Lectia de jurnalism

Cand toata lumea se pregatea de petrecerea pentru Revelionul 2009, Pino Allievi scria pentru Gazzetta dello Sport un articol care va ramane in memoria multor jurnalisti din intreaga lume. Era 29 decembrie 2008, iar sinteza articolului lui Allievi suna cam asa:

“Publicatia italiana Gazzetta dello Sport sustine ca Fernando Alonso a semnat deja un contract secret cu Scuderia Ferrari valabil intre 2011-2014. Sursa citata a adaugat ca intelegerea, valabila pentru o perioada de 4 ani, ar putea intra in vigoare chiar din 2010, in cazul in care echipa italiana nu va fi multumita de prestatiile lui Raikkonen din sezonul urmator”.

Nu stiu cati dintre noi am crezut in aceste informatii. Marturisesc ca personal am fost foarte sceptic la momentul respectiv, pentru ca Alonso dadea asigurari ca va ramane la Renault inca doi ani, in timp ce Ferrari anuntase cu putin timp in urma ca Massa si Raikkonen au semnat pentru 2010.

Noua luni si o zi mai tarziu, zvonul s-a confirmat: Fernando Alonso va fi noul pilot al Scuderiei Ferrari timp de trei sezoane incepand din 2010. Allievi s-a inselat in privinta unui singur aspect: durata contractului. Dar ce conteaza acest lucru cand a fost primul care a anuntat transferul?

Intreaga poveste demonstreaza ca, in unele cazuri, zvonurile cele mai incredibile pot avea un sambure de adevar. Sigur, cu conditia ca sursa sa fie de incredere si sa-si fi demonstrat calitatea pe parcursul timpului. Iar Pino Allievi are toate motivele sa fie un jurnalist fericit in acest moment. Va mai avea cineva curaj sa il contrazica pe italian pe seama articolelor pe care le va scrie pentru Gazzetta dello Sport?

Etichete: / /

10 comentarii la “Lectia de jurnalism”

  1. Mandu spune

    Pino Allievi are meritele sale, dar spre deosebire de cei ca noi, de prin Romania, mai are si un mare avantaj: accesul direct la sursele de informatie.
    Sa fim cinstiti, noi scriem 99,9% dintre articole folosindu-ne de informatii obtinute de pe internet. Diferenta intre ce scriem este facuta de modul in care le scriem si felul in care intelege si interpreteazia fiecare dintre noi informatia.
    Allievi cu siguranta are cunostinte, poate chiar prieteni pe la Ferrari. Chiar daca acestia nu sint neaparat oameni cu putere de decizie – sau poate sint, who knows? -, tot ii pot oferi anumite informatii din spatele usilor inchise.

  2. Andrei spune

    Kimi nu semnase pentru 2010, cand s-a aflat ca vine Fernando posibil si din 2010, si-a activat de la el vointa, clauza de prelungire pentru 2010. Prostia echipei ca au lasat-o in contract totusi.

  3. hasu spune

    Nu cred ca a fost vorba de faptul ca Ferrari a fost sau nu a fost multumita de KIMI.Totul s-a invirtit in jurul banilor oferiti de banca SANTANDER care si-a impus conationalul.Putea Raikkonen sa si cistige titlul tot degeaba.Banul fratilor ,asta a fost.Nu cred ca in contextul crizei economice actuale la Ferrari curge miere…

  4. Daniel Popescu spune

    Mandu, perfect de acord. De altfel, chiar James Allen scria aseara ca in Italia este destul de firesc ca anumiti jurnalisti sa cunosca astfel de detalii despre Ferrari.
    Noroc ca vine Renault F1 in Romania, asa mai avem si noi ocazia sa scriem articole proprii.

  5. lex spune

    asa cu zice hasu, Santander a impus pilotul :( , acum sa vedem ce iese, eu vreau spectacol, cu cat sunt mai multe rasturnari de situatie cu atat mai bine pt noi telespectatorii. Acum nu ramane decat sa asteptam confirmarea lui KIMI la McLaren :D

  6. eu spune

    Domnului Mandu.

    Nu toti facem copy and paste asa cum sugerezi.

    Avem si colegi care isi fac datoria onorabil!

    Exista site-uri de presa, site-uri media special contra-cost dedicate jurnalistilor auto, de ex Automotovie News cu toate derivatiile sale, Just Auto, etc etc.

