Teatru in doua acte?

Cea mai mare incertitudine inaintea noului sezon competitional este, fara indoiala, McLaren Mercedes. Echipa lui Lewis Hamilton a dezamagit crunt in aceasta iarna, timpii obtinuti in testele de la Barcelona si Jerez fiind departe de prententiile unei echipe care aspira la titlul mondial.

Dar nicio clipa nu am crezut ca voi vedea un preview atat de pesimist pentru Marele Premiu al Australiei din partea lor. M-au frapat atat comentariile lui Martin Whitmarsh si Norbert Haug, cat si cele ale lui Hamilton, toti minimalizand potentialul echipei in prima cursa a anului.

Intrebarea care se pune este insa daca forma arata de McLaren in ultimele doua saptamani este cea reala. Au existat numeroase speculatii, inclusiv printre vizitatorii acestui blog, ca McLaren pur si simplu joaca teatru pentru a-si adormi rivalii. Cat adevar exista in asta vom afla doar pe 29 martie, insa pana atunci putem analiza la rece ultimele informatii de la Jerez.

McLaren a reusit sa-si imbunatateasca semnificativ timpii in ultimele doua zile, echipa confirmand ca a testat cateva noi componente sosite in ultimul moment. Pe de alta parte, timpii excelenti se pot justifica si prin conditiile meteo mult mai favorabile sau prezenta pe circuit a numai doua echipe.

Insa cel mai interesant este faptul ca timpul foarte bun al lui Kovalainen de miercuri (1:17.933) a fost obtinut in timpul unei simulari de calificari, in timp ce, in aceleasi conditii, cel mai bun timp al lui Button a fost 17.844. Astfel, teoretic, McLaren este la mai putin de o zecime de secunda Brawn GP in ritm de calificari.

Lucrurile se schimba insa radical la analiza timpilor in cadrul stint-urilor lungi. In timp ce Kovalainen este cronometrat preponderent cu 1:20.xxx in astfel de cazuri, Button reusea timpi de 1:18.xxx, fiind cu aproximativ o secunda si jumatate mai rapid decat pilotul echipei McLaren.

Cert este ca testele de la Jerez din aceasta saptamana au fost mult mai putin relevante decat cele de la Barcelona, astfel ca o analiza obiectiva este dificil de realizat. Insa imi vine greu sa cred ca McLaren a jucat teatru timp de doua saptamani. Rezultatele au fost mult prea modeste, echipa putand fi catalogata drept una din spatele grilei.

Daca vroiau sa joace teatru, puteau foarte bine sa fie ceva mai lenti decat Brawn GP sau Ferrari, dar nu la fel de lenti ca Force India.

Barcelona si Jerez sunt istorie. Speculatiile se vor incheia. Dar, in acelasi timp, nu il vad pe Lewis Hamilton pe podiumul de la Melbourne. Iar Pe Heikki Kovalainen nici atat.

18 comentarii la “Teatru in doua acte?”

  1. wolful spune

    Un comentariu răutăcios ar fi de genul:
    Acuma, că a trebuit proiectat un monopost complet nou, se vede cat de importante au fost datele din sutele de pagini furate de la Ferrari. În cazul în care cineva spune că modelul 2008 nu mai era copiat dupa Ferrari se poate spune ca acela era doar o evoluţie a celui din 2007.
    Dacă ramanem răutăcioşi ne dorim ca aceste date din teste să fie reale şi să vedem dacă Hamilton este mai bun ca Schummi sau Alonso, pentru ca ei au reusit să se facă observaţi şi cu maşini net inferioare. Poate fi anul adevărului. Dacă McLaren are o masină proastă putem vedea dacă Hamilton este un pilot valoros, la nivelul celor numiţi înainte sau este varianta maro a lui Jack Villeneuve care după ce nu a mai avut maşină bună a tot dat explicaţii fără a da rezultate.

  2. michelle_b spune

    wolful – =D>

    Cit despre teatru sau nu, fiecare ipoteza are pro si contra. Eu sustineam teatrul, dar a fost cam lung. Ciudat este ca intr-un tur rapid (gen q) a putut obtine timpi buni. Ma intriga acest lucru. E bun monopostul sau nu. Simplu: alb sau negru. Gri-ul deja e dubios. Ceea ce sustine teatrul sau, mai degraba ce ma mira pe mine, e ca au iesit foarte repede toti boss-ii McLaren sa “recunoasca” ca au probleme. Foarte ciudat. Totodata, am tot spus ca avind in vedere parerile mele si cele spuse mai sus de wolful, era de asteptat ca monopostul anului 2009 sa nu fie exceptional. Mai e atit de putin pina vom vedea care e realitatea. Alb sau negru, nu as paria nici macar un banut pe echipa McLaren la Melbourne [oricum nu as fi pariat pe ei, contravine opiniei mele :D ]

  3. TeamClown spune

    Wolfule esti mai tare ca vrajitoarea ciresica, daca dupa 3 ani reusesti sa prezici viitorul lui Hamilton.
    Apropo, vezi ca McLaren nu e la prima experienta in care trebuie sa construiasca masina de la 0 (de fapt nu e de la 0). In 40+ ani au tot construit masini.
    Si inca ceva, poate nu ai citit, dar McLaren nu a putut sa-si dezvolte unele parti ale masinii anul trecut, din cauza scandalului de spionaj.

