Pirelli, între ciocan şi nicovală

Feature-ul pe care l-am publicat miercuri despre pneurile Pirelli a reaprins o discuţie mai veche între cititorii Automarket: ştie Pirelli să construiască pneuri pentru Formula 1 sau competiţia este o pălărie prea mare pentru ei?

Totul pleacă de la ceea ce se întâmplă în acest sezon, când numeroşi piloţi au avut probleme cu gestionarea pneurilor în regim de cursă. Cel mai vehement a fost Michael Schumacher, care afirma că nu poate pilota la maxim din cauza faptului că riscă să deterioreze prea repede cauciucurile.

Ceea ce spune Schumacher este perfect adevărat. Dar la fel de adevărat este că Pirelli a construit pneurile conform cerinţelor formulate de echipe.

Mai ţineţi minte Marele Premiu al Canadei din sezonul 2010? Datorită comportamentului special al pneurilor medium şi supersoft oferite de Brdgestone pe circuitul abraziv de la Montreal, cursa a produs ceea ce fanii Formulei 1 nu mai văzuseră demult în acel sezon: spectacol.

Pirelli tocmai câştigase contractul pe trei ani pentru furnizarea pneurilor, iar echipele au profitat de oportunitate şi au spus răspicat: anul viitor vrem acelaşi spectacol ca la Montreal!

Pirelli s-a conformat. După ce în 2010 cursele erau lipsite de sare şi piper pentru că strategiile pentru pneuri erau în mare parte similare, în 2011 s-a produs o schimbare prin diversificarea opţiunilor. Totul a culminat cu ceea ce vedem în acest sezon, când Pirelli a modificat din nou compoziţiile pentru ca pneurile să funcţioneze la parametri optimi doar într-un anumit interval de temperatură, care diferă semnificativ în funcţie de specificaţiile monopostului.

Pirelli nu a făcut altceva decât să construiască pneuri conform solicitărilor echipelor, însă reversul medaliei este că unele echipe preferă să-şi justifice un eşec prin faptul că nu înţeleg pneurile, decât să admită că deţin un monopost mai puţin competitiv decât rivalii.

La fel de adevărat este că Pirelli este capabilă să construiască pneuri care să reziste o cursă întreagă, fără niciun schimb pe parcursul a 300 de kilometri. Asta s-ar traduce prin curse lipsite de elementul strategic şi, mai ales, de depăşiri. Vrea cineva să vedem aşa ceva? Aşa mă gândeam şi eu…

Etichete:

2 comentarii la “Pirelli, între ciocan şi nicovală”

  1. mad79 spune

    toata tevatura legata de Pirreli,vine din anul 2005,cand s-a decis scoaterea Michelin din Formula1,prin adaugarea regulii,unicului surnizor de pneuri,luata de FIA.Iar restul e istorie,asa ca daca cineva e de pus la zid acestia sunt cei de la FIA si nu Pirreli.
    Paul Hembrey,a declarat odata,ca daca se vrea,ei vor face niste pneuri,care sa reziste toata cursa,nu e asta problema!

  2. AndreiF1 spune

    Saracul Mad79, nu ne scuteste deloc de comentariile fanteziste pe care le “reuseste”, la fel ca “prietenul” Mircea nascut prin 84 parca. Sincer m-as bucura daca macar odata, baiatul asta Mad79 ar reusi sa posteze ceva interesant si care sa aiba legatura cu realitatea din teren, macar odata. Dar in loc de ceva realist, baiatul asta posteaza numai visele lui, care din pacate raman doar vise, pentru ca nu numai ca n-are nici o treaba cu Formula 1 in general dar ii este si greu sa se informeze despre orice subiect despre care isi da cu parerea… Pacat, dar era de asteptat.