Paul di Resta, între merit şi şansă

Pe scurt, la cald, despre motivele pentru care Paul di Resta merită şi, respectiv, nu merită să concureze în Formula 1 pentru Force India în sezonul 2011.

Începem cu motivele pentru care merită un loc pe grila de start:

  • a avut un parcurs decent în sesiunile de antrenamente efectuate pentru echipa în 2010 şi a oferit feedback promiţător
  • a cucerit titlul în Campionatul German de Turisme, semn clar că nu este prezent întâmplător în sporturile cu motor
  • este mult mai promiţător decât Vitantonio Liuzzi, care nu a demonstrat aproape nimic în F1.

Continuăm cu motivele pentru care nu merită să fie în Formula 1:

  • Vitantonio Liuzzi avea contract valabil pentru 2011 şi, în condiţiile în care a refuzat rezilierea, Force India nu avea dreptul să-l dea afară. Aşteptaţi-vă un proces pe acest subiect.
  • Nico Hulkenberg merita mai mult această oportunitate decât el: are deja un an de experienţă în Formula 1, în care a obţinut un pole position pentru Williams atunci când nimeni nu se aştepta.

În concluzie, nu se poate trage o concluzie :) Depinde doar de scoţian să ne demonstreze că-şi merită locul pe grila de start prin rezultatele pe care le va obţine în 2011.

16 comentarii la “Paul di Resta, între merit şi şansă”

  1. ionut spune

    cu toata politetea celor de ma mercedes, e evident ca faptul ca force india utilizeaza motoare mercedes si di resta a castigat campionatul german de turisme a contat

  2. Daniel Popescu spune

    @ionut: Se speculeaza ca Force India va primi gratis sistemul KERS de la Mercedes in schimbul semnaturii lui di Resta. O afacere de circa 6 milioane de dolari.

  3. ionut spune

    exact la chestia cu KERS ma gandisem si eu …. toro rosso o va utiliza pe cea ferrari … ma intreb ce mai cauta echipele noi pe grila… va folosi vreuna din ele KERS?

  4. Daniel Popescu spune

    Nu. Virgin si Hispania au exclus total varianta, Lotus se gandeste daca il va introduce pe parcursul anului.

  5. mad79 spune

    iti spun eu pentru ce sunt bune echipele noi!Pentru a promova tinerii piloti,care la alte echipe nu au loc.Dar cum se pune mai mult problema banilor,decat gasirea unui talent acest motiv pare a fi lovit de nulitate!Sa nu uitam ca piloti precum Ayrton Senna,Martin Brundle,David Coulthard,etc au debutat la echipe mici,asa ca aceasta ar trebui sa fe principala menire a echipelor mici!Daca se vrea a se improspata linia de piloti,atunci ar trebui ca FIA sa faca un angajament cu noile echipe,care in schimbul unei sume de 25-30 milioane euro,ar trebui sa promoveze tineri,din GP 2 sau alte formule inferioare.

  6. Cyrus spune

    Eu cred ca are talent si este promitator. Force India a vazut ce poate si cred ca asta a contat, desi nu exclud si influenta celor de la Mercedes.

    Si probabil merita mai mult ca Hulkenberg cel putin pt ca a fost alaturi de echipa anul precedent. Oricum probabil au semnat doar pt 2011 si vor avea ocazia sa-l compare atat cu Adrian, cat si cu Nico.

    Singura mea nedumerire este dece s-au grabit sa semneze cu Liuzzi fara macar sa astepte sfarsitul sezonului.

  7. Daniel Popescu spune

    @Cyrus: Liuzzi a semnat contractul cu Force India in ianuarie 2008, devenind pilot de rezerva. Contractul mentiona ca va fi promovat ca pilot titular in 2010 si 2011, intrucat Sutil si Fisichella aveau contract pana la finalul lui 2009. Dupa ce Fisico a plecat la Ferrari in vara lui 2009, Liuzzi a fost promovat ca titular, un pic mai devreme decat specifica contracul. Oricum, ideea este ca Liuzzi avea garantat locul de titular pentru 2011 inca din 2008.

  8. dany spune

    pt Daniel Popescu
    Paul di Resta nu a furat nimic de la nimeni! el doar merita acest loc in F1! da, acelasi lucru merita si Hulkenberg dar asta nu-l face mai putin meritoriu pe scotian! aentie la logica!!! Liuzzi a fost campion mondial in karting (spre ex. Ayrton Senna nu a reusit niciodata asta) dar pur si simplu a fost constant mai lent decat Sutil!
    si inca ceva: Paul di Resta a fost campion F3 invingandu-l pe Sebastian Vettel! mi-aduc aminte cum in unele curse di Resta conducea plutonul si castiga iar Vettel se cam sufoca in spate…

    pentru mad79
    David Coulthard nu a debut intr-o echipa mica, ci la Williams in 1994 pt a-l inlocui pe Ayrton Senna!

