In spatele usilor inchise

Optimism. Acesta este cel mai potrivit cuvant care i-a caracterizat pe sefii echipelor si pe Max Mosley dupa intalnirea de vineri de la Monaco pe tema regulamentului tehnic.

Montezemolo si Mosley au fost extrem de reticenti in a oferi detalii despre natura negocierilor, dar jurnalistii prezenti la fata locului au primit o serie de informatii interesante din partea unor surse considerate credibile.

Cateva idei (luati-le cu titlul de speculatii):

- FIA va exclude costul motoarelor din bugetul maxim pana in 2013 (in prezent, costul motoarelor ar urma sa fie inclus in buget in 2011)

- Echipele sunt de acord cu un buget maxim de 40 milioane de lire sterline pe an, dar numai din 2011. Pentru 2010, asta ar insemna concedieri de sute de oameni pentru constructori (a se citi salarii compensatorii foarte mari).

Cireasa de pe tort sau bomboana de pe coliva:

- Toyota este decisa sa se retraga din Formula 1 no matter what din cauza crizei economice si se leaga de regulamentul tehnic doar pentru a avea o justificare in fata fanilor si a sportului in general.

Nu m-as mira ca ipoteza despre Toyota sa fie adevarata, mai ales daca nu vor reusi sa obtina nicio victorie in 2009. Si am senzatia ca Bahrain a fost prima si ultima ocazie pe anul asta in acest sens…

Etichete: / /

4 comentarii la “In spatele usilor inchise”

  1. Mandu spune

    nu m-ar mira ca Toyota sa fi “produs” o perdea de fum, ca sa gaseasca motive pt retragere… insa cred ca pina la urma se va ajunge la un compromis si vor ramine si Toyota in F1, in 2010 deja criza economica va incepe sa fie uitata la nivel mondial

  2. Andrei spune

    @Mandu, criza economica nici nu a inceput. Mai grav este ca lumea nici nu-si inchipuie cum arata o crica economica cu adevarat. Ceea ce a fost pana acum este doar praf in ochii prostilor, care sunt, din pacate, foarte foarte multi.

  3. Daniel Popescu spune

    @Mandu: Eu sunt mai sceptic. Prezenta celor de la Toyota in F1 in 2010 depinde in mare masura si de rezultatele de anul asta. Baietii de la Tokyo i-au “sfatuit” sa obtina o victorie, altfel…

  4. wolful spune

    Toyota, o echipa aparuta un pic atipic, in Germania si asta nu convine tehnicienilor care in marea majoritate sunt britanici. Asa cum Benetton la vremea lui a trebuit sa faca o fabrica in Anglia, la fel si Ferrari, poate o relocare pe insula ar fi productiva. Se pare ca scoala britanica de profil este cea mai buna.
    Japonezii sunt extrem de rigizi, daca ei spun ca fara victorie in 2009 se retrag, asa va fi. Eu daca as fi la Toyota F1 as negocia cu papa Frank si as achizitiona echipa lui, nu ca ar merge mai bine dar…..