Seceta piloţilor români

Sezonul 2015 are toate şansele să devină primul după o lungă perioadă de timp în care niciun pilot român nu va concura în competiţiile puternice de monoposturi.
Mihai Marinescu a concurat în Formula Renault 3.5 în 2009 înainte de a ne bucura cu cele trei victorii obţinute în Formula 2 între 2010-2012. Formula 2 în forma să respectivă nu avea insa niciun sens în condiţiile se care se dorea o competiţie imediat inferioară Formulei 1, dar cu costuri semnificativ mai mici decât GP2 şi Formula Renault 3.5. Astfel, după închiderea Formulei 2, braşoveanul s-a reorientat din nou spre Formula Renault 3.5, însă a obţinut doar cinci puncte în cele opt curse în care a luat startul, iar bugetul a reprezentat o problemă majoră. În prezent, Marinescu a adoptat soluţia de rezervă, cea de a urma o carieră de inginer de curse pentru a rămâne aproape de sporturile cu motor.
Aproape în paralel, Robert Vişoiu a concurat timp de trei sezoane în GP3 între 2012-2014. 2013 rămâne cel mai bun sezon al său, cu două victorii şi locul 12 la general pentru MW Arden, însă anul trecut s-a remarcat doar printr-un podium în Ungaria şi numeroase curse în care nu a reuşit să puncteze. Obiectivul era să continue în GP3, însă piteşteanul a anunţat că renunţă, cel puţin temporar, la cariera de pilot. “În 2015 îmi voi concentra eforturile departe de circuite. În acest moment prioritar pentru mine este viitorul academic, aşa că decizia este de a face o pauză în activitatea competiţională”.
Astfel, în 2015 nu vom avea niciun pilot în competiţiile majore de motorsport, iar aici mă refer strict la GP2, GP3 sau Formula Renault 3.5.
În acest context, speranţele vin de la Formula 4, noua competiţie desfăşurată sub egida FIA sub forma unor campionate naţionale. Petru Florescu a fost deja confirmat la Carlin în Formula 4 Marea Britanie, în timp ce Alexandra Marinescu va deveni primul pilot român de sex feminin în competiţiile de monoposturi după ce va alege între Formula 4 Marea Britanie şi Formula 4 Germania.
Astfel, există potenţial ca în anii următori lucrurile să se schimbe în bine, chiar dacă 2015 va fi unul destul de sărac din punct de vedere al românilor implicaţi în sporturile cu motor.

Sezonul 2015 are toate şansele să devină primul după o lungă perioadă de timp în care niciun pilot român nu va concura în competiţiile puternice de monoposturi.

Mihai Marinescu a concurat în Formula Renault 3.5 în 2009 înainte de a ne bucura cu cele trei victorii obţinute în Formula 2 între 2010-2012. Formula 2 în forma să respectivă nu avea insa niciun sens în condiţiile se care se dorea o competiţie imediat inferioară Formulei 1, dar cu costuri semnificativ mai mici decât GP2 şi Formula Renault 3.5.

Astfel, după închiderea Formulei 2, braşoveanul s-a reorientat din nou spre Formula Renault 3.5, însă a obţinut doar cinci puncte în cele opt curse în care a luat startul, iar bugetul a reprezentat o problemă majoră. În prezent, Marinescu a adoptat soluţia de rezervă, cea de a urma o carieră de inginer de curse pentru a rămâne aproape de sporturile cu motor.

Aproape în paralel, Robert Vişoiu a concurat timp de trei sezoane în GP3 între 2012-2014. 2013 rămâne cel mai bun sezon al său, cu două victorii şi locul 12 la general pentru MW Arden, însă anul trecut s-a remarcat doar printr-un podium în Ungaria şi numeroase curse în care nu a reuşit să puncteze. Obiectivul era să continue în GP3, însă piteşteanul a anunţat că renunţă, cel puţin temporar, la cariera de pilot. “În 2015 îmi voi concentra eforturile departe de circuite. În acest moment prioritar pentru mine este viitorul academic, aşa că decizia este de a face o pauză în activitatea competiţională”.

Astfel, în 2015 nu vom avea niciun pilot în competiţiile majore de motorsport, iar aici mă refer strict la GP2, GP3 sau Formula Renault 3.5.

În acest context, speranţele vin de la Formula 4, noua competiţie desfăşurată sub egida FIA sub forma unor campionate naţionale. Petru Florescu a fost deja confirmat la Carlin în Formula 4 Marea Britanie, în timp ce Alexandra Marinescu va deveni primul pilot român de sex feminin în competiţiile de monoposturi după ce va alege între Formula 4 Marea Britanie şi Formula 4 Germania.

Astfel, există potenţial ca în anii următori lucrurile să se schimbe în bine, chiar dacă 2015 va fi unul destul de sărac din punct de vedere al românilor implicaţi în sporturile cu motor.

11 comentarii la “Seceta piloţilor români”

  1. johann spune

    sportul romanesc in sine e c-am sarac, pe ici pe colo cate o vedeta si foarte mult tam-tam, rezultate notabile NICAIERI.

  2. Soxy spune

    La Federatia Romana de Motociclism le-ar trbui sa fie rusine

    Mani se zbate de la an la an sa ajunga la Dakar si la Ministerul sporturilor si federatiei i se rupe

    si el e un pilot care a dovedid ca poate … pacat!

    @Daniel

    exista vreo sansa ca sa faceti ceva pentru acesti piloti? (mai ales Mani)
    o campanie media de ex sa-l ajute sa-si gaseasca sponsori
    sau o intermediere cu o firma profesionala de management?

    mersi de respuns

  3. Hotwheels spune

    Imi vine sa cred ca este seceta la piloti, romanul e mereu descurcaret de fel iar multi sa nasc practic la volan, uneori cred ca este vorba de… frica sau exagerari din partea media…

  4. Daniel Popescu spune

    @Soxy: Noi putem sa-i promovam prin articole, pe baza rezultatelor obtinute. In general, Automarket nu scrie despre motociclism, Mani Gyenes este o exceptie deoarece concureaza in Raliul Dakar.

  5. Dan spune

    Ce pretentios suna: “viitor academic”.
    De fapt, problema e una financiara: tatal baiatului e retinut in arest si anchetat de cateva luni intr-un dosar de coruptie.
    Si nu am nicio compasiune pentru situatia asta.
    De ce? Pana la urma, tatal baga o gramada de bani (procurorii zic ca ar fi bani publici deturnati) intr-un tanar cu performante relative, ca sa nu spun mediocre, in timp ce poate alti pusti romani, cu adevarat talentati, au fost obligati sa stata departe de motorsport.

  6. hasu spune

    Dani , mai spune si tu ceva nou…

  7. hasu spune

    Ne-am plictisit !!!!!

  8. David spune

    se pare ca Robert Visoiu va concura in GP2 cu Rapax anul asta . Abia astept sa il vad in actiune . Bafta multa !

  9. Suleyman Cunoscatoru spune

    Exista o multime de piloti in tara noastra, dar nedescoperiti !
    De unde bani sa merg de mic la carting si tot sa avansez ? Intrebarea daca noi aveam cartinguri acum 20 ani, sau daca avem acuma ?
    Dupa cum vedeti, ,,piloti” sunt toti aia care au bani si sunt sustinuti de parinti.
    Eu am un oarecare talent la conducere, conduceam de mic, si sunteti multi altii cu talent in a ,,pilota” o masina, insa nu avem posibilitatea pe care o au altii.
    Asa ca aceste sporturi le consider un subiect TABU.

  10. catalin spune

    din pacate sportivi romani nu prea mai exista

  11. hasu spune

    ???????