Statutul lui Massa la Ferrari

Felipe Massa are un statut aparte în cadrul Ferrari, semnând primul contract cu Scuderia în 2001. În 2006 a fost desemnat coechipierul lui Michael Schumacher şi, chiar dacă inevitabil septuplul campion mondial a fost elementul central, brazilianul a fost bine tratat în cadrul echipei, fapt evidenţiat şi de prietenia care îi leagă pe cei doi.

A urmat un sezon 2007 în care a rămas în urma lui Kimi Raikkonen în special din cauza faptului că finlandezul a câştigat titlul, iar în 2008 a fost la câteva secunde să-şi împlinească marele vis. Şi cred că nimeni nu poate uita demnitiatea cu care a acceptat acea grea înfrângere. Nu în ultimul rând, 2009 a fost sezonul în care Massa a fost la 2 mm de moarte, însă a avut puterea să revină.

Pe scurt, Massa a avut o ascensiune frumoasă la Ferrari, însă în acest an trebuie să-i facă faţă lui Fernando Alonso. Lucru care, să fim serioşi, nu este deloc uşor, mai ales după episodul cu Lewis Hamilton de la McLaren. Şi totuşi, îmi este greu să cred că Ferrari s-ar putea debarasa într-un asemenea mod de Massa şi să-l numească pe Alonso pilot numărul 1, indiferent de contextul din campionat. Cu alte cuvinte, cred că informaţiile din Motorsport Aktuell sunt zvonuri şi nimic mai mult.

Sigur, rivalitatea dintre Massa şi Alonso este mare şi va fi şi mai mare dacă cei doi vor lupta direct pentru titlul mondial, însă îmi este greu să cred că în contractul brazilianului cu Ferrari scrie negru pe alb ca Alonso este pilotul favorizat.

Etichete: / /

22 comentarii la “Statutul lui Massa la Ferrari”

  1. florin spune

    Nu cred ca Massa lupta pentru titlul mondial, este cam lent pentru asta. Poate are si el dreptate cand zice ca masina nu i se potriveste deloc.

  2. Ivanoff spune

    Atat de importanta si totodata vitala este aceasta ipoteza precum o stire de genul : “Culorea dominanta a monopsturilor Ferrari este rosu” :)
    Sunt surprins ca nu iti vine a crede ca Massa e clar nascut pilot secund,numai ca nu il fac astia un tatoo cu nr.2 in frunte…

