GM se scufunda
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi deficitul anuntat de boss-ul GM, Rick Wagoner, pentru anul 2005 se cifra in jurul sumei de 8.5 miliarde de dolari, rezultatele finale publicate ne arata ca spirala caderii grupului american se adanceste tot mai mult. Astfel, cifra pe care toata lumea o credea enorma este de fapt abisala, GM iesind in pierdere cu nu mai putin de 10.6 miliarde de dolari in 2005. Cu doua miliarde mai mult decat prevedea Wagoner!
Presedintele GM a incercat sa motiveze aceasta “mica” diferenta prin trei costuri suplimentare: cele legate de compensatiile datorate angajatilor concediati de la filialele GM, prin datoriile acumulate de societatea de credit GMAC (de care GM va scapa acum mai greu, avand in vedere situatia in care se afla) si prin falimentul furnizorului si filialei Delphi. In aceste conditii, nevoia de capital este prea mare pentru ca vanzarea actiunilor pe care GM le are la Subaru si Suzuki sa ajunga pentru reintrarea pe linia de plutire. Analistii condamna politica lui Wagoner si ii cer plecarea, amenintand ca daca se continua pe aceasta linie, GM s-ar putea sa aiba probleme vecine cu falimentul.
Interesant este faptul ca situatia financiara a grupului nu se regaseste in proiectele pe care GM le are in desfasurare. In ultima perioada s-a investit masiv in design, scopul fiind remodelarea portofoliului de marca astfel incat modelele sa devina mult mai atractive decat ale concurentei. Sa speram ca aceasta este solutia pentru probleme si ca GM va avea timpul necesar pentru a-si pune in aplicare planurile care se dezvolta sub creionul unor designeri auto celebri, cum sunt Ed Welburn sau Anne Asensio.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Au apărut mai multe imagini spion cu viitorul Hyundai Ioniq 7 din timpul testelor publice. Noul model va fi un SUV electric cu 7 locuri, iar lansarea sa va avea loc în iunie. (18.05)
-
Potrivit informațiilor din presă, discuțiile dintre Volkswagen și Renault pentru dezvoltarea comună a unei mașini electrice de 20.000 de euro ar fi eșuat. Volkswagen dorește acum să dezvolte propria platformă pentru o asemenea mașină. (18.05)
-
Potrivit unor declarații făcute de ministrul Mediului, persoanele fizice nu se înghesuie să achiziționeze mașini noi, cu zero emisii, prin intermediul programului Rabla Plus. (17.05)
- Noi detalii despre Opel Frontera: preț de pornire de 24.000 de euro
- Autostrada Bucureștiului A0 se va conecta cu A2 în vara acestui an
- Lamborghini: nu vom încerca să prindem din urmă Ferrari Purosangue
- Filmul despre Formula 1, în care joacă Brad Pitt, ar putea fi cea mai scumpă producție făcută vreodată
- Noutăți pentru Mercedes-Benz Clasa C și GLC: cel mai nou sistem MBUX
Comentarii (0)