    Nu toti ne apucam si scriem atunci cand nu stiu ce site publica de prin auzite diverse informatii care pot sau nu

    Exista conferinte de presa sau diverse intalniri ale oficialilor sau evenimente care mai scot la suprafata anumite detalii, de exemplu cum a fost cel cu ocazia lansarii cartii Renault si Dacia de 10 ani impreuna.

    Fiecare comunicat de presa are si un responsabil pus sa raspunda la intrebari. Nu mica mi-a fost mirarea atunci cand de multe ori mi-au raspuns clar si chiar cu cateva detalii pe anumite subiecte.

    Insa marea majoritate a jurnalistilor auto, nu fac decat sa copieze articole de pe site-uri straine. Cati dintre noi citim comunicatele de presa ale producatorilor?
    Cati dintre noi punem mana pe telefon si intrebam pe Daiana Stoicescu, Alex Seremet, Liviu Ion, Dana Barbulescu – ca sa exemplific o parte din oamenii de la PR, despre ceea ce prezinta interes pt. cititorii nostri!

    Ne limitam doar a fi simpli copisti, articole facute formal, la viteza maxima, uneori pline de greseli.

    Jurnalismul chiar si pe parte de auto a devenit o meserie practicata de multi, dar paractica prost fara a respecta canoanele acestei meserii.

    Sunt multe de spus, insa poate cel mai dureros lucru din breasla noastra este mancatoria pe fata intre Vardie, Heimann si Magureanu.

    Sunt curios cand se va incheia razboiul intereselor….

  7. Johann spune

    daca kimi venea cu nokia dupa el la ferrari sunt sigur ca ramanea inca 5 ani

  8. Marian spune

    Nu mi se pare prea tare stirea ca Alo a semnat cu Fer inca din 2009 un contract pentru 2011-2014. Cum Kim si Mas aveau contracte numai pana in 2010 inclusiv, devenea clar ca Fer putea din 2011 sa aleaga pe cel mai bun dupa parerea lor. Mai tare mi s-ar fi parut ca cineva sa scrie la inceputul anului ca But se va bate pt titlul mondial cu Bar. Sau, mai tare, ca, la constructori, campioana va fi Brawn GP. Probabil despre un astfel de prezicator s-ar fi zis ca habar nu are de F1.

  9. dany spune

    Daca Raikkonen nu ar fi dat de Massa la Ferrari ar fi fost mult mai apreciat acolo! De altfel sunt convins ca daca nu ar fi venit Kimi la ei acum 3 ani probabil ca Schumacher nu s-ar fi retras. Desi nu-l apreciez cred totusi ca Massa este pilotul care a avut cel mai evident salt calitativ din pt de vedere al pilotajului in ultimii ani. Sa nu uitam ca in afara de Fisichella la Sauber (care l-a batut mar) si de Schumacher de care nu avea cum sa se atinga prin contract, Felipe si-a cam pus cu botul pe labe toti coechipierii (inclusiv Villeneuve). E de apreciat caracterul lui Kimi care a acceptat tratamentul egal in cadrul echipei cu coechipierul sau; putea foarte bine ca din postura de cel mai bun pilot pe care o avea la venirea la Ferrari sa ceara garantarea statutului de prim pilot. Sa nu uitam ce reputatie avea atunci Kimi… Cred ca Alonso va avea mari probleme cu Massa si vor fi conflicte la anul. E posibil ca Felipe sa-i creeze cel putin atatea probleme pe cat i-a creat lui Raikkonen…intrebarea este daca Alonso va suporta asta sau se va repeta episodul cu Hamilton de la McLaren? Nu cred ca Ferrari au facut o mare afacere (decat financiar) cu Alonso! Ganditi-va ce suport va avea Massa daca va Iesi Jean Todt presedintele FIA! Ferrari era mai bine sa-l fi adus pe Hamilton, e foarte tanar si e evident peste Alonso! L-au adus in trecut pe cel mai bun (Schumacher) iar acum ar fi trebuit sa procedeze la fel…

  10. hasu spune

    dany opreste-te.Ce doamne iarta-ma ai vazut tu la Massa in afara de faptul ca a fost avantajat de TODT ? Ca noi ceilalti nu prea am vazut mare lucru.Iar de l-a accident incoace …….tamie tata ??Vorbeste-mi de Alonso de Vettel,deKimi ,de Schumi, dar Masssssssssssa ? CINE ESTE ???????