  4. wolful spune

    TC Nu sunt vrajitoare si nu eu am facut declaratii despre superpilotul Hamilton.
    Cred ca anul trecut lumea F1 a fost divizata in doua mari tabere una fan L.H. si una care contesta valoarea lui. Oare ai utat cat s-a discutat despre cum este L.H. furat de federatie pentru a impinge masinile rosii in fata?
    in ce priveste cei 40+ de ani sa fim seriosi de cand a plecat Newy de la ei au facut ei masini dar nu dinalea care sa castige campionatul.
    Revin o masina de mijlocul plutonului ar face sa se vada valoarea lui L.H. nu numai pentru mine.
    Apropo se pare ca FIA este dispusa sa amane pentru 2010 chestia cu victoriile

  5. Andrei spune

    @TeamClown te inseli.

    McLaren a trebuit anul trecut sa-si dezvolte de la 0 cateva parti din masina care semanau subit de mult cu cele Ferrari. Mai citeste si tu diferite prezentari facute de Automarket care explica aceste detalii.

    Plus ca McLaren anul trecut au copiat cate asamble de la concurenta. Presupun ca stii care nu?

    In timp de Ferrari nu a copiat nimic de la McLaren de o gramada de ani probabil vreo 60, McLaren copieaza gramezi de chestii pe care mai sustin dupa aia ca le si dezvolta :) )))))

    Aripa spate ti se pare cunoscuta de undeva? Capacele rotilor, sistemul de evacuare, chilia spate ti le amintesti de undeva?

  6. ctlnmihai spune

    Da ,da ,unde erau cinstitii F1

  7. wolful spune

    Dacă citim presa britanică avem o conspiraţie FIA care a dus chiar la expresia FIA = Ferrari International Asistance, pe de altă parte, în afara zonei de influenţă britanică, citim despre un fel de mafie a britanicilor din F1 ( Eckelstone, Mosley, Dennis, care a primit un ciudat contract de furnizare pentru toate echipele a ECU, acel ECU ce a facut ca Ferrari sa nu aiba masina la finisul cursei din Australia 2008 şi Williams care a prinit de la FIA contractul pentru furnizarea de monoplasuri la viitoarea F 2.
    Acuma ce să zic, este oare corect sa concureze toţi cu motoare controlate de un dispozitiv proiectat pentru un motor anume, de o echipă anume?
    Este ştiut de toţi că regula cu gumele pentru o cursă întreagă a fost clar contra celor de la Ferrari şi mai ales Schummi, chiar unii spuneau că a fost pro McLaren dar francezii s-au băgat pe fir.
    La aşa bani cum sunt cei ce se învârt la F 1 nimeni nu este cinstit. Dar… unii au exagerat şi numai prietenii i-au ţinut în continuare în F1.

  8. TeamClown spune

    Sigur ca da. Probabil sasiul de carbon a fost introdus tot de Ferrari. Cauta pe internet J-Dampers.
    Ferrari au fost atat de inovativi incat nu au castigat titlul vreo 20 de ani, cand Schumacher l-a luat cu el pe Ross Brawn. Ross Brawn care si-a facut ucenicia la Williams in ani 80.
    Wolfule ce-ai vrea sa creada lumea cand se rescriu regulile in mijlocul sezonului si intotdeauna pro-Ferrari? Spune-ne si noua un lucru care a fost banat la masinilie Ferrari si care erau legale pana in acel moment al sezonului. Ceva care sa egaleze mass-dampers ban sau rear brake ban (prima la masinile Renault, a doua la masinile McLaren).

