Războiul generaţiilor: Loeb vs. Ogier

Sebastien Loeb este o adevărată legendă vie în Campionatul Mondial de Raliuri, după ce a scris istorie prin cele şapte titluri mondiale cucerite unul după altul, fără mari emoţii, în perioada 2004-2010. Şi, pentru ca tabloul să fie complet, merită să adăugăm ca francezul a ratat titlul mondial în 2003, la primul său sezon complet în WRC, pentru un singur punct în favoarea lui Petter Solberg.

Şi totuşi, istoria îşi urmează cursul firesc. Citroen, constructorul care îşi bazează o mare parte din gloria din ultimii ani tocmai pe performanţele lui Loeb, începe uşor-uşor să privească spre viitor. Iar în acest caz, viitorul este format din două cuvinte, dintre care unul, ironic, este deja prezent în inima lor: Sebastien Ogier.

În contextul în care Loeb se pregăteşte de retragere, decizia celor de la Citroen de a juca pe cartea Ogier este cât se poate de logică, iar francezul a demonstrat deja că deţine Asul. La finalul anului trecut a profitat la maxim de interesul deschis manifestat de Ford pentru el şi, aşa cum umblă vorba prin târgul WRC-ului, a obţinut postul neoficial de pilot numărul 1 la Citroen.

Practic, Citroen a ales să-i satisfacă pretenţiile lui Ogier pentru a evita ca talentatul francez să-şi facă bagajele şi să semneze cu rivalii de la Ford. Iar consecinţele au început deja să apară: după Raliul Greciei, Loeb a pozat în postura de victimă, afirmând că Citroen a apelat la o tactică în defavoarea să pentru a-l ajuta pe Ogier.

La cum decurg lucrurile, Loeb ar trebui să accepte faptul că Ogier nu este Dani Sordo şi că va trebui să-şi pună în valoare tot talentul pentru a câştiga al optulea titlu mondial. Cei doi şi-au trecut deja în cont câte trei victorii în acest sezon, dar dacă punem la socoteală numeroasele accidente şi greşeli suferite de Ogier şi datorate în mare parte lipsei de experienţă lucrurile nu mai arată atât de bine pentru Loeb.

Ultimele declaraţii făcute de francez nu fac decât să confirme că tensiunile din interiorul echipei Citroen sunt pe cale să dea în clocot. Iar asta ne garantează o a doua jumătate de sezon electrizantă, în care Loeb îşi va pune la bătaie toate calităţile pentru a-l învinge pe Ogier.

Etichete: / /

9 comentarii la “Războiul generaţiilor: Loeb vs. Ogier”

  1. dany spune

    seamana tot mai mult cu duelul Rossi – Lorenzo! probabil Loeb se va impune si anul aesta insa timpul lucreaza in favoarea lui Ogier

  2. emerson spune

    Cui ii place momentul cand pierde primul loc,odata cu el se cam darama tot ceea ce credeai ca esti(invingibil)cu toate beneficiile ce vin odata cu titlul mondial,iar acestea nu sunt putine. Imi place Loeb,din punctul meu de vedere e grozav si ramane asa chiar daca nu va avea forta sa accepte ca altu e mai bun undeva unde el era rege. Dar…era,sau inca e, dar cat de curand nu va mai fi… O regula perversa a vietii.

  3. jax spune

    da foarte corect ..articol beton !!!!!!!!!!

  4. serd spune

    Ce se fac cei de la Citroen daca la anul Loeb s-ar duce la alta echipa? Ar fi interesant de vazut ! Loeb inca mai are “vana”!

  5. emerson spune

    serd! Cei de la Citroen vor face bine in continuare si fara Loeb, din mai multe motive. Pe de o parte a anuntat deja ca la sfarsitul sezonului se retrage, pe de alta parte, daca nu si ar merge la Ford, nimic nu garanteaza ca acolo ar mai putea sa faca ce a facut la Citroen. Pt.asemenea performanta trebuie sa se intruneasca mai multe “ingrediente” unul dintre ele fiind, compatibilitatea pilotului cu masina. Imi vine in minte Richard Burns(regretatul), dupa titlul mondial pe Subaru, trecand la Peugeot nu a mai reusit sa mearga la acelasi nivel. Si Solberg poate fi un exemplu in privinta asta.

  6. serd spune

    Imi inchipui ca nu ar arunca nimeni la gunoi asemenea talent!Poate pretentiile sale actuale sunt prea greu de suportat de CITROEN,dar FORD,MINI,VW sau oricare alt constructor care a stat in umbra PSA atata timp in WRC ar face tot posibilul sa creeze in jurul lui LOEB o atmosfera motivanta pt. victorie,Rossi la MotoGP a reusit acest lucru,ca si alti piloti din alte sporturi,pt.orice exemplu”negativ” in acest sens iti pot da unul “pozitiv”!

  7. emerson spune

    Cum bine spui, poate.. Nu am negat posibilitatea,desi, repet,el a anuntat ca se retrage,la fel cum nu cred in imposibilitatea subita a lui Citroen de a satisface nu stiu ce pretentii. L-au platit f.bine o groaza de ani. O investitie rentabila si benefica pt.ambele parti. Dar, din nou,nimic nu garanteaza ca va putea,eventual,sa piloteze o alta masina la acelasi nivel. Nu pun la indoiala capacitatea tuturor din cei enumerati,de a asigura tot ce ar trebui pt. a performa. Nu oricui i se potrivesc schimbarile. Inca un argument… Gronholm. Pe 206 a fost aproape invingibil,pe 307 n-a mai facut aproape nimic(nici masina nu era prea reusita)dar nici la Ford nu a mai rupt pisica. Si numai de lipsa talentului nu poate fi suspectat sau ca echipele nu au facut totul pt.el.

  8. serd spune

    Ford Focus nu s-a ridicat niciodata la nivelul asteptat in WRC,poate ca nici echipa in ansamblul ei nu a fost pe masura rivalilor,cu toate ca Gronholm a parut mai dornic si concentrat ca niciodata!

  9. emerson spune

    O fi asa cum zici, fie cum zici tu, dar… zic si eu…ar fi la nivelul lui Loeb? Pai nu tocmai de la asta am plecat? Posibilitatea ca, alergand pt. alta echipa ceva sa nu mai mearga…echipa, masina, tactica, mediul ambiental si nu in ultimul rand… Loeb insusi. Orice urcus are, pe partea opusa coborarea…fara exceptie. Cum ziceam…o lege perversa a naturii. Si tot cum ziceam, nici 307kele,nici Focusul nu erau bune? Poate se preta vehiculul cu care s-au plimbat astronautii americani pe Luna!!!