GM se scufunda
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Desi deficitul anuntat de boss-ul GM, Rick Wagoner, pentru anul 2005 se cifra in jurul sumei de 8.5 miliarde de dolari, rezultatele finale publicate ne arata ca spirala caderii grupului american se adanceste tot mai mult. Astfel, cifra pe care toata lumea o credea enorma este de fapt abisala, GM iesind in pierdere cu nu mai putin de 10.6 miliarde de dolari in 2005. Cu doua miliarde mai mult decat prevedea Wagoner!
Presedintele GM a incercat sa motiveze aceasta “mica” diferenta prin trei costuri suplimentare: cele legate de compensatiile datorate angajatilor concediati de la filialele GM, prin datoriile acumulate de societatea de credit GMAC (de care GM va scapa acum mai greu, avand in vedere situatia in care se afla) si prin falimentul furnizorului si filialei Delphi. In aceste conditii, nevoia de capital este prea mare pentru ca vanzarea actiunilor pe care GM le are la Subaru si Suzuki sa ajunga pentru reintrarea pe linia de plutire. Analistii condamna politica lui Wagoner si ii cer plecarea, amenintand ca daca se continua pe aceasta linie, GM s-ar putea sa aiba probleme vecine cu falimentul.
Interesant este faptul ca situatia financiara a grupului nu se regaseste in proiectele pe care GM le are in desfasurare. In ultima perioada s-a investit masiv in design, scopul fiind remodelarea portofoliului de marca astfel incat modelele sa devina mult mai atractive decat ale concurentei. Sa speram ca aceasta este solutia pentru probleme si ca GM va avea timpul necesar pentru a-si pune in aplicare planurile care se dezvolta sub creionul unor designeri auto celebri, cum sunt Ed Welburn sau Anne Asensio.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Britanicii de la carwow au luat noul BMW M2, și pentru a vedea cât de rapid este, aceștia l-au pus față în față cu alte 4 modele germane pentru o liniuță. Astfel, acesta s-a duelat cu Porsche Cayman GT4 RS, Mercedes-AMG A45 S, Volkswagen Golf R și Audi RS (03.08)
-
Decizia vine după două cazuri din Germania care implică automobilele Volkswagen cu motoare diesel, echipate cu un soft care manipulează rezultatele testelor privind emisiile poluante. (03.08)
-
Cei de la CarExpert au luat același model, doar că în două versiuni diferite, pentru a afla care este mai rapidă. Astfel, aceștia au pus față în față un Ferrari 296 GT3 de curse și modelul de stradă Ferrari 296 GTB. Aflați în video care mașină a câștigat (02.08)
-
Cireașa de pe tort
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
OFICIAL: Honda Prelude revine după 24 de ani. Versiunea de serie va fi prezentată în septembrie
Comentarii (0)