  9. wolful spune

    stimate mascarici al echipei, probabil McLaren, eu nu vreau sa spun ca adevarul este rosu sau argintiu. Eu am vrut doar sa subliniez ca in acest mare circ, unde clovnul are loc de onoare si anul trecut la Singapore era un grup de astfel de specialisti imbracati in rosu, se fac multe si nu toate sunt cinstite.
    Iar in ce priveste cine ce a inventat mai corect este sa spunem : inginerul cutare de la echipa cutare a facut ce a facut. Daca esti asa de istet. care este cea ma importanta inovatie ce a marcat formula 1 in ultimii ani? nu cumva cutia secventiala, o inovatie specific auto nu o tehnologie aplicata inainte in alte domenii, vezi fibra de carbon si industria aeronautica?
    Cine a fost primul care a mers cu o astfel de cutie?
    Un englez cu numele Nigel Mansel pe o masina rosie, chiar din intamplare?. Ar mai fi suspensiile active din anii 80, realizate de cei de la Williams si apoi interzise ca se putea merge prea repede, astea sunt inovatii realmente importante.
    Sa fim lamuriti, eu nu am nimic cu sagetile de argint dar prea sunt ca niste copii rasfatati, lor li se cuvine totul.
    la problema banurilor pot sa-ti amintesc treaba cu eleronul fata flexibil…. si sa stii ca nu era rear brake ci era stearing brake.

  10. Andrei spune

    @Teamclown —-> Tu macars tii ce sunt mass-dampers? Adica ce inseamna macar? Personal cred ca nu ai nici cea mai mica idee, nici ce inseamna si nici de ce a fost banata aceasta tehnologie.

    Ferrari nu a castigat titlul vreo 20 ani. Asta este. Lasa ca nici celelalte echipe nu sunt mai breze. Ferrari este o echipa foarte mica in comparatie cu titani ca Renault, Williams si McLaren.

    Uite si tu McLaren: Buget de vreo 400 milioane si tot au avut nevoie sa fure un amarat de caiet ca sa deseneze o masina buna. De toata rusinea :) ))

  11. Andrei spune

    @Teamclown :)

    Am uitat: Presupun ca stii de unde au copiat inginerii Ferrari, celebrele branhii de rechin nu? Probabil ca nu stii nimic, dar vorbesti ca nu adormi.

    Cred ca numele TeamClown te reprezinta.

  12. mad79 spune

    Ma faci sa zambesc Andrei,cand spui ca Ferrari este o echipa mica comparativ cu Williams sau Renault!Bun banc,ma faci sa zambesc si asta nu e deloc usor!Williams care abia se mentine pe linia de plurire d 7 ani incoace e echipa mare?Renault,care pana sa vina Alonso la ei,nu mai castigasera ceva tangibil de prinanii 80,e echipa tare nu?De McLaren,nu zic nimic pentru ca as fi ipocrit daca te-as contrazice,intr-un fel cele doua echipe sunt pe picior de egalitate!
    La sfarsitul anilor 80,Ferrari era atat de disperata incat a inceput spionajul industrial,in masa si nu la o singura echipa ci la vreo 3,McLaren,Williams si parca Tyrrel,daca nu ma inseala memoria!In orice caz in urma unui asemenea scandal a ajuns Prost la Ferrari de la McLaren,care l-au concediat cu tot cu secrete si nu neaparat pentru ca Senna nu il suporta!
    Ferari,a avut norocul de a fi sprijiniti de guvernul italian,pentru a duce mai departe faima constructorului de masini italian!

  13. Bruno_Senna spune

    Eu zic sa mutati McLaren in Silver conform idei de logica prin care Brawn Gp sa basculat in Platinum…..va fii mai funny
    Am decis sa imi ac un dulap nou :) )

  14. Bruno_Senna spune

    Nu prea ai ce inventa… e mai eftin sa copiezi ideiile altora fizica e la fel pt toti.Aerodinamica la fel Am observat ca se muta sub masina aerodinamica fluxul de aer e dirijat mai eficient ..Oare se reinventeaza efectul de sol?
    McLaren chiar au probleme ,si nu e prima data in ultimi anil a inceput de sezon,o dau in bara.

  15. nick spune

    Salut,ca sa spun ceva mai pe scurt este faptul ca ,chiar daca masina Mclaren este slabutza pot spune ca hamilton va face surprize.Acum vom vedea pe 29 martie daca este asa sau nu.Aceasta a fost parerea mea despre mclaren,dar referitor la timpi , a fost timpii echipei lui Brawn Gp (anul trecut mi se facu mila de Buton si Barichello) sper sa faca ceva frumos la Melbourn ca are o masina competitiva si cam arata a Ferarri [http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Ferrari_F1_2006_EMS.jpg ]
    Va salut si sa avem un an mai competitiv si cat mai spectaculos de f1 ,numai bine..

  16. michelle_b spune

    OMG! OMG! Ma ingrozesc vazind ca pot gindi ca Bernie… http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090322155843.shtml

  17. Andrei spune

    @La asta ma refeream cand spuneam de niste aripi spate :) )) cu probleme:

    http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090321134950.shtml

  18. michelle_b spune

    contra-Bernie&”teatrul” – http://www.f1way.com/news/2009/March/23/mclaren-not-bluffing-insists-f1-pundit