FIA are dreptate!

Pe scurt despre derularea evenimentelor la Curtea Internationala de Apel.

- McLaren sustine ca apelul este acceptabil
- McLaren invoca incidentul “Liuzzi” de la Fuji 2007, intrand in contradictie directa pe aceasta tema cu oficialii FIA
- McLaren si Hamilton isi expun punctul de vedere referitor la incidentul cu Hamilton de la Spa
- Curtea Internationala are nevoie de circa 24 de ore pentru a anunta ca nu accepta apelul.

Si acum, cateva concluzii si intrebari pentru FIA:

- FIA a considerat ca apelul nu este accpetabil. Daca analizam cu atentie regulamentul sportiv constatam ca FIA are tot dreptul sa respinga apelul, deoarece prima penalizare dictata impotriva lui Hamilton a fost de tip drive-through.
- de ce nu s-a analizat dreptul echipei McLaren de a face apel inainte ca Hamilton sa vorbeasca ore in sir despre incidentul cu Raikkonen?
- practic, marturisirea lui Hamilton nu a avut nicio importanta in acest caz.
- de ce trebuie sa treaca circa 24 de ore pentru ca FIA sa anunte un verdict?
- nu era oare mult mai logic ca FIA sa ia o decizie in privinta apelului imediat dupa ce McLaren si-a spus punctul de vedere?

Astfel, nu se mai pierdeau ore in sir cu declaratii despre incidentul Hamilton – Raikkonen, declaratii care s-au dovedit inutile.

Si acum, ca o concluzie finala: FIA a aplicat regulamentul si a respins corect apelul echipei McLaren. Pur si simplu, regulamentul spune ca McLaren nu avea dreptul sa faca apel la o astfel de decizie.

Atentie! Nu ma refer la incidentul Hamilton – Raikkonen, ci doar la faptul ca McLaren nu putea face apel la aceatsa decizie.

In cadrul stirii care trateaza acest subiect au aparut deja comentarii despre presupusa influenta pe care Ferrari o are la FIA. Cred si sper ca nu este adevarat. Cred ca FIA a luat marti decizia corecta, insa in acelasi timp cred ca comisarii de cursa de la Spa au luat o decizie gresita. Dar de aici si pana la a spune ca Ferrari are pile la FIA este cale lunga.

Cu siguranta, FIA trebuie insa sa modifice procedurile de judecare a deciziile, pentru ca acestea sunt mult prea lente pentru lumea in care traim.

Etichete: /

10 comentarii la “FIA are dreptate!”

  1. hakkinen spune

    FIA s-a convins ca McLaren au probe prea puternice pe care nu le pot combate si nu au gasit alta solutie. Alta explicatie nu am pentru ce au avut nevoie de ore intregi de audieri si de probe. Pana si in fotbal se anuleaza cartonasele dupa analizarea unor probe video. Daca printr-o astfel de eroare se va decide campionul, nu merita sa imi mai pierd timpul urmarind F1.
    Sunt convins totusi ca Lewis va castiga campionatul , lovind astfel indirect in mafia de la FIA.

  2. KalEl spune

    cartonasele se mai anuleaza, insa golurile niciodata

  3. kimifinish spune

    foarte corect

  4. hakkinen spune

    Asa ar fi corect. Dar dupa cursa i-au dat un “galben” lui Hamilton si i-au anulat si 4 goluri,dupa ce s-au consultat cu “arbitrii de tusa”.

  5. LM spune

    Nu sint fan nici McLaren, nici Ferrari. Nici fan Hamilton, nici Massa, amindoi pilotii nu imi plac absolut deloc. Dar din atitudinea FIA, reiese din nou ca nu degeaba a spus acum citiva ani Paul Stoddart ca cele trei litere vin de la “Ferrari International Assistance”… Ferrari a fost o echipa sustinuta mereu de FIA, dar asta este alta discutie, trebuie sa ne intoarcem in istoria ultimilor 15-20 de ani din Formula 1 si am pierde zile intregi la discutie…

