Ofensivă împotriva constructorilor din Formula 1

Formula 1 nu reuşeşte să înveţe nimic din greşelile trecutului, iar situaţia actuală cu furnizorii de motoare este probabil cel mai bun exemplu în acest sens.
Începând din sezonul 2015, Formula 1 va avea patru furnizori de motoare (Mercedes, Ferrari, Renault şi Honda), dintre care doi au propriile echipe (Ferrari şi Mercedes). Un număr cât mai mare de constructori este esenţial pentru Formula 1, însă în prezent se dau lupte grele pentru… reducerea acestora.
Cazul Mercedes
Dominaţia celor de la Mercedes din sezonul 2013 a nemulţumit Ferrari şi Renault, care se tem că germanii ar putea continua în acest ritm şi în următorii ani. Cel mai îngrijorat este însă Bernie Ecclestone.
Potrivit unor surse citate recent de reputatul jurnalist Dieter Rencken, Mercedes va avea dreptul la sume semnificativ mai mari din drepturile TV după ce câştigă cel puţin trei titluri mondiale la constructori. Aceasta este explicaţia pentru care Ecclestone forţează înlocuirea motoarelor cu unităţi aspirate, chiar şi cu riscul de a-i determina pe germani să se retragă din competiţie.
Cazul Honda
Mai nou, şi cei de la Honda se lovesc de birocraţia excesivă a Formulei 1. În timp ce rivalii pot dezvolta motorul în timpul sezonului, constructorul japonez trebuie să-l omologheze până în 28 februarie, fără posibilitatea de a-l îmbunătăţi pe parcursul anului. Asta în condiţiile în care Honda pleacă din start cu dezavantajul că nu a participat în sezonul 2014, când Ferrari, Renault şi Mercedes au putut identifica anumite probleme de fiabilitate.
În plus, cei de la Honda s-ar putea vedea nevoiţi să renunţe la motor după un singur sezon, dacă planurile lui Ecclestone pentru reintroducerea unităţilor aspirate în 2016 vor avea succes. Iar japonezii au revenit în Formula 1 numai datorită motoarelor actuale.
În final, două întrebări: ce s-ar alege de o Formula 1 cu numai doi constructori (Ferrari şi Renault) şi ce constructori ar mai avea curajul să intre în Formula 1 dacă regulamentul poate fi schimbat după numai doi-trei ani?

Formula 1 nu reuşeşte să înveţe nimic din greşelile trecutului, iar situaţia actuală cu furnizorii de motoare este probabil cel mai bun exemplu în acest sens.

Începând din sezonul 2015, Formula 1 va avea patru furnizori de motoare (Mercedes, Ferrari, Renault şi Honda), dintre care doi au propriile echipe (Ferrari şi Mercedes). Un număr cât mai mare de constructori este esenţial pentru Formula 1, însă în prezent se dau lupte grele pentru… reducerea acestora.

Cazul Mercedes

Dominaţia celor de la Mercedes din sezonul 2013 a nemulţumit Ferrari şi Renault, care se tem că germanii ar putea continua în acest ritm şi în următorii ani. Cel mai îngrijorat este însă Bernie Ecclestone.

Potrivit unor surse citate recent de reputatul jurnalist Dieter Rencken, Mercedes va avea dreptul la sume semnificativ mai mari din drepturile TV după ce câştigă cel puţin trei titluri mondiale la constructori. Aceasta este explicaţia pentru care Ecclestone forţează înlocuirea motoarelor cu unităţi aspirate, chiar şi cu riscul de a-i determina pe germani să se retragă din competiţie.

Cazul Honda

Mai nou, şi cei de la Honda se lovesc de birocraţia excesivă a Formulei 1. În timp ce rivalii pot dezvolta motorul în timpul sezonului, constructorul japonez trebuie să-l omologheze până în 28 februarie, fără posibilitatea de a-l îmbunătăţi pe parcursul anului. Asta în condiţiile în care Honda pleacă din start cu dezavantajul că nu a participat în sezonul 2014, când Ferrari, Renault şi Mercedes au putut identifica anumite probleme de fiabilitate.

