Viitorul Formulei 1 este electric

În 2014, Formula 1 va face primul pas spre o nouă eră, cea a monoposturilor (parţial) electrice, la cinci ani după introducerea în premieră a unei tehnologii extrem de controversate: Kinetic Energy Recovery System (KERS).

Sunt sigur că mulţi fani ai Formulei 1 sunt total împotriva oricărei influenţe electrice în competiţie, chiar dacă pentru început vorbim doar despre ceva ce se va întâmpla în pitlane.

Totuşi, traversăm o perioadă în care Formula 1 trebuie să ia serios în calcul influenţele din industria auto, dintr-un motiv foarte simplu: loviţi de criza economică, constructorii auto nu mai sunt dispuşi să cheltuie sume mari de bani în Formula 1 dacă nu obţin avantaje din această activitate. Iar avantajele sunt legate de transferul tehnologiilor din Formula 1 în industria auto.

Dacă eşti la curent cu ultimele tendinţe din industria auto, atunci ştii că maşinile electrice sunt din ce în ce mai populare, din motive pe care nu are rost să le dezvoltăm aici.

Prin urmare, este firesc ca Formula 1 să urmeze trendul şi să încerce să dezvolte tehnologii electrice care ulterior să poată fi introduse pe maşinile de stradă.

Ne place sau nu, sunetul clasic al motoarelor nu va mai fi auzit în pitlane. Şi probabil că monopostul Ferrari din 2022 pe care Michael Schumacher visează să-l piloteze va fi unul 100% electric.

Etichete: /

2 comentarii la “Viitorul Formulei 1 este electric”

  1. Diesel spune

    cum vad fanii F1 povestea “electrica”:)..mie ideea nu mi se pare deloc rea

    http://www.jamesallenonf1.com/2011/07/f1-set-for-electric-starts-literally/

  2. serd spune

    Formula 1 a reprezentat intotdeuna avantgarda tehnologiei! Ceea ce s-a intamplat in ultimii ani,cu diverse restrictii ,a fost un urias pas inapoi,au inceput sa apara masini din categ inferioare mai puternice ca masini de F1!
    Tocmai impunerea restrictiilor si limitarea testelor a afectat aceasta competitie care de-a lungul istoriei a oferit tot ce e mai nou,mai bun,mai performant.
    E un pas firesc care trebuie facut,F1 trebuie sa ramana laboratorul industriei automobilistice1