Un verdict pentru ordine de echipă

Miercuri este o zi importantă pentru Ferrari, dar şi pentru Formula 1 în general. Indiferent de decizia pe care o va lua Consiliul Mondial al FIA, aceasta va marca un precedent care va fi speculat (sau nu, după caz) de celelalte echipe:

  • Dacă Ferrari va fi pedepsită într-un fel sau altul pe baza mesajelor codificate, precedentul va fi că orice mesaj transmis de ingineri cu privire la abilităţile pilotului sau de natură tehnică poate fi interpretat ca ordin de echipă.
  • Dacă Ferrari nu va primi niciun fel de pedeapsă, precedentul va fi cel puţin la fel de periculos: oricine va putea transmite mesaje codificate pentru a institui ordine de echipă (ceea ce, să fim serioşi, deja se întâmplă).

Cu alte cuvinte, Consiliul Mondial al FIA se afla în faţa unei decizii dificile care ar putea avea implicaţii majore asupra modului în care echipele vor aborda in viitor strategiile de cursă.

Personal, înclin să cred că FIA va descalifica Ferrari din cursă de la Hockenheim, în timp ce Alonso şi Massa îşi vor păstra punctele. Justificarea va fi că, pe de o parte, mesajele dintre Smedley şi Massa indica ordine de echipă (mai ales regretele inginerului pentru pilot) şi, pe de altă parte, că piloţii au fost obligaţi să respecte indicaţiile angajatorului.

În aşteptarea verdictului care va fi publicat spre finalul zilei de miercuri, vă invit să anticipaţi care va fi decizia Consiliului Mondial al FIA in sectiunea de comentarii.

Etichete: / / /

13 comentarii la “Un verdict pentru ordine de echipă”

  1. ctlnmihai spune

    Admin nu e o scuză faptul că piloţii au trebuit să respecte ordinele angajatorului… În 2009 Hamilton a fost descalificat că l-a ascultat pe Dave Ryan şi l-a depaşit pe Trulli sub safety -car si n-a mai dat poziţia înapoi..

  2. iuliann spune

    Daniel, nu te supara, dar pilotii sunt obligati sa respecte si regulamentul nu numai ordinele de echipa. si daca se afla in postura lui Massa si Alonso sa se gandeasca de 2ori daca merita riscul… Eu propun sa fie penalizati, desi nu am nimic cu ei, insa consider ca toata lumea a gresit

  3. Jolerto spune

    UNGARIA 2007 ALONSO SI HAMILTON – au pastrat punctele.

  4. ctlnmihai spune

    În Ungaria a fost vb de altă faptă..Dacă îmi aduc bine aminte Mclaren a fost penalizată ptr. faptul că Alonso l-a blocat pe Hamilton. în pitlane..Cursa simulată de la Hockenheim trebuie pedepsită aspru..Oricum dacă Ferrari nu va fi pedepsită nici acum după cum merită ,dacă ţinem cont de faptul că ei nici măcar nu recunosc lucrul acesta atunci no comment..

  5. Diesel spune

    Ia sa vedem cate “virgine” vor da cu piatra maine..

  6. Eltga spune

    In primul rand echipele folosesc mesaje codificate si se stie ca ordinele de echipa vor exista intotdeauna dar se realizeaza intr-un mod subtil si mai departe de ochii audientei. Dar la Hockenheim a fost un mesaj codificat? NU cred ca exista mesaj mai clar pentru un ordin de echipa decat: lasa-l sa treaca pe Alonso. Toata lumea a inteles ce s-a intamplat acolo. Intamplarea face ca aceea a fost singura cursa pe care am vazut-o de la fata locului si fara sa aud comentariul mi-am dat seama ca a fost vorba de ordin de echip; corectez: toate persoanele din tribune au fost foarte dezamagite si au inteles ce s-a intamplat.

  7. iuliann spune

    inca un motiv pentru care atat echipa cat si pilotii ar trebui penalizati: mint cu nerusinare in fata FIA. Numai pentru asta Ferrari ar trebui excusa din competitie 1cursa-2, iar pilotii deposedati de puntele acumulate in germania. pentru manevra in sine de ordine de echipa ferrari ar trebui sa fie descalificata din germania. asa se pune problema. si asa ar fi corect.

  8. Daniel Popescu spune

    @iuliann: Perfect corect, insa eu nu cred ca FIA va penaliza pilotii intr-un fel sau altul. Nu ar fi nici pe de parte prima oara cand pilotii sunt absolviti de orice vina.

  9. Daniel Popescu spune

    @iuliann: Mint dintr-un motiv foarte simplu: daca ar recunoaste ca au fost ordine de echipe, ar recunoste implicit ca au incalcat regulamentul.

  10. iuliann spune

    Fia este sub alta conducere si lucrurile nu mai stau asa bine pt Ferrari. Pe siteul F1.com spune ca una din posibilele penalizari este excluderea din campionat. Ce ne mai tin astia in suspans. Off. PS, nu sunt fan McLaren, ca sa nu se interpreteze gresit ca am ceva cu Ferrari, atata tot ca au dat-o in bara original de data asta… Ma intreb: oare cati din fanii Ferrari sunt multumiti de “marionetele” pe care le propune Ferrari pt titlul modial? Asta e Formula 1 la care vreti sa va uitati sau ati uitat cu desavarsire ce inseamna o cursa de F1? Pace…

  11. iuliann spune

    Daniel, stiu ca in clipa in care vor recunoaste ca au primit ordine de echipa vor fi din start penalizati, dar sunt curios daca risca FIA sa “inchida ochii” si sa-i lase sa plece acasa cu punctele acumulate si cu rusinea manevrei efectuate. Ferrari ar putea sa se duca totusi la FIA sa spuna ca ei au o deviza: “Scopul scuza mijloacele”, e o tehnica foarte cunoscuta pentru ei. Serios vorbind, Ferrari nu are nici o scuza si nici pilotii

  12. horatiu spune

    ferrari va ramane cu amenda primita si atat! 100%

  13. Daniel Popescu » Blog Archive » Evitarea unui precedent spune

    [...] anticipam că Ferrari va rămâne fără cele 43 de puncte câştigate în Germania, trebuie să recunosc că m-am înşelat. Toată lumea este de acord că [...]