Lectie cu R10 TDI si Kristensen
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi a facut istorie sambata la Sebring, reusind sa isi claseze unul dintre cele doua modele R10 TDI pe prima pozitie a cursei de 12 ore care reprezinta un antrenament pentru Le Mans. Echipajul format din Tom Kristensen, Allan McNish si Rinaldo Capello este primul care duce un diesel in prima pozitie la linia de sosire intr-o cursa importanta de motorsport.
Modelul german (care a concurat la Sebring cu numarul 2) a reusit sa castige cu un avans de 3 tururi fata de locul doi, echipajul Intersport Racing Lola B05/40-AER cu numarul 37. Al doilea R10 TDI (pilotat de echipa formata din Frank Biela, Emanuele Pirro si Marco Werner) a fost nevoit sa renunte la cursa dupa patru ore, din cauza supraincalzirii.
De fapt, fiabilitatea este un punct slab al noului model, si echipajul castigator avand probleme majore din acest punct de vedere. Astfel, desi echipajul de pe masina cu numarul 2 s-a calificat in pole-position, acesta a trebuit sa porneasca in cursa de la linia standurilor, de pe pozitia a 34-a, din cauza unor defectiuni tehnice la instalatia de racire.
Insa cursa de recuperare a functionat perfect, R10-le cu numarul 2 trecand pe prima pozitie dupa doar doua ore de concurs, cand la volan se afla recordmanul Tom Kristensen. “Modelul nostru este cu adevarat o masina de curse. Se piloteaza foarte precis, beneficiind de o combinatie intre puterea diesel si cuplul imens. Este pur si simplu distractiv sa il pilotezi”, a afirmat dupa cursa danezul de la Audi.Si pentru ca a venit vorba de Kristensen, sa notam doar ca acesta are acum patru victorii la general la Sebring, record absolut in istoria de 54 de ani a cursei americane. Acest record vine sa completeze lista impresionanta de sapte victorii la Le Mans, ultimele sase dintre acestea fiind realizate consecutiv.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Se împlinesc 30 de ani de la moartea lui Ayrton Senna. Pentru mulți, legendarul brazilian este cel mai bun pilot din istoria Formulei 1, chiar și pentru cei care nu l-au mai prins în viață. În acest articol, vom vorbi despre cum moartea tragică a lui Senna a schimbat Formula 1 pentru totdeauna în materie de siguranță. (01.05)
-
Jaguar XJS renaște, sub forma unui supercar de peste 600 de cai putere, motor V12 legat la o cutie manuală cu 6 repte și o caroserie din fibră de carbon. (30.04)
-
Compania italiană Italdesign a dezvăluit noul concept Quintessenza. Acesta este un GT care se poate transforma într-un pick-up. (30.04)
- Marea transformare
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Noua Mazda EZ-6 este un sedan de aproape 5 metri, doar pentru China: versiune electrică și PHEV
- Noua Mazda Arata este un concept care anunță un viitor SUV electric pentru China
- BYD Seagull va ajunge în Europa din 2025. Rival direct pentru Dacia Spring
Comentarii (0)