Frustrările lui Hamilton

La debutul în Formula 1 în 2007, Lewis Hamilton şi-a câştigat faimă datorită abilităţii de a lupta cu dublul campion mondial Fernando Alonso pentru titlul mondial. Britanicul a câştigat apoi trofeul mult râvnit în 2008, însă pe parcursul anilor a eşuat în încercarea de a se maturiza. Sau poate nici măcar nu a încercat.
Altfel nu îmi explic controversele generate de pilotul britanic după calificările Marelui Premiu al statului Monaco, când l-a acuzat, mai degrabă indirect decât direct, pe coechipierul său Nico Rosberg de producerea deliberată a unui incident pentru a-l împiedica să stabilească un timp suficient de bun pentru pole position.
Datele temetrice şi reluările video au demonstrat că a fost vorba despre o simplă eroare de pilotaj. Astfel de greşeli se pot întâmpla oricând, oricui, iar Rosberg a vrut probabil să forţeze stabilirea unui timp mai bun decât cel de la prima ieşire pe traseu în Q3.
Rosberg nu este însă nici pe departe genul de pilot care să comită astfel de acte deliberate. Mai degrabă aş fi înclinat să-l văd pe Hamilton cu o astfel de strategie, mai ales după ce a declarat că va adopta “modelul Senna” pentru rezolvarea conflictului cu Rosberg.
Am spus conflict? Ei bine, un alt lucru de apreciat la Rosberg este că a minimalizat pe cât posibil incidentul. Germanul a explicat cu lux de amănunte motivele pentru care a comis greşeala din calificări şi a insistat că, din punctul său de vedere, nu există niciun conflict cu Hamilton.
Frustrările lui Hamilton vin probabil din altă parte. Nu este deloc uşor să ocupi locul doi în clasamentul general după ce câştigi trei dintre primele patru curse ale sezonului, şi nici să cedezi poziţia de lider chiar dacă ai patru victorii, iar coechipierul tău doar două. Aşa cum am mai spus şi cu altă ocazie, acel abandon suferit de Hamilton în Australia ar putea juca un rol decisiv în lupta pentru titlul mondial.
Personal, îl văd pe Hamilton cu o clasă peste Rosberg în privinţa abilitaţilor de pilotaj, însă frustrările generate de evenimente precum cele de la Monaco nu fac altceva decât să-l avantajeze pe Rosberg, care îşi vede liniştit de treabă. În fond, când termini cursele doar pe unul dintre primele două locuri ai toate şansele să devii campion dacă rivalul tău este predispus la conflicte şi mai are şi ghinionul de a rămâne fără motor când pleacă din pole position.

La debutul în Formula 1 în 2007, Lewis Hamilton şi-a câştigat faimă datorită abilităţii de a lupta cu dublul campion mondial Fernando Alonso pentru titlul mondial. Britanicul a câştigat apoi trofeul mult râvnit în 2008, însă pe parcursul anilor a eşuat în încercarea de a se maturiza. Sau poate nici măcar nu a încercat.

Altfel nu îmi explic controversele generate de pilotul britanic după calificările Marelui Premiu al statului Monaco, când l-a acuzat, mai degrabă indirect decât direct, pe coechipierul său Nico Rosberg de producerea deliberată a unui incident pentru a-l împiedica să stabilească un timp suficient de bun pentru pole position.

Datele temetrice şi reluările video au demonstrat că a fost vorba despre o simplă eroare de pilotaj. Astfel de greşeli se pot întâmpla oricând, oricui, iar Rosberg a vrut probabil să forţeze stabilirea unui timp mai bun decât cel de la prima ieşire pe traseu în Q3.

Rosberg nu este însă nici pe departe genul de pilot care să comită astfel de acte deliberate. Mai degrabă aş fi înclinat să-l văd pe Hamilton cu o astfel de strategie, mai ales după ce a declarat că va adopta “modelul Senna” pentru rezolvarea conflictului cu Rosberg.

Am spus conflict? Ei bine, un alt lucru de apreciat la Rosberg este că a minimalizat pe cât posibil incidentul. Germanul a explicat cu lux de amănunte motivele pentru care a comis greşeala din calificări şi a insistat că, din punctul său de vedere, nu există niciun conflict cu Hamilton.

Frustrările lui Hamilton vin probabil din altă parte. Nu este deloc uşor să ocupi locul doi în clasamentul general după ce câştigi trei dintre primele patru curse ale sezonului, şi nici să cedezi poziţia de lider chiar dacă ai patru victorii, iar coechipierul tău doar două. Aşa cum am mai spus şi cu altă ocazie, acel abandon suferit de Hamilton în Australia ar putea juca un rol decisiv în lupta pentru titlul mondial.

Personal, îl văd pe Hamilton cu o clasă peste Rosberg în privinţa abilitaţilor de pilotaj, însă frustrările generate de evenimente precum cele de la Monaco nu fac altceva decât să-l avantajeze pe Rosberg, care îşi vede liniştit de treabă. În fond, când termini cursele doar pe unul dintre primele două locuri ai toate şansele să devii campion dacă rivalul tău este predispus la conflicte şi mai are şi ghinionul de a rămâne fără motor când pleacă din pole position.

14 comentarii la “Frustrările lui Hamilton”

  1. web spune

    asta inseamna sa imbratisezi cultura urbana, hamilton e sarac cu educatia si cultura, are o atitudine de mahala.

  2. ion spune

    Noroc ca se bucura de sustinerea presei din regatul unit, altfel avea probleme mari de imagine pana acum. Din pacate atitudinea lui lui Monaco nici de ei nu a putut fi trecuta cu vederea.

