Made in Maranello
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Una din prezentele care nu puteau trece neobservate la Geneva este, bineinteles, noua creatie a italienilor de la Ferrari. Noul modelul a fost botezat 599 GTB Fiorano si este reprezentarea fizica a celui mai puternic V12 de serie dezvoltat vreodata de “calutul cabrat”.
Scopul noului model este acela de a-i lua locul unui mare succes al casei italiene – 575M Maranello. Iar cifrele sunt principalul aliat al lui Fiorano: 620 CP la 7600 rpm (desi motorul poate urca pana la 8400 de turatii), 608 Nm la 5600 rpm, 3.7 secunde pentru 0-100 km/h si 330 km/h viteza maxima. Pe scurt, un raport de 103 CP/litru. Exista insa si parti mai putin la indemana, de fapt recorduri pe care 599 GTB Fiorano trebuie sa le doboare pentru a ajunge la nivelul modelului anterior. Astfel, suma unitatilor produse din 575M Maranello si 550 Maranello (lansat in 1996) a ajuns la 5700. O valoare infima pentru producatorii de serie, insa o cifra de pus in rama pentru un constructor ca Ferrari.
Dar sa revenim la modelul lansat la Geneva.
Noua berlinetta (GTB = Gran Turismo Berlinetta) vine intr-un moment excelent pentru italieni. Dupa ce anul trecut cele patru modele disponibile la Maranello au necesitat eforturi sustinute din partea celor de la Ferrari in vederea onorarii cat mai rapide a miilor de comenzi, 599 GTB Fiorano vine sa completeze o gama extrem de apreciata in lumea auto.Italienii sustin (cum o fac si cei de la Renault sau cei de la Toyota, de altfel) ca multe dintre tehnologiile prezente pe noul model sunt imprumutate din F1. Insa in cazul supercar-urilor Ferrari toate indiciile ne arata ca aceasta afirmatie este, intr-adevar, reala. Astfel, scaunele urmeaza aceeasi linie cu a celor din monoposturi, deci ca fiti siguri ca nu vor apuca durerile de spate daca planuiti un drum de durata. De asemenea, coeficientul aerodinamic este de 0.336, o valoare excelenta pentru o masina de serie. La fel, cutia de viteze reprezinta o evolutie a celor prezente pe restul gama actuala Ferrari, primind denumirea F1 SuperFast.
Si chiar este SuperRapida, avand in vedere ca treptele se schimba in 100 ms. Evident, sunt nelipsite clapetele din spatele sofisticatului volan, desi exista libertatea de a opta si pentru versiunea automata.In sfarsit, pentru a termina intr-un stil de mare campioni lista sistemelor avansate, Ferrari prezinta in premiera absoluta F1-Trac, un pachet care monitorizeaza viteza de rotatie a tuturor celor patru roti si optimizeaza raportul tractiunii in functie de pierderea aderentei – proces pe care sistemul il intuieste cu cateva milisecunde inainte. Pur spirit F1!
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
După mai puțin de un deceniu, Nissan va închide fabrica sa realizată într-un joint venture cu Mercedes-Benz (02.11)
-
Britanicii de la carwow au realizat o liniuță între toate modelele Porsche 911 GT3 disponibile la acest moment pentru achiziționare. Astfel, avem un duel între versiunile GT3, GT3 Touring și GT3 RS. Aflați în video care GT3 a câștigat liniuța. (02.11)
-
Startup-ul britanic Longbow Motors a dezvăluit un nou automobil sport electric disponibil în două versiuni. Varianta decapotabilă Speedster va fi produsă în ediție limitată. Doar 150 de unități vor fi disponibile, iar ulterior va urma o versiune Roadster, cu plafon fix de tip coupé. (01.11)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă




Comentarii (0)