  3. ctlnmihai spune

    @ ivanoff – dedicatie ptr. massa http://www.youtube.com/watch?v=khyJ7ScPMBE

  4. Marius spune

    Eu cred ca Massa nu mai este competitiv, asa cum a fost indeosebi in 2008 cand a luptat pana in ultima curba pentru titlul cu Lewis Hamilton, nu din cauza ca nu ii face fata lui mai maretul Fernando. Vedeti sezonul 2007, cand acelasi mare Fernando a venit la McLaren si a fost pus cu botu pe labe de un incepator in F1. Chiar daca Lewis era “copilulul” lui McLaren de foarte multa vreme, eu cred ca ALonso nici prin gand nu-i trecea ca el, avand in spate 2 titluri cucerite consectiv cu Renault si care s-a batut cu Schumacher, nu ii va putea face fata acestui pusti talentat, cred ca nici nu visa…Din pacate pentru el, s-a dovedit a fi contrar opiniei lui, ulterior incepand a face declaratii neloiale la adresa echipei sale de atunci, scandaluri cu Lewis, scnadalul de spionaj in care a fost un äctor principal”in acesta, dupa care nesuportand rusinea de a fi batut de un incepator si-a luat talpasita si s-a intors cu coada intre picioare la Renault unde era tratat dintotdeauna ca si No 1, ceea ce pentru el conta foarte mult acest lucru, eu cred ca nu suporta sa aiba coechipieri de acelasi rang cel putin, cu el. Cu Massa iar la fel, mi-e foarte greu sa cred ca este mult mai bun decat acesta. Massa are niste scuze si anume: accidentul grav suferit anul trecut, a fost la un pas de moarte, dar care nu stiu in ce masura i-a afectat abilitatile lui de a conduce un monopost de F1; i-a nascut sotia de curand, vedeti si perioada in care Hakkinen isi pregatea iesirea din F1, in mare masura aceasta retragere a avut loc oarecum din pricina familiei, sotia lui i-a nascut in acea perioada si s-a vazut tot timpul ca nu mai avea rezultate si nici un fel de tragere de inima, Coulthard fiind peste el, mai tot timpul. Aceasta s-a intamplat dupa ce Mika a cucerit cele 2 titluri. La fel si pentru Massa, posibil ca dpdv familial sa nu mai aibe aceeasi tragere de inima, gandul lui cu siguranta fiind mai tot timpul prezent la copilasul lui. Alta chestie pentru care cred ca Alonso este mai rapid decat Massa, este ca Ferrrari sa fi dezvoltat masina mai mult spre acesta primul, deci Alonso, venind si cu multi bani, sa fie intr-adevar avantajat oarecum in sanul echipei. Alta treaba pentru care Massa nu este competitiv, este ca asa cum se stie pentru el, atata timp cat are o masina buna, nu ploua, ia pole-ul si pleaca de pe prima pozitie, atunci sigur va castiga. Nu se poate spune acelasi lucru cand pleaca din spate, fie ca are masina buna, s-a vazut de nenumarate ori, tot timpul s-a chinuit la partea cu depasirile sau ori de cate ori incerca aceasta manevra, de cele mai multe ori o facea de oaie. Din acest punct de vedere nu se poate compara cu Fernando care este bataios, la fel ca si Lewis si pentru acest punct, oarecum Fernando are un avantaj binemeritat si-l face pilotul nr 1 la Ferrari. Anul acesta, daca Ferrari nu are o masina cu care Massa sa poata scoate pole-ul si se califica tot timpul in spate, este evident pentru el, avamd istoricul in spate ca nu poate avea performante. Cu siguranta, daca vor dezvolta masina astfel incat sa fie capabila sa se tina intr-adevar, in ritm pur de cei de la RBR si McLaren, atunci si pe Massa il vad in pole si castigand curse, dar altfel nu. Din pricina asta Fernando este in fata lui, fiindca acesta este bataios, un luptator si vrea sa se autodepaseasca pe el insusi, compenseaza lipsurile masinii, prin talent, prin aceasta sclipire de luptator, ceea ce lui Massa ii cam lipseste sau duce o lipsa acuta de asa ceva….

  5. Alexandra1710 spune

    Massa are un statut cu totul aparte la Ferrari.Coechipierii lui vin si pleaca,iar el ramane mereu acolo.Oare de ce? Cu siguranta nu titlurile mondiale si rezultatele extraordinare pe ploaie il tin acolo :)

  6. ally_great spune

    Zvonuri sau nu, dar imaginati-va ce traieste Felipe baby cand citeste si el ce se scrie prin presa…si nu cred ca lui Fernando nu ii convin speculatiile de genul asta, chiar daca se abtine de la comentarii.

  7. octav spune

    @Marius: toata stima pentru ca ai avut rabdare sa scrii atat! Si da, sunt de acord cu tine.

    Sa nu uitam ca si Schumi a plecat de la Ferrari (sau a fost convins sa plece?) desi i-a ridicat din noroi. Massa va pleca poate chiar din sezonul viitor! Alonso va pleca si el in 2 ani daca nu castiga titlul.
    Cei de la Ferrari au o experienta extraordinara in a isi face loc cu coatele.
    Ce mai inseamna un contract in zilele de astazi cand poate fi rascumparat cu usurinta?
    Parerea mea, SPor!

