- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
DACIA 40 | Cum s-a nascut Dacia 1300
Click aici pentru a vedea comentariile.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Dacia - 40 de ani de istorie
-
Dupa reasocierea cu Renault, Dacia a lansat un nou model care a introdus trendul masinilor low-cost in industria auto. (20.08)
-
Tranzitia dintre Solenza si Logan a fost facuta simplu, printr-un clip de 15 secunde. Efectul a fost insa cel scontat. (20.08)
-
Logan Steppe Concept a facut furori la Geneva in 2006. Era normal: reprezenta a doua varianta de caroserie Logan. (20.08)
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
DACIA 40 | Cum s-a nascut Dacia 1300
dacia 1300 .. 1310 e mashina perfecta pt romani la vremea respectiva.... unii faceau mashini care spargeau 600km/h la vremea aia.. noi aveam un randament de 5cp/l consumat... mai bine merg cu o carutza trasa de oi :))
sa pui pe un vw caddy sau pe peugeot expert sau pe citroen berlingo sa traga 2 t sa vedem cat rezista...
cu ce sunt mai bune astea straine..aaa ca au abs servo si alte dotari...dar ce vrei de la papuc la 1000Euro ,dak ti se farama stii ce sa-i faci...o legi cu sarma si tot merge.... pe langa vw sau peugeot care costa dublu sau triplu si cand ti se farama ceva te uiti la ea ca la un ozn k nu stii ce sa-i faci.... la mine se aude un zgomot urat de la cardan cand trece de 70 dar in rest nu am nimic de obiectat
si fratimio care zicea k daciile nu sunt bune de nimik...el si-a luat un opel kadet si dupa 1an si-a luat o dacie super nova din'96 la acelasi pret si a zis k nu se compara supernova din cu kadet-ul...
Am o Dacia 1300 din 1978 si, dupa 1989, cind au inceput sa se gasesca si piese (vorbesc aici de pivoti si bucse, care inainte erau marfa de contrabanda) si ulei (fara sa trebuiasca sa-l duci pe cel uzat la schimb, cum era inainte) si benzina, pur si simplu NU AM AVUT PROBLEME CU EA!
Comparativ cu o masina straina, uleiul costa 85-95.000 litrul, bujiile 200.000 setul, placutele de frâna 200.000 setul... Interesati-va cit costa la un Symbol, la un Yaris s.a.
Tatal meu a avut Dacia 1300- 1974, eu detin acum 5 Dacia 1300 - 1971,1972,1974,1976,1977.
Am reusit sa gasesc in Remat-uri multe din reperele montate pe primele serii de Dacia 1300, respectiv 1969 - 293 bucati produse sau 1970 aproximativ 4000 bucati produse.
Am reusit sa gasesc pe ebay.fr piese noi produse in anii 70.
Dacia 1300 imi aminteste de anii '70!
Anul trecut, 2008, mi-am permis sa indraznesc sa ajung cu o Dacia 1300 - cu un rulaj de 38.500 km - 1977 - in Paris si Monte Carlo.
Consumul mediu la 1300 este inferior celui de 9,4 litri!
Va doresc sa puteti detine peste ani macar un exemplar Dacia 1300 din primele serii de fabricatie.
Stiu ca multi traiesc clipa, dar uneori ne simtim bine sa ne amintim trecutul prin ceva palpabil nu numai prin cuvinte!
intradevar toate drumurile mele atat prin tara cat si in europa le-am facut cu dacia dupa 1990-2010.
acum am o skoda octavia dar batrana mea dacie model1990(break) inca imi este in curte si ma mai folesesc de ea,de multe ori am sa dau la remat dat ceva imi spunea sa nu o dau,mi-a fost cea mai draga masina(prima mea masina).
prima ora cand am fost cu ea in germania la 2ani dupa ce mi-am cumparat-o cand am bagat benzina de acolo mi-a topit pistonele drept urmare am fost nevoit sa imi cumpar alt motor dar unul de la un volvo 343 care avea motorul identic cu cel de dacie.
va informez ca si in ziua de azi am acest motor pe masina care este si omologat de RAR,PRACTIC PE TALON SCRIE DACIE CU MOTOR VOLVO.cine nu ma crede poate sa vina la constanta sa se convinga.
pentru mine dacia a fost si va ramine masina care ne-a scos la plimbare si cu care s-au facut afaceri pe majoritatea dintre noi,nu cum spun putoii din ziua de azi care tasu si masa le-a cumparat masini straine si fac accidente datorita vitezei.
toata stima celor care au cuvinte numai de bine despre DACIA.
a insemnat pierderea puterii si un demaraj sub asteptari. Dar si viteza a fost reglementata la 80km/ora. Masina a fost asimilata concomitent in Romania si in Franta, dar francezii avand industria auto bine dezvoltata a realizat in anii 70 circa 3 variante cat si masini pentru raliuri cu motor Gordini 125 CP(6 cil.in linie)
Pentru anii aceia Dacia era cea mai buna masina din tarile socialiste, si se vindea destul de bine in Cehoslovacia,Polonia,RDG, Conlumbia,
s-au vandut si in Finlanda si Grecia.
Daca se introducea dupa anii 1975 cand asistenta tehnica franceza
s-a retras, un alt model(se preconiza Renault 18) nu s-ar mai fi vorbit despre Dacia in termeni peorativi, caci fiecare autoturism modern nu are o perioada de fabricatie mai mare de 10 ani