Toyota loveste din plin in GM
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Nu suntem siguri de ce ne rezerva viitorul marcii Toyota, insa un lucru este sigur: prezentul este mai mult decat senzational pentru japonezi. Sau, mai bine zis, pentru contabilii marcii nipone, care timp de cateva ore pe zi au in fata ochilor niste cifre care ar face invidioase multe companii multinationale de succes.
Cum altfel s-ar putea simti in momentul in care ar vedea urmatoarele: profit brut pe primele trei luni ale anului: 4.4 miliarde euro (in crestere cu 53.2%). Profit net: in crestere cu 39%, ajuns acum la 3 miliarde de euro. Actiunile Toyota au crescut si ele in doar trei luni cu 5.1%, continuand o tendinta care dureaza de cativa ani buni. Dovada fizica: incepand cu anul 2000, vanzarile marcii japoneze au urcat cu 500.000 de unitati pe an, ajungand astazi la aproape 9 milioane de masini. Cifra de afaceri: 157 miliarde de euro. Si cu asta punem punct.
Daca in termenii beneficiilor Toyota este deja de mult timp numarul unu, 2006 ar trebui sa fie anul in care japonezii se vor instala in topul vanzarilor globale, depasind gigantul General Motors pentru prima oara in istorie.
Si totusi, desi totul merge bine, sefii Toyota nu dau semne de euforie, din simplul motiv ca manifestarea fericirii nu este specialitatea casei. De obicei, previziunile staff-ului nipon sunt pesimiste, desi acestea sunt contrazise constant atat de analisti cat si de rezultatele in sine.Acest mod de abordare a situatiei le permite sefilor Toyota sa nu puna presiune in niciun sens pe actionari. Observam acest lucru si in cifrele avansate pentru 2006 si 2007, care sunt – inca o data – de o modestitate exemplara. Cu toate acestea, caderea monedei nationale japoneze va face ca dividendele pe o actiune sa creasca de la 65 de yeni, cat a fost anul trecut, la 90 de yeni in 2006. In plus, investitiile vor ajunge in acest an la o suma record pana acum: 11.5 miliarde de euro.
Se pare ca intr-o epoca in care rosul este alaturat cifrelor afisate de constructori, Toyota isi urmeaza hibrizii si isi vede conturile in verde si viata in roz.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
În următorii doi ani, chinezii de la Changan vor să aducă mărcile de mașini electrice Avatr și Nevo pe Bătrânul Continent. Mai mult, asiaticii iau în calcul să comercializeze vehicule comerciale ușoare în Europa. (13.12)
-
Seat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. (13.12)
-
Marca britanică de mașini sport Caterham a anunțat când va prezenta primul prototip funcțional al lui Project V, primul model electric al mărcii. Noul prototip va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Tokio, care va avea loc în ianuarie 2026. (12.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii




Comentarii (0)