  8. Radcargt08 spune

    massa e varza :( ..Kub sau Vettel ar fi imai potrivit;)

  9. NickM spune

    Radcargt08 > Daca Massa este varza atunci il luam drept leguma sau ce…?.Sa fim fani f1 buni prin caracter,oricine nu poate fi competitiv in campionat daca nu depune efort din suflet ,placere si cu spirit de luptator.

  10. ctlnmihai spune

    Atat timp cat Alonso e la Ferrari niciun pilot egal ca valoare ca el nu o sa fie adus de Ferrari..Massa e un excelent pilot secund cand si probabil cand isi va reveni
    din aceasta eclipsa de forma.. probabil Ferrari vrea sa faca din Alonso un brand care sa recucereasca piata auto la fel cum a facut-o Schumi pe vremea lui ,dar nu credca va reusi lucrul acesta.Dincolo de murdariile facute de Schumi pe circuit ca brand schumi este peste Alonso..Dovada e ca la 4 ani dupa retragere Mercedes i-au platit lui Schumi 20 de milioane de euro..Alonso la 4 ani de la retragere nu va mai valora atat :)

  11. dmd spune

    Dar Scumacher la anul dupa ce se va retrage de la Mercedes GP nu va mai valora nici cat o ceapa degerata, si-a dat cu firma in cap cum se zice pe la noi in Romanica.

  12. ctlnmihai spune

    @dmd -Schumi a fost cel mai antipatic pilot pentru mine dar ca valoare il depaseste pe Alonso..Fanii Alonso trebuie sa aiba obiectivitatea pe care o tot cer in alte cazuri si sa recunoasca acest lucru.. In cei 4 ani cat a stat pe bara despre Schumi s-au scris mii de randuri ..s-au scris zeci de randuri si despre Alonso mai ales cand a fost implicat in cele 2 afaceri ( Spy -gate si Crash -gate) :)

  13. diesel spune

    Schumacher in 2000-2004 n-a avut concurenta care exista acum. Este impropriu sa spui ca Schumacher e mai bun ca Alonso. Sunt curios ce criterii sunt avute in vedere. Firesc, statistic, ca performanta, Schumacher are 7 titluri insa e in F1 de foarte mult timp. Alonso e mult mai tanar. Plus ca l-a batut pe Schumacher cand acesta era in plina glorie.

  14. ctlnmihai spune

    @diesel -schumacher a cucerit titluri si in 1994 si in 1995..dar n-ai fost si fan Schumi? sau am inteles eu gresit dintr-un comm la un blog anterior

  15. diesel spune

    Stiu ce-a castigat si cand. Acea perioada a fost una de referinta pentru cariera lui Schumacher tocmai pentru ca nu avea adversari pe masura. Acum ii are. Da, am fost dar mi-e imposibil sa afirm ca unul e mai bun ca celalalt.

  16. ctlnmihai spune

    Sunt curios daca ai fi mentionat lucrul asta (ca n-are adversari valorosi ) la perioada cand Schumi domina F1 si era si in gratiile tale..

  17. ctlnmihai spune

    * in perioada cand

  18. diesel spune

    @ctlnmihai
    Categoric da, cel putin in 2003. Lipsea provocarea.Adu-ti aminte ca la mijlocul campionatului deja stiam castigatorul.

  19. ctlnmihai spune

    Ok diesel :)

  20. marius_kji spune

    Trebuia sa faca crize de isterie pe podium ca Alonso sau Schumacher(care se STIE ce caracter au) CA SA FIE MAI INTERESANT .SE UITA CA NUMAI GHINIONUL NU A FACUT CA SA IASA CAMPION MONDIAL IN 2008 SI DUPA ACEEA A AVUT ACCIDENTUL IN 2009 .ASA CA SARACUL MASSA PANA UNA ALTA E IN FORMULA 1 SI LA CE ECHIPA!!!, SI FACETI TOTI SPUME CU ALONSO(dabal vord ceampion-SINGAPORE 2008)

  21. marius_kji spune

    OLE!

  22. diesel spune

    http://www.youtube.com/watch?v=OMOZeeMZ6W4
    pare a fi F10-B