Dilema piloţilor pentru Lotus

Felipe Massa şi Nico Hulkenberg sunt cei doi piloţi care luptă pentru locul disponibil la Lotus în sezonul 2014, în condiţiile în care Romain Grosjean este practic confirmat după plecarea lui Kimi Raikkonen.
Din păcate, din diverse motive, Lotus nu are posibilitatea de a angaja un pilot de referinţă care să preia rolul de lider de la Raikkonen, astfel că este nevoită să găsească un înlocuitor cât mai apropiat de acest profil.
Teoretic, Massa este cea mai potrivită alegere pentru echipă. Are experienţă, lucru important în contextul noului regulament tehnic, şi a concurat timp de opt ani pentru una dintre cele mai celebre echipe din paddock. Problema brazilianului este că, începând din 2010, cu sau fără legătură cu accidentul de la Hungaroring, nu a reuşit să obţină performanţe majore. Practic, a fost aproape de victorie o singură dată, la Hockenheim în 2010, când i-a cedat poziţia de lider lui Fernando Alonso. În plus, Massa nu este tocmai genul de pilot autoritar care să-şi poată impune punctul de vedere la o echipă, un alt element care poate conta în decizia celor de la Lotus.
Pe de altă parte, nici Hulkenberg nu este tocmai pilotul care să-l poată înlocui pe Raikkonen. Da, a demonstrat de ce este capabil, dar este la doar al doilea sezon complet în Formula 1 şi este puţin probabil să devină rapid liderul echipei.
Practic, Lotus are de făcut o alegere între experienţa adusă de Massa şi viitorul promiţător al lui Hulkenberg.
Problema celor de la Lotus este însă că nu se pot baza nici pe Romain Grosjean ca lider de echipă. Chiar dacă este la al doilea sezon complet în cadrul echipei, francezul are încă momente în care se pierde pe circuit şi provoacă diverse incidente, iar un pilot cu un astfel de profil nu este tocmai cel mai potrivit ca lider de echipă.
Iată aşadar doar câteva motive pentru care Lotus se află într-o dilemă majoră în privinţa liniei de piloţi şi nu mă aştept ca echipa să ia prea curând o decizie finală în acest caz.

Felipe Massa şi Nico Hulkenberg sunt cei doi piloţi care luptă pentru locul disponibil la Lotus în sezonul 2014, în condiţiile în care Romain Grosjean este practic confirmat după plecarea lui Kimi Raikkonen.

Din păcate, din diverse motive, Lotus nu are posibilitatea de a angaja un pilot de referinţă care să preia rolul de lider de la Raikkonen, astfel că este nevoită să găsească un înlocuitor cât mai apropiat de acest profil.

Teoretic, Massa este cea mai potrivită alegere pentru echipă. Are experienţă, lucru important în contextul noului regulament tehnic, şi a concurat timp de opt ani pentru una dintre cele mai celebre echipe din paddock. Problema brazilianului este că, începând din 2010, cu sau fără legătură cu accidentul de la Hungaroring, nu a reuşit să obţină performanţe majore. Practic, a fost aproape de victorie o singură dată, la Hockenheim în 2010, când i-a cedat poziţia de lider lui Fernando Alonso. În plus, Massa nu este tocmai genul de pilot autoritar care să-şi poată impune punctul de vedere la o echipă, un alt element care poate conta în decizia celor de la Lotus.

Pe de altă parte, nici Hulkenberg nu este tocmai pilotul care să-l poată înlocui pe Raikkonen. Da, a demonstrat de ce este capabil, dar este la doar al doilea sezon complet în Formula 1 şi este puţin probabil să devină rapid liderul echipei.

Practic, Lotus are de făcut o alegere între experienţa adusă de Massa şi viitorul promiţător al lui Hulkenberg.

Problema celor de la Lotus este însă că nu se pot baza nici pe Romain Grosjean ca lider de echipă. Chiar dacă este la al doilea sezon complet în cadrul echipei, francezul are încă momente în care se pierde pe circuit şi provoacă diverse incidente, iar un pilot cu un astfel de profil nu este tocmai cel mai potrivit ca lider de echipă.

Iată aşadar doar câteva motive pentru care Lotus se află într-o dilemă majoră în privinţa liniei de piloţi şi nu mă aştept ca echipa să ia prea curând o decizie finală în acest caz.

Etichete: / / /

11 comentarii la “Dilema piloţilor pentru Lotus”

  1. Aur1989 spune

    Il vor alege pe Massa

  2. Cyrus spune

    Renunta la Grosjean sau il pastreaza in postura de pilot de teste si-i aduc in echipe pe Massa si Hulkenberg

  3. NeoGalaxy spune

    Este o mica greseala in text, apare de doua ori o fraza similara (o constructie similara), prima data este vorba despre Hulkenberg care sigur nu-i la al doilea sezon complet in Formula 1 si, mai la final, aceeasi constructie dar in varianta corecta cu si despre Grosjean.

