare parte, trebuie să recunoaştem, configuraţiei inedite a circuitului.

Dacă mai era nevoie, acesta este un motiv suplimentar pentru care ar trebui să ne bucurăm că organizatorii au reuşit să construiască la timp circuitul. Chit că acest “la timp” reprezintă de fapt o întârziere de mai bine de două luni, ca să nu mai pomenim nimic de inexistenta infrastructură care a generat numeroase plângeri din partea jurnaliştilor şi nu numai.

12 comentarii la “Echilibru”

  1. ccb spune

    Intr-adevar cursa din Korea e sub semnul echilibrului dar eu as vrea ca MSC sa arete ca inca mai are un cuvant de spus in materie pilotaj in F1.

  2. Radcargt08 spune

    Cred ca una din cele 3 curse va fi castigate de un pilot care Nu lupta pt titlu..si ca unul sa u2 vor abandona.. cauza motoarele..

  3. hoyad spune

    Dupa cum spune si Radcargt08, sunt convins ca va fi un pilot din afara celor care lupta pentru titlu, care va castiga una dintre aceste 3 curse si acela va fi Massa.
    In schimb in Coreea, cred ca va castiga Alonso, mai ales datorita plusului de incredere datorat ultimelor curse.
    Altfel, pe parcursul acestei curse, presimt ca va apare cel putin o data safetycar-ul…
    Prin urmare, nu ne mai ramane decat sa ne trezim devreme si sa urmarim cu bucurie evenimentele desfasurate pe pista de la Yeongam !

  4. ally_great spune

    @Radcar & Hoyad – da da, sa castige Jaime :P (prietenii stie de ce :) )

  5. Diesel spune

    Un echilibru pe muchie ceea ce inseamna suspans si implicit spectacol.Acest echilibru poate fi putin balansat, sa vedem cine va risca maine.Cursa nu cred ca va apartine in totalitate celor de la Red Bull.

  6. Liviu spune

    Iar in urma calificarilor Red Bull au insistat sa ne dezamageasca asteptarile:
    1:35.585 – Vettel
    1:35.659 – Webber
    1:35.766 – Alonso
    si de la 1:36 in sus ceilalti
    Singurul nostru noroc poate fi faptul ca dupa start urmeaza doua linii drepte in care Red Bull sunt avantajati.

  7. Liviu spune

    am vrut sa zic mai sus, de Red Bull, ca sunt dezavantajati

  8. Andrei spune

    Calificarile intr-adevar au fost disputate si ca dovada cei de la Red Bull au reusit in ultimul tur sa ocupe prima linie de pe grila de start.Daca Alonso va reusi sa se strecoare in fata lui Vettel, dupa parerea mea Alonso nu va mai scapa victoria dat fiind faptul ca acesta este mai rapid pe primul sector.Acest luru va genera si o presiune mai mare din partea lui Massa care ii va presa pe cei de la redbull sau mclaren.

  9. stefan spune

    sunt fan Schumy dar nu cred ca virsta este principalul factor.Sa ne amintim specificul curselor cu vreo 5-6 ani in urma in plina era Ferrari,cu tactica diferita la nr. de opriri,cu tipuri diferite de gume pt echipe,cu solutii tehnice mult mai ingenioase adoptate din mers,cu mecanici f.rapizi ce cistigau secunde bune,cu reglarea electronica interactiva masina-stand,carburanti aditivati si raciti sub limita admisa…etc.Eu cred ca actualmente F1 nu mai este atit de spectaculoasa si datorita schimbarilor repetate de regulament iar chestiunea cu plinul pt toata cursa este o prostie,ca multe altele nascocite de patronul marelui circ,un batrinel senil , plin de bani si sine ,inconjurat de fufe si oameni cu interese meschine.Formula actuala ,alunga oamenii indragostiti de spectacolul bolizilor pursinge originali si ni se serveste cu complicitatea unor comentatori cam tembeli si needucati o procesiune de circa 100 min fara sare si piper.Pacat ca nu se reiau curse mai vechi de acum 10-15 ani pentru a face diferenta si a se putea lua pulsul desfasurarii unui grand prix. Nu exista ca un pilot plecat din poole position sa o tina asa pina la final ca in probele de anduranta.Ca mai toate lucrurile bune si F1 este in criza de idei,de oameni valorosi, si tinde sa devina apanajul afirmarii celor cu bani multi care fac regulile dupa propriul interes.Si ca sa revenim la actualitate nu se poate compara un AIRTON SENA ,NELSON PIQUE,EMERSON FITIPALDI,MIKA HAKKINEN,MICHAEL SCHUMACHER cu piloti anonimi care cistiga un titlu sau doua numai datorita echipelor cu sute de milioane.UN ultim cuvint am despre crainicii TVR , PERSONAJE DE TRISTA AMINTIRE CARE PE VREMEA LUI SCHUMACHER AVEAU NUMAI URA SI DISPRET PT STILUL DE PILOTAJ SI MODUL DE COMPORTAMENT AL ACESTUIA, si tot acesti dibaci ridica in slavi la toate transmisiile pe pilotii nostri neintrecuti …DORU SECHELARIU si MIHAI MARINESCU ….mereu intre ultimii si copii de bani gata…ASTA ESTE OPTICA ,ASTEA SUNT MODELELE SI AUTOMAT APAR SI REZULTATELE. Pacat.

