Alonso – Sultan in Bahrain
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cursa a inceput sub dominatia masinilor Ferrari, Michael Schumacher pornind foarte bine, ajutat fiind si de noul sau coechipier, Felippe Massa. Acesta a reusit sa il blocheze pe Alonso, care a profitat de startul slab al lui Jenson Button. Tanarul Massa a gresit insa inca in turul 7, iesind in decor la capatul liniei drepte, dupa un tete-a-queue in care era foarte aproape sa se acroseze cu Alonso.
Acesta a fost momentul in care cursa a ramas o afecere in doi, intre Schumacher, care se distantase la 5 secunde, si campionul mondial en-titre. De aici, tot ceea ce a contat a fost strategia de cursa a celor doi. Echipa de mecanici a celor de la Renault s-a dovedit foarte rapida, fapt ce a facut ca dupa a doua intrare la boxe a lui Alonso sa asistam la un duel care a adus aminte de vremurile bune ale Marelui Circ: un duel roata la roata, un viraj parcurs in paralel de cele doua monoposturi, timp in care cei doi piloti au oferit o imagine magnifica, privindu-se reciproc prin vizierele castilor. Alonso a reusit sa se instaleze in frunte, ultimele 19 tururi fiind pline de suspans. Momentul culminant s-a petrecut cu 3 tururi inainte de final, cand diferenta dintre cei doi s-a redus la 0.5 secunde si Schumacher a incercat un atac – fara rezultat – la Alonso.
Spectacolul oferit de cei doi a reusit sa eclipseze atat duelurile din pluton (cele doua depasiri ale lui Button asupra lui David Coulthard fiind edificatoare in acest sens) cat si revenirea de mare clasa a lui Kimi Raikkonen, care, ajutat de strategia excelenta a echipei McLaren, a terminat pe ultima pozitie a podiumului, desi a inceput cursa in coada grilei de start.
Cea mai mare surpriza a cursei din Bahrain este reprezentata insa de locul 7 ocupat la final de debutantul Nico Rosberg (Williams), cel care promite sa fie una din senzatiile anilor urmatori in Marele Circ. Germanul a reusit in ultimele 10 tururi sa recupereze distanta care il separa de experimentatul David Coulthard si de colegul acestuia, Christian Klien (ambii Red Bull), adjudecandu-si doua puncte la final. In plus, cursa sa de debut este una speciala, Nico reusind cel mai rapid tur cursa din Bahrein: 1:32.406.
Pe a patra pozitie s-a clasat Jenson Button (Honda), urmat de Juan Pablo Montoya, columbianul aducand alte 4 puncte pentru McLaren (pe langa cele 6 stranse de Kimi Raikkonen). Finalul cursei i-a gasit pe cei doi coechipieri de la Williams, Mark Webber si Nico Rosberg, pe pozitiile 6 si 7, in timp ce ultimul loc in puncte a fost ocupat de Christian Klien (Red Bull).
La capitolul dezamagiri intra David Coulthard (depasit de Felippe Massa – brazilianul de la Ferrari ocupand primul loc in afara punctelor), Rubens Barrichello (locul 15 la final), Giancarlo Fisichella (seria de ghinioane de anul trecut a continuat pentru italian, de aceasta data motorul fiind cel care i-a facut probleme), dar si cei doi piloti de la Toyota, Ralf Schumacher si Jarno Trulli. De fapt, Toyota a dezamagit crunt, nefiind exclus ca pana la cursa din Malaysia, de peste o saptamana, sa cada capete importante la echipa nipona.
CLASAMENT FINAL BAHRAIN
1. F. ALONSO (Renault) 1h 29:46.205
2. M. Schumacher (Ferrari) + 1.2 secunde
3. K. Raikkonen (McLaren) + 19.3 secunde
4. J. Button (Honda) +19.9 secunde
5. J.P. Montoya (McLaren) + 37.0 secunde
6. M. Webber (Williams) + 41.9 secunde
7. N. Rosberg (Williams) + 63.0 secunde
8. C. Klien (Red Bull) + 66.7 secunde
CLASAMENT GENERAL PILOTI
1. F. Alonso (Renault) 10 p.
2. M. Schumacher (Ferrari) 8 p.
3. K. Raikkonen (McLaren) 6 p.
4. J. Button (Honda) 5 p.
5. J.P. Montoya (McLaren) 4 p.
6. M. Webber (Williams) 3 p.
7. N. Rosberg (Williams) 2 p.
8. C. Klien (Red Bull) 1 p.
CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI
1. Renault 10 p.
2. McLaren 10 p.
3. Ferrari 8 p.
4. Honda 5 p.
5. Williams 5 p.
6. Red Bull 1 p.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Renault a deschis oficial comenzile pentru noua generație Clio în România. Noul model subcompact are un preț de pornire de 17.800 euro. (03.11)
-
Dacia se pregătește să lanseze un model nou în 2026. Conform primelor informații, noul model Dacia va fi un model de dimensiuni compacte care promite să fie un rival pentru Skoda Octavia. (03.11)
-
Jim Farley, CEO-ul Ford, trage un semnal de alarmă în privința ascensiunii producătorilor de mașini din China. Șeful mărcii americane crede că succesul Chinei poate să ducă la falimentarea mai multor mărci consacrate. (03.11)
-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

-
Noul concept Mitsubishi Elevance: SUV hibrid cu 4 motoare electrice




Comentarii (0)