A fi sau a nu fi in F1

Toyota Racing pare sa fie in acest moment intr-un moment de cotitura al scurtei sale istorii in Formula 1.

Desi oficialii echipei se feresc sa recunoasca in mod public, Toyota Racing este practic obligata sa castige cel putin o cursa in sezonul 2009. Altfel, constructorul japonez va urma calea aleasa de Honda si va spune “la revedere” competitiei.

In ziua lansarii noului monopost TF109, aproape toti oficialii si pilotii echipei au afirmat la unison ca doresc sa obtina o victorie in 2009. De la Trulli, Glock si presedintele Howett, pana la pilotul de teste Kamui Kobayashi. Probabil ca, daca era intrebata, si femeia de serviciu de la fabrica din Koln isi dorea acelasi lucru.

Mai mult, chiar in ziua lansarii lui TF109 Autosport publica o declaratie a lui Trulli in care acesta lasa sa se inteleaga ca, pentru a ramane in F1, Toyota trebuie sa obtina o victorie in 2009. Iar acest lucru a fost confirmat miercuri, odata cu declaratiile lui Howett.

Cel mai transant a fost insa seful Tadashi Yamashina, acesta recunoscand ca Toyota a luat in considerare retragerea din F1 la finalul lui 2008. Potentialele performante slabe din 2009 i-ar putea determina pe sefii din Japonia sa isi revizuiasca drastic atitudinea.

Bun. Stim ce trebuie sa faca Toyota in 2009, stim ce vor sa faca, dar marea intrebare este daca pot sa faca ceea ce si-au propus. O victorie nu mai pare chiar atat de incredibila, daca luam in calcul exemplul Toro Rosso de anul trecut.

Pe de alta parte, ganditi-va ca, pentru 2009, Ferrari, McLaren, BMW-Sauber si Renault par sa fie deja pozitionate undeva sus, intr-un loc in care Toyota ar putea ajunge cu greu sau unde nu ar putea ajunge deloc. Japonezii au fost capabili anul trecut sa lupte de la egal la egal cu Renault, insa numai pana in momentul in care francezii au reusit sa ridice stacheta.

In plus, presiunea ce apasa acum pe umerii lui Trulli si Glock si-ar putea pune amprenta pe evolutiile celor doi. Pentru ca una este sa pilotezi relativ relaxat sperand sa obtii un rezultat cat mai bun si alta este sa te stresezi sa treci primul linia de sosire cand ai adversari precum Hamilton, Raikkonen, Massa, Alonso sau Kubica.

Iar daca victoria mult visata nu va veni in prima jumatatea anului, lucrurile se vor agrava pentru japonezi si poate se va lasa chiar cu unele incidente neplacute.

Etichete: / / / /

4 comentarii la “A fi sau a nu fi in F1”

  1. TeamClown spune

    Eu nu am inteles niciodata strategia acestor motoristi. De ce naiba aveau nevoie de echipa proprie?

  2. scuderia spune

    dak ar parsii si totyota competitia…formula 1 va fii de domeniul trecutului…nu ar mai fii formula 1 numai cu echipele de top
    :|

  3. Cyrus spune

    Toyota e cel mai mare producator de automobile. Prezenta in Formula e o chestiune de imagine, ar fi pacat sa o paraseasca. Dar nici cu rezultate modeste nu se pot multumi.

  4. Andrei spune

    Personal faza asta cu Toyota este o mare frectie. Nu cred si nu dau doi bani de renumele Toyotei. Doar pentru ca americanii nu mai cumpara masini de xx litrii, si faptul ca le-a venit mintea la cap, a facut ca Toyota sa vanda mai mult. Nu calitatea si nu marele design sau tehnologia lor. Pur si simplu… realitatea si faptul ca GM + Ford + Chrysler nu inteleg nici economia de piata si nici realitatile crude are vietii.

    Dar ca mandrie… eu sunt curios… gata au venit in Formula 1. Si ce se asteptau? Sa castige titlul? Au 2 piloti care nu stiu nici sa seteze masina… nici sa le explice inginerilor si mai ales… nu au nici un pilot de teste mai breaz.

    La fel ca si Honda… atitudinea spre perfectiune in constructia unei masini de Formula 1 tine de mecanica, pasiunie si mai ales… de un poponet fin.

    Problema lor nu sta in tehnologie si nici un echipament. Sta in faptul… ca nu au un pilot mecanic. Asta este singura lor slabiciune.