  6. KalEl spune

    O sa postez si aici un argument pe care l`am sustinut si dupa cursa, chiar in stirea care puncta rezultatele daca imi aduc bine aminte.
    Imi place de lewis, are talent pustiul, insa manevra aia nu a fost corecta. Prin faptul ca a taiat sicana, si-a permis ca sa se lase fix in cutia de viteze a lui kimi, intrand practic la aspiratie si depasindu`l in virajul urmator. Despre depasirile din trecut care au fost invocate … acolo nu era vorba de sefia clasamentului mondial, poate si acolo trebuia facut ceva, insa nu cred ca acolo s-a depus vreo plangere. Sa nu mai vorbim de starea psihica a lui kimi dupa pierderea pozitiei … a fortat prea mult, tocmai din cauza acelei scurtcircuitari … dupa atatea esecuri, asta e, cedezi si te opresti in parapeti. poate altfel s-ar fi intamplat daca hamilton nu ar fi taiat acolo sicana ci pur si simplu ar fi franat si s-ar fi plasat in spatele lui kimi. de ce nu a facut asta ? de ce a preferat sa taie ? a facut`o pe riscul lui.

  7. hakkinen spune

    Pentru KalEl (si altii ca el),trebuie sa te contrazic-nu a fost nici o secunda se aspiratie !poate doar de inspiratie pentru Lewis.In virajul in care s-a efectuat depasirea Kimi avea interiorul.Apoi s-a produs o rocada intre ei.Kimi a ales trasa de pe exterior.Lewis a franat si s-a incadrat pe interior.M-am uitat la reluare cu incetinitorul.La intrarea in viraj Kimi franeaza exagerat,oricine ar fi trecut pe acolo.
    Pentru aspiratie iti trebuie secunde bune in care sa stai in spatele adversarului.Aici a fost vorba doar de cine a ales trasa mai buna si a franat mai tarziu.Trasa lui Kimi a fost mai digura,a lui Hamilton mai rapida si mai riscanta.

  8. KalEl spune

    daca te`ai uitat la reluare uite`te cu un tur inainte, si vezi cam ce distanta este intre cei 2 dupa acelasi viraj(sau cauta imagini similare intre 2 piloti foarte apropiati pt ca nu mai stiu exact ce distanta era intre cei 2 cu un tur inainte). eu vorbesc aici de prima parte a liniei drepte, lasa faza din primul viraj, aia este o cauza a ceea ce s`a intamplat in sicana aia.FIA nu a penalizat depasirea, a penalizat taierea sicanei.
    hamilton era deja la juma de metru de kimi la inceputul liniei din fata boxelor, e ca si cum cei 2 ar fi inceput sa accelereze in acelasi timp, poate hamilton chiar mai devreme, ori asa ceva este clar un avantaj.
    Inca o data tin sa clarific: depasirea pe care a facut`o in primul viraj, toate meritele, l-a jucat frumos pe kimi, insa modul cum a ajuns sa fie asa de aproape de kimi pe o linie dreapta este datorat taierii acelei sicane. ( pe tot parcursul liniei drepte hamilton a fost la juma de metru lucru ce ar fi presupus o greseala a lui kimi la iesirea din viraj care sa ii permita apropierea lui hamilton, ori asa ceva nu s-a intamplat)

  9. KalEl spune

    inca ceva, instaleaza`ti un simulator auto, oricare vrei tu, si uite`te ce se intampla cu masina din fata ta pe iesirea dintr`un viraj (bineinteles nu pui cea mai usoara dificultate, sper ca se subintelege). considerand ca ambii ati abordat corect virajul masina din fata se va distanta (considerand cele 2 masini aproximativ identice … ) iar pentru a reduce distanta suficient de mult pentru a depasi in urmatorul viraj iti trebuie o linie dreapta destul de lunga pentru a intra in “golul” de aer produs de cel din fata, manevra cunoscuta si sub numele de “depasire la aspiratie”.
    revenind, daca hamilton avea 10-15 metri pana la kimi, aceasta distanta evident s-ar fi conservat pe acea scurta linie dreapta (avand in vedere performantele aproximativ egale ale celor 2 motoare). ori daca erau 10-15 metri intre cei 2, si nu juma de metru, explica`mi te rog cum se mai arunca hamilton pe interior …

  10. hakkinen spune

    Nu intru mai adanc in polemica,nu am timp de asa ceva.Ce nu vor multi sa accepte este faptul ca Raikkonen in acel moment era mult mai lent decat Lewis,probabil o aderenta mai slaba din cauza pneurilor. Lewis a recuperat 6 sec in 2 tururi cand a inceput ploaia.Nu era nevoie de aspiratie sau de putere la motor mai mare,pur si simplu Kimi nu accelera la maxim,a fost foarte usor de ajuns si de depasit,cu sau fara avantaj in sicana scurtcircuitata.