  9. Daniel Popescu spune

    dany, unde am scris eu ca di Resta a furat locul altcuiva? Parerea mea este ca di Resta merita sa fie in F1 mai mult decat merita Liuzzi sa ramana. In acelasi timp, mai degraba il promovam pe Hulkenberg decat pe di Resta. Sa fim seriosi, banii si influenta Mercedes la Force India au contat cel putin 10% in decizia echipei.

  10. Eltga spune

    Ce nu inteleg eu este faptul ca te contrazici putin Daniel. La sfarsitul articolului spui ca nu se poate trage nici o concluzie si totusi precizezi ca Nico merita pozitia de pilot in locul lui Paul. Paul di Resta a fost mai mult ca sigur cu mult timp inainte luat in considerare pentru pozitia de pilot, spre deosebire de Nico care a ramas fara echipa. Nico a ajuns la Force India pilot de rezerva pentru ca era o oportunitate ptr echipa. Normal ca banii si influenta conteaza. Sa ne aducem aminte ca Schumacher a platit pentru prima cursa in 1991 (tot sustinut de Mercedesi). Apoi Benetton a renuntat la pilotul cu contract pentru a ii face lui loc. Si acel pilot ar fi meritat mai mult locul tinand cont ca avea experienta in F1, dar daca nu risti nu castigi.

  11. michael_schumacher spune

    @mad79
    Senna a realizat un test la Williams si a debutat in F1 la Team Lotus, care nu era asa de slaba la performante precum echipe mediocre de-a lungul timpului: Minardi, Arrows, Jordan, Hispania, Virgin, etc.
    Masinile astea au fost cu timpi de minim 3secunde mai slabe fata de restul, deci clase total diferite.
    FI nu este o echipa de top 3, dar a demonstrat ca pune la start o masina decenta, pentru ce buget au; restul depinde in mare parte de pilot.
    Indiferent daca a existat o conventie intre Mercedes si FI, este important ca un pilot asa de talentat precum Di Resta sa i se acorde o sansa. O merita din clipa in care a castigat DTM-ul anul trecut.

  12. Diesel spune

    Di Resta mai promitator decat Liuzzi insa sub Hulkenberg. Poate ma contrazice in acest sezon. Pacat de Hulkenberg.

  13. mad79 spune

    Senna a debutat pentru Toleman in 1984 si abia urmatorul an a mers la Lotus,asa ca mai bine rezuma-te la Scumacher!

  14. NeoGalaxy spune

    Foarte multi piloti au debutat la echipe mici, 90% dintre ei s-au si scufundat acolo. Nu este neaparat rau ca exista si echipe mici dar nu este nici bine sa fie mai mult de 2-3. Echipele mici sunt bune, distractive si au un farmec aparte. In rest mult gargara. Nu o echipa mica este cea care pregateste un viitor campion, dar este bine ca orice pilot sa-si inceapa cariera la o echipa mica, il va pregati pentru viitor foarte bine :) . Liuzzi a plecat, cu sau fara proces, au venit Hulkenberg si Di Resta a fost promovat. Asta este tot ce conteaza :)

    Echipele mici nu sunt in Formula 1 pentru a castigat puncte sau titluri, sunt mai mult pentru a face reclama unor firme sau pentru a pregati pilotii pentru alte echipe. Sau pentru a servi anumite interese alte alor echipe, sa le spunem echipele mari (puternice daca vreti). Exista in orice sport astfel de echipe… nu vad de ce nu ar exista si in Formula 1 :)

  15. dany spune

    ehipele mici nu sunt acolo pt a servi interesele celor mari, ci sunt acolo pt a incerca sa ajunga si ele mari! e adevarat ca putine reusesc…iar pilotii debutanti ajung la echipe mici de obicei pt ca locuile la echipele mari sunt ocupate de piloti experimentati si se presupune competitivi si bine platiti… de aceea in trecut echipele mici angajau piloti debutanti, pt a nu plati acestora salarii mari. in prezent (culmea) pilotii debutanti platesc echipa ca sa-i angajeze…

  16. vasi107 spune

    Stau si ma intreb daca denumirea de articol nu ar trebui schimbata.
    Nu cred ca 2-3 randuri aruncate pe web, fara cap si coada si cu o logica incerta intra in categoria asta.
    Stimabile, ideea de a provoca o dezbatere vizavi oportunitatea aducerii lui di Resta in locul lui Liuzzi e buna, dar realizarea proasta. un pic mai multa documentare si stil nu ar strica.