CataLOEBya
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastien Loeb (Kronos Total Citroen) a reusit sa isi adjudece, in Catalunya, cea de-a 22-a victorie a carierei in Campionatul Mondial de Raliuri si a doua consecutiva in actualul sezon. Alsacianul a reusit sa castige lejer etapa a patra din circuitul mondial, dupa ce principalul rival, Marcus Gronholm, a fost incetinit de probleme tehnice la turbina Focus-ului sau.
Finlandezul de la BP Ford WRT a reusit, totusi, sa se claseze pe podium, dupa ce a inregistrat cel mai bun timp in 10 din cele 16 probe ale etapei, beneficiind de demonstratia de forta din ultima zi, cand s-a clasat primul in toate probele. “Dupa problemele pe care le-am avut vineri, totul a mers perfect. Ba chiar, daca nu aveam o mica defectiune tehnica, puteam sa castig. Inca dinaintea startului stiam ca Focus-ul RS este aproape de Citroen-ul lui Loeb, astfel ca cei care s-au asteptat la spectacol au avut ce vedea”, a declarat Gronholm, completat de Sebastien Loeb: “Desi prima parte a fost dificila, pentru ca stiam ca trebuie sa ma comport remarcabil pentru a putea fi la inaltimea lui Gronholm, in final totul a fost mai simplu, cand el a avut acele probleme tehnice.”
Pana atunci, locul al treilea a fost locul unor peregrinari succesive ale lui Xavier Pons (coechipierul lui Loeb putand stabili un podium Kronos Citroen, insa a iesit in decor) si Alex Bengue, pe un Peugeot 307 WRC privat. Pe al doilea loc al podiumului a venit Daniel Sordo, protejatul lui Carlos Sainz si coechipierul lui Loeb terminand la 40 de secunde de invingator.
Tanarul iberic a reusit astfel sa profite de avantajul terenului propriu, demonstrand ca merita ca sezonul viitor sa preia comanda celui de-al doilea C4 al echipei. Odata cu acest loc trei, Sordo intra pe podium si in clasamentul general, insa la mare distanta in spatele lui Gronholm.Prestatia lui Peter Solberg a fost din nou dezamagitoare, pilotul celor de la Subaru terminand pe locul al saptelea cu un Impreza WRC 2006, urmat de coechipierul sau, Stephane Sarrazin.
Raliul Catalunyei a fost marcat de un incident nefericit in a doua proba de vineri, cand Jorg Bastuck, copilotul lui Aaron Burkart, a fost acrosat in timp ce remedia o defectiune tehnica de Fiesta pilotata de Barry Clark. Desi Bastuck a fost transportat la spital, viata lui nu a mai putut fi salvata. Din cauza acestui tragic eveniment, la finalul zilei de vineri nu a avut loc nici o ceremonie de decernare a premiilor.
CLASAMENT FINAL RALIUL CATALUNYEI
1. S.Loeb/D.Elena (Citroen Xsara) 3 ore 22 min 1.7 sec
2. Sordo/M.Marti (Citroen Xsara) + 48.2 sec
3. M.Gronholm/T.Rautiainen (BP Ford WRT) + 1 min 45.8 sec
4. A.Bengue/C.Escudero (Peugeot Privat) + 2 min 1.9 sec
5. J.Kopecky/F.Schovanek (CRT Skoda) + 2 min 57.2 sec
6. F.Duval/P.Pivato (First Motorsport) + 3 min 37.8 sec
CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI (dupa etapa a patra)
1.
2. BP Ford WRT 42 p.
3. OMV Peugeot Norway 21 p.
4. Subaru WRT 21 p.
5. Stobart VK/M-Sport Ford RT 10 p.
6. Red Bull Skoda 8 p.
CLASAMENT GENERAL PILOTI (dupa etapa a patra)
1. S.Loeb (Franta) 36 p.
2. M.Gronholm (Finlanda) 27 p.
3. D. Sordo (Spania) 14 p.
4. M.Stohl (Austria) 11 p.
5. P.Solberg (Norvegia) 10 p.
6. T.Gardemeister (Finlanda) 6 p.
7. D.Carlsson (Suedia) 6 p.
8. C.Atkinson (Australia) 5 p.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Filmul despre viața în Formula 1 are un buget de peste 300 de milioane de dolari. Filme care au mai avut bugete asemănătoare au fost Avatar și Jurassic Park. (15.05)
-
Din cauza cererii în scădere pentru modele electrice, producătorul german oprește dezvoltarea noii platforme electrice. (15.05)
-
Renault a anunțat oficial că va furniza mai multe navete electrice autonome în cadrul turneului de tenis de la Roland Garros. Noile navete dispun de un sistem autonom de nivel 4, iar acestea vor intra și în transportul public din Franța, din 2026. (15.05)
- Noi detalii despre Opel Frontera: preț de pornire de 24.000 de euro
- Șeful Volkswagen: mașinile hibride plug-in, necesare datorită plafonării interesului pentru modele electrice
- Ford schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
- Invazia chineză
- Lamborghini: nu vom încerca să prindem din urmă Ferrari Purosangue
Comentarii (0)