În plus, cei de la Honda s-ar putea vedea nevoiţi să renunţe la motor după un singur sezon, dacă planurile lui Ecclestone pentru reintroducerea unităţilor aspirate în 2016 vor avea succes. Iar japonezii au revenit în Formula 1 numai datorită motoarelor actuale.

În final, două întrebări: ce s-ar alege de o Formula 1 cu numai doi constructori (Ferrari şi Renault) şi ce constructori ar mai avea curajul să intre în Formula 1 dacă regulamentul poate fi schimbat după numai doi-trei ani?

Etichete: / /

9 comentarii la “Ofensivă împotriva constructorilor din Formula 1”

  1. NeoGalaxy spune

    Honda se loveste de birocratia excesive a Formulei 1? N-as spune asta, cred ca se lovesc de propria strategie de a sta un an pe banca si de a vedea ce dezvolta altii. La inceputul sezonului, cei de la Mercedes i-au atentionat pe cei de la McLaren despre ce le vor spune celor de la Honda, si era foarte clar ca Honda exact asta astepta de la McLaren, adica exact ceea ce conteaza foarte multe in aceste zile, secretele motoarelor celorlalti din competitie. Honda nu cred ca doreste sa vina in F1, in primul an sa fie pe nicaieri, si asa mai departe, ma gandesc ca cei de la McLaren au gandit strategia astfel: au discutat cu cei de la Honda, care poate erau interesati sa revina sau nu, le-au zis de 2014, ca o sa aiba timp sa studieze motorul Mercedes si pe restul, deh cei de la McLaren stau bine la spionaj, 1999 si 2007 sunt exemple celebre nu-i asa? Faza cu FRIC-ul de anul asta, tot cei de la McLaren au cerut sa fie scoasa, aripa fata Red Bull, tot cei de la McLaren au fost cei care au… eh… soptit :) . Este evident ca McLaren vrea sa iasa din pauza mare in care n-a facut nimic chiar daca a produs niste masini foarte bune, dar pilotii pe care ii aveau nu au prea fost in stare sa produca si rezultatele scontate cu ele, si in acest moment, motorul conteaza foarte mult! Un motor pe care McLaren nu-l produce si inca nici nu au fost interesati s-o faca desi poate era mai bine pentru ei.

    Mercedes are un mare avantaj dar sincer sa fiu, treaba lor, s-au descurcat mai bine. Despre McLaren, nu i-am obligat sa fie motorizati de Mercedes, iar Ferrari si Renault… nu i-am obligat sa voteze un regulament stupid ca asta. Astea sunt urmarile cand managerii unor echipe cu pretentii sunt retardati mintali si nu sunt capabili sa vada implicatiile deciziilor lor. Macar Ferrari aveau cel mai tampit manager din istoria managerilor, Domenicalli era retardat mintal, saracul nici dupa 5 ani nu stia ce trebuie sa faca in pozitia aia, restul parca erau mai capabili.

    Evident fiecare echipa isi vede numai de interesele ei si asta este greseala, uite Renault a pierdut o echipa, Ferrari la fel, McLaren n-avea nimic de pierdut, Ron Dennis a spus tot timpul ca il intereseaza doar sa castige chiar daca ii falimenteaza pe restul… ciudat… pare ca-l falimenteaza altii pe el acuma.

    Umila mea parere? Regulamentul trebuia sa fie foarte clar, ori se omologheaza motorul in 2014 ori, nu cauti pe grila. Poate o alta omologare in 2018 sau 2020 daca sunt altii interesati sa intre in competitie, pentru ca este greu sa inghezi un regulament daca altii, doresc reguli numai pentru ei.

    Idea de baza este simplu, vroia Honda sa intre in competitie, trebuia sa aiba motorul gata in 2014, inainte de data de omologare si gata. Dar evident… n-au fost in stare si acuma stau pe tusa… cu pancarde.