  4. diesel spune

    Hulkenberg si Massa la Lotus. Nico are mult talent, clasa, un viitor campion, Massa experienta si stiinta de a face echipa. Grosjean trebuie sa faca minuni in ultimele curse ca sa justifice un loc la Lotus.

  5. ion spune

    Kubica poate fi o solutie daca va putea pilota!

  6. Marius spune

    Nu este nici o dilema. Daca vor rezultate il iau pe Hulk.

  7. malaiet de Malaysia spune

    alooooo… io’ va-nteleg triumfalismu’ de-a fi aproape exclusivisti pe piata in domeniu, concurenta fiindu-va de genul cateva publicii aproape anonime, deci necitite practic. dar cum te faci ca duminica, 22.09.2013 ora 10.30 cand am constat acest fapt, deci cu 4.30 ore inaintea disputarii cursei de la Singapore, este deja trecut orarul cursei din Coreea de sud care urmeaza sa se dispute peste 2 saptamani?
    va grabiti cumva cu pronosticurile voastre infailibile, aveti tendinta de a va anunta victoria inca din noaptea premergatoare cursei cand aveti deja desfasurat scenariul in somn? asadar, inganfarea v-a intrecut orice principii profesionale?
    nu va grabiti sa-mi raspundeti pe mail, va pun in tema ca mi-a fost perceput in ciuda vointei mele care era de fapt de a va scrie doua cuvinte fara a ma amesteca concret in isteria voastra nestavilita.

  8. euro6hibrid spune

    eu il propun pe Marinescu, sa se bata pentru ultimele doua locuri in Q1 daca nu incurca traficul. sau poate lua startul din oficiu de la boxe? hmmm…

  9. Daniel Popescu spune

    @malaiet: Afisarea urmatoarea etapei inca din ziua de duminica este doar o problema de programare. Stai linistit, problema asta nu are niciun interes ascuns…

  10. atm spune

    Grea decizie dpdv al calitatii pilotilor, dar stai sa mai aducem in discutie si banii…ca s-o complicam si mai rau!
    Lotus scartaie in ultimul hal la partea financiara. Da, masina e buna, insa echipa nu e la fel de libera in a-si alege pilotii pe cat ar vrea ea. Are o ditamai sula-n coaste, din partea departamentului contabil.

    Acum…Hulkenberg nu prea are sponsori in spate. Basca, pe deasupra, vrea si salariu.

    Nici Massa nu stiu, personal, sa aiba cine stie ce sponsori, dar din cate stiu Ecclestone tine sa ramana cu un brazilian in F1 (c-o fi Massa, c-o fi altul, Brazilia e piata buna pentru F1, de-aia se tot merge an de an la Rio, desi circuitul ala de multe ori nu era nici la cel mai jos standard F1). S-o mai gasi vreun sponsor precum Gillette, Teleglobo, sa mai aduca ceva banet. Insa, la randul lui, Massa e obisnuit sa ia salariu, sa fie platit, nu sa-si plateasca el locul.

    Daca ii mai da nitel Raikkonen in gat pe cei de la Lotus, cu declaratiile lui cinstite (vezi acum 2 zile, cand a recunoscut ca nu si-a luat salariul pana acuma), mai rau o sa sperie sponsorii, actuali si/sau potentiali, care o sa-si ia talpasita catre alte zari, la fel cum TW Steel a sarit in barca celor de la Force India…si s-ar putea ca pana la urma Maldonado si purcoiul lui de bani PDVSA sa devina din ce in ce mai interesanti pentru Lotus.

    Pe de alta parte, daca Perez nu si-a prelungit oficial contractul pana acuma, McLaren l-ar putea lua pe Hulkenberg (fiind totusi mai putin presati dpdv financiar) – iar atunci Perez ar deveni (iarasi, din cauza purcoiului de bani Telmex) o idee buna pentru Lotus…

    Nu in ultimul rand, tot stau si ma gandesc cum ar fi aratat Lotus daca reusea sa ii agate pe cei de la Honeywell drept sponsor principal. Tare mi-e teama ca pierderea unui astfel de sponsor baban ii obliga acuma sa faca destule compromisuri.

  11. Dan spune

    Adrian Sutil este un pilot foarte subestimat si cred ca ar putea fi solutia pentru multe echipe de top. Pacat de talentul lui. In plus, motivatia lui poate fi un factor-cheie pe care daca cineva l-ar exploata, at avea un castig semnificativ. Massa este departe de a ridica orice pretentie la o echipa de top, nu imi imaginez de ce l-ar angaja cineva atata timp cat nu a fost in stare sa se tina macar cat de cat de coada lui Alonso. Hulkenberg este prea inconstant si nu cred ca va face nicio branza intr-o echipa de top.