Roboţelul a ruginit, dar va rămâne campion

Prestaţia neaşteptat de slabă a lui Sebastian Vettel în cursa de la Nurburgring, asezonată cu câteva erori de pilotaj pe care nu le-am mai văzut demult la german, a reaprins discuţiile privind lupta pentru titlu.

‘Roboţelul’ care nu greşea niciodată şi domina cursele din primul până în ultimul tur a cam ruginit în ultimele două curse, însă în realitate dominaţia autoritară din primele opt curse va fi mai mult decât suficientă pentru a-şi păstra trofeul în vitrină. Din trei motive:

  • există mai multe echipe care pot învinge Red Bull

Ferrari şi McLaren au progresat vizibil şi deţin un monopost comparabil ca performanţe cu cel al rivalilor de la Red Bull, însă niciuna dintre ele nu este suficient de puternică pentru a domina. Iar faptul că Lewis Hamilton, Jenson Button şi Fernando Alonso sunt capabili să câştige curse vine exact în sprijinul lui Vettel, pentru că cei trei piloţi nu fac altceva decât să-şi ia puncte unul altuia.

Dacă îl introducem în ecuaţie şi pe Mark Webber (cu condiţia ca australianul să-şi rezolve problemele grave pe care le are la start), avem patru piloţi apţi să lupte pentru victorii cu Vettel, ceea ce reduce dramatic şansele ca unul dintre ei să recupereze cele minim 77 de puncte faţă de german.

  • monopostul Red Bull este foarte fiabil

Vettel a câştigat titlul mondial anul trecut în ciuda numeroaselor probleme de natură tehnică, însă în 2011 are la dispoziţie un monopost mult mai fiabil, cu care a terminat toate cursele în acest sezon. Iar acest lucru este valabil şi pentru coechipierul său Webber.

  • nu vine nimeni din spate

Într-o zi proastă, aşa cum a fost cea de la Nurburgring, Vettel nu poate termina mai jos de locul şase, atât din motivul explicat mai sus, cât şi datorită faptului că nicio altă echipă nu este capabilă să se ridice la înălţimea austriecilor.

Mercedes şi Renault au lupta lor personală pentru locul patru, în timp ce celelate echipe nici nu merită aduse în discuţie. Acest lucru este demonstrat şi de cifre: Vettel a terminat cel puţin pe locul patru în 2011, iar Webber cel puţin pe locul cinci.

Ne place sau nu, Vettel este aproape campion mondial şi în 2011.

7 comentarii la “Roboţelul a ruginit, dar va rămâne campion”

  1. Diesel spune

    Si-a asigurat pe merit o pozitie aproape inexpugnabila in clasament. De-acum inainte vor fi ceva mai defensivi. Micile erori de pilotaj sunt firesti, logice cand esti sub presiune, vom vedea cata presiune vor pune Ferrari si Mclaren pe Red Bull.

  2. dmd spune

    Daca Ferrari si Mclaren pun presiune constanta pe RBR, Vettel o gafeaza. S-a vazut cum o cursa intreaga nu o fost in stare sa treaca de Massa. Inca 2 curse pe locul 4 sau 5 ori mai rau si presiunea isi va spune cuvantul pt Vettel pe sfarsitul sezonului vom avea parte poate de un sfarsit de campionat echilibrat.

  3. emerson spune

    Oooo,da!!Cum spuneam cu ceva timp in urma”geniul”a si inceput sa dea semne de nervozitate,nesiguranta si mironosita nevoie mare sa ceara imbunatatirea masinii. Ce sa zic…cu o masina ultra performanta,i-a fost usor sa domine, numai ca imbunatatirile ei, nu e sigur deloc,ca o va mai aduce la o dominatie de maniera de pana acum. Da va castiga titlul, dar se vede clar ca nu e…nici pe departe atat de imbatabil cum se credea in visele lui de prea marire.. Incepe calirea de calitate a otelului. Ramane de vazut ce va iesi…o sabie de samurai sau un simplu cutit de bucatarie

  4. jax spune

    nu de mult va spuneam de vettel ..foc de paie ..si daca ia campionatul..tot aia e la ce masina a avut si barichelo facea poate mai mult ..de acea nu poti lauda pe cineva care domina jumatate sezon si sa arunci intrun champion adevarat cu noroi ..numai bine

  5. ally_great spune

    Totul e sa ramana cerebral, si deznodamantul va fi exact ca si fraza de final. Ne place sau nu :)

  6. hasu spune

    Daca Newey nu scoate ceva din joben,presiunea va deveni distrugatoare pentru Vettel.Deja gifie si cred ca o sa coboare si mai mult.Daca o sa mai cistige un mare premiu,abia atunci o sa scape in cistigator.Masurile luate de FIA au fost in avantajul altei echipe, stim bine care.

  7. Diesel spune

    @care sunt masurile luate de FIA la Nurburgring si pe cine avantajeaza pana la sfarsitul sezonului?Mi-ar place un raspuns argumentat:), daca e posibil.