  2. ARM spune

    Pai restul echipelor au avut un sezon sa isi testeze motoarele in conditii reale pe cand Honda nu, Situatia este extrem de ciudata si o sa devina tot mai ciudata, in regulament nu scrie ca Honda trebuie sa isi omologheze motorul pana in 28.02, asta cu 28.02.2015 este doar o afirmatie a celor de la FIA plecand de la premisa ca si ceilaltti au facut asta in 2014…….

    Motoare aspirate….. nu cred ca vor reveni sau daca vor reveni sigur vor uita sa modificee regulamentul in privinta numarului maxim de echipe care pot concura cu acelasi motor…….. si tot asa….. Si sunt ferm convvins ca atat Mercedes cat si Honda vor anunta ca se retrag in timpul sezonului daca schimba motoarele pentru 2016 existand riscul ca ei sa nu furnizeze motoare pentru cursa imediat urmatoare anuntului pentru cele 5(cred) echipe care folosesc motoarele lor…… Cred ca cea mai importanta schimbare pentru F1 ar fi pensionarea fara drept de apel a ramolitului!

  3. FanF1 spune

    @ARM, degeaba il testezi in conditii reale de cursa daca esti legat de maini pentru a nu ti-l imbunatatii. 2014 a fost un an in care toti constructorii F1 nu puteau decat sa-si faca planuri si sa viseze, pe cand Honda a avut acest an 2014 ca pe un an cu deplina libertate de a trage cu ochiul la fiecare motor si de a-si modifica motorul in orice clipa. Asadar putem spune ca Honda e cu un an mai in fata decat renault si ferrari, ramane de vazut daca au fost in stare si cat au fost in stare sa copieze pe mercedes cu ajutorul celor de la mclaren.

  4. ARM spune

    Gresit, aici este vorba de doua chestii diferite, o chestie este motorul “de hartie” al celor de la Honda si a doua este motorul testat si rodat de-a lungul a mii si mii de kilometrii! Pana la urma motorul Honda poate sa fie fenomenal sau un fiasco total, nu vom sti pana la primele teste! Regulamentul asta cu diferite unitati de masura a creeat suficient de multi monstrii si probabil ca si Honda are strategia de imbunatatire “pe motive de securitate” pregatita……..

  5. octav71 spune

    Daniel: “Dominaţia celor de la Mercedes din sezonul 2013″, te referi la 2014.
    Despre Honda si nu numai: nu ii tine cineva sa isi puna motorul pe orice sasiu si sa faca ce teste vor ei. Mercedes, Renault, Ferrari si Honda sunt companii private, cu circuite “de casa” pe care pot testa ce, cat si cum vor. Fiabilitate, Kers, Ers, Bers, Mers, sau cate mai sunt? Sigur exista o competitie de monoposturi care nu este sub egida FIA, in care se poate testa orice motor. Costuri: nu mai conteaza, daca ai investit cateva zeci de milioane de eur/dolari in motorul de F1, trebuie sa il testezi. Asa ca ma astept ca toti furnizorii de motoare sa vina cu ceva mult peste ce au prezentat in sezonul de F1 din 2014.
    Nu au putut testa pe un monopost de F1, dar aici e partea lui Bernie. El vrea si tot vrea cate ceva in fiecare an. Se spune ca varsta aduce intelepciune, nu este si cazul lui Bernie.
    Parerea mea: F1 trebuie lasata libera din toate punctele de vedere. Aerodinamica, consum, anvelope, motor, etc.

  6. FanF1 spune

    Am inteles @ARM, deci tu preferi masinile second hand pentru ca motoarele nou aparute pe piata sunt mai proaste decat cele vechi si erodate. :) ) Mama lor de orgoliu si caracter specific romanesc (asta ca sa nu spun lucrurilor pe nume)!

  7. NeoGalaxy spune

    Ultima stire este ca Lotus nu are bani sa plateasca taxa de inscriere… pentru sezonul actual…

  8. catalin spune

    Mclaren prezintă monopostul pe 29 .01……

  9. catalin spune

    Lotus a plătit taxa de înscriere mai târziu…