  10. Liviu spune

    Se astepta cineva la o cursa ca asta?? Ploaia a fost prima lovitura, apoi Webber, apoi Vettel??

    Pe cine vedeti campion acum? Parerea mea este ca lupta va fi intre Webber si Alonso, Hamilton avand doar o sansa marginala (de fapt nu il vad deloc campion pe Lewis anul acesta).

  11. Diesel spune

    Inca sub semnul echilibrului. Modificarea sistemului de punctare mi se pare fericit, reuseste sa mentina suspansul.In ultimele doua curse orice se poate intampla.Recunosc ca, fata de anul trecut e un pas inainte.Voom vedea.Fiecare an e altfel aduce ceva nou care poate merge sau nu.F1 inseamna in primul rand provocare si evolutie.Pentru ca doar asa atragi public si implicit bani.E buna nostalgia dar tratata cu discernamant. Altminteri vom ajunge sa apelam la deja consacrata expresie “pe vremea mea”.2010 este un an formidabil, poate cel mai tare din istoria f1 cu multi campioni mondiali care se bat pana in ultimul moment, rasturnari dramatice de situatie si cateva tinere sperante.Nu vom putea compara niciodata in mod obiectiv campioni din epoci diferite.Eventual daca se intalnesc in competitie, pe pista.Si nici asa nu avem certitudini.Spectacolul se afla acolo unde il gaseste fiecare dintre noi.Indiferent cine va castiga in acest an trofeul suprem eu il salut.Da, ne place sa ne desfiintam valorile, sa canibalizam tot ce inseamna romanesc.Motive?Gasim noi destule.

  12. Liviu spune

    @Stefan
    Nu sunt de acord in totalitate cu ceea ce spui. Un plin de rezervor nu distruge spectacolul – ca tot vorbeai de campionii de demult, ei mergeau cu rezervorul plin.
    Ai dreptate in schimb ca F1 a devenit aservita banilor. Si in legatura cu comentatorii.
    Din nou, gresesti in ceea ce priveste pilotii romani. Probabil nu il stii pe Mihai Marinescu si nu stii cat a tras pentru un sezon in F2 (floare la ureche pt majoritatea pilotilor straini, bine sponsorizati, de altfel). Michael (Mircea) Herck, de exemplu, avea echipa proprie, formata de tatal sau adoptiv. Dar nu este rau sa fie promovati, astia sunt si pe astia ii avem, sa ii ignoram doar pt ca nu stie Michi cand sa vorbesca de ei nu e bine. Si asa motorsportul romanesc (monopost) e la pamant. Si nici unul din ei nu a fost mereu ultimul, fiecare are momentele sale bune in cariera.
    Romanii, fie ei si ultimii, trebuie sustinuti, macar de noi cei care stim cine sunt. E simplu sa zicem: sunt de bani gata. E simplu sa il denigram pe Schumi ca e batran. Ce e cu noi romanii de ne dezicem de tot ce e al nostru?
    @ Diesel – frumos spus, in incheiere!