  3. Florin spune

    Bun material, Rosberg poate ca e usor mai lent insa e mult mai inteligent. Are sanse bune sa-l irite pe Hamilton si acesta sa greseasca. Ar fi interesant sa mai apara un campion mondial pe grila actuala.

  4. Soxy spune

    nu sunt de accord ca Hamilton este un pilot superior
    poate are viteza pe un tur mai bun decat Rosberg, dar daca le compare in intrigme au valori foarte apropiate,
    Ham are un titlu, e adevarat, dar acel titlu I-a venit foarte foarte greu, in ultimul viraj …

  5. Stefan Viorel spune

    Eu mai degrabă aș zice că Rosberg a fost frustrat la maxim din cauza curselor terminate în spatele lui Hamilton, pe când Hamilton și-a văzut de treaba lui ba chiar a lucrat cu echipa în folosul lui Rosberg încercând să-i creeze un monopost mai bun la starturile de cursă. În cursa de la Monaco n-a fost decât o imensă dezamăgire pe care și-a exprimat-o direct și-n întregime, desigur, într-un mod diferit față de cum fac alți piloți care ar fi în stare să râdă și dacă li s-ar fi ordonat tot campionatul să cedeze poziția coechipierului… poate exagerez. Dar în fine! După părerea mea a fost doar o cursă terminată pe locul 2, nu-i un dezastru, curse mai sunt o grămadă și am încrederea că Lewis va veni cu replici la propiu și la figurat care să ateste că are o valoare mai ridicată decât Rosberg. Cât despre incidentul lui Rosberg în calificări: eu comparând filmările celor doi piloți Mercedes mi s-a părut că la un moment dat frâna dreaptă față a lui Rosberg nu mai ținea la fel precum cea din stânga, motiv pentru care Rosberg începu-se încă din timp să rotească volanul la dreapta monopostul lui în acele momente „proptindu-se” pe pneul stâng iar cu cel drept rulând spre stânga, spre parapet. În final chiar s-a blocat roata dreaptă față deci… eu nu consider să fi fost un accident provocat intenționat de Rosberg.

  6. Bogdan spune

    M-as bucura enorm sa il vad pe Roberg campion mondial. Nu neaparat anul asta.
    Dupa parerea mea, omul este intr-o crestere de forma evidenta. Sper ca ea sa il aduca cat mai curand in pozitia de a fi primul la finalul campionatului. Si in plus imi place de el ca personaj, imi place maniera in care se prezinta la conferintele de presa de dupa curse.

    Cat despre Hamilton … in anul in care a venit in F1 am zis ca va rupe tot si ca nu va mai fi nimeni in stare sa se ridice peste el. Ulterior o serie de ghinioane si de evenimente disturbatoare l-au tinut departe de postura din care ar fi impus aceasta dominatie. Anul asta nu cred ca va mai rata sansa de a deveni din nou campion mondial – desi as prefera ca Rosberg sa il invinga. Pe de alta parte … atitudinea lui cam lasa de dorit. Cel putin asta este imaginea pe care o prezinta presa. Iau cu rezerva multe dintre informatiile venite in presa, despre orice eveniment, nu numai cele legate de acest subiect si de aceea nu ma grabesc sa il porcaiesc si eu pe Hamilton.

  7. markusrull spune

    @daniel mai bine remarcai atitudinea de neamt a lui rosberg, totusi nu ti se pare ca tocmai in turul ala a blocat roata, asta dupa ce a fortat blocarea rotii.
    Daca te uiti pe inregistrare, poti observa ca a facut stanga-dreapta tocmai pentru a bloca o roata.
    Si mai uitata-te si pe alte inregistrari sa vezi ca de fiecare daca cand se blocheaza o roata fata nu face niciodata stanga-dreapta. Uita-te la video on-board din timpul cursei sa vezi atunci tot asa a “pierdut” aderenta? sau si atunci facea stanga-dreapta?

  8. Mircea Suciu spune

    Hamilton e bun. în 2008 în Canada în timp ce Raikkonen aștepta verde la ieșirea de la boxe a fost lovit din spate de Hamilton. Raikkonen s-a dat jos din monopolul și i-a arătat calm semaforul. Concluziile le trageți singuri.

  9. Parvulescu Serban spune

    De ce are frustrari Hamilton, geniule ? Poate pentru ca Rosberg, ca si orice alt pilot, poate comite astfel de acte ? Si de unde stii tu ca Rosberg nu a facut-o ? Piloti de clasa, cum sunt cei de F1, pot oricand intra deliberat prea tare intr-un viraj, frana brutala, iesire in decor si atunci faci ceva pe ele de telemetrii si reluari video ! Si exact intr-un viraj in care avea iesire, asa, ca sa nu loveasca masina ! Si de ce Hamilton ar fi capabil de asa ceva, iar Rosberg nu ? Care are un palmares adevarat ? Si ce daca vrea sa faca precum Senna ? In contextul in care F1 a devenit o intrecere a unor domnisoare de pension, tie nu-ti lipsesc agresivitatea unor Villeneuve (nu cel mic), Senna, sau Schumi ? Fii fair si recunoaste !

  10. Test Driver 01 spune

    Mi se pare foarte ciudat ca Hamilton s-a ofticat atata de urat, fata de o simpla greseala facuta de Rosberg. Plus comisarii nu l-au pedepsit pe Rosberg, de fapt nici macar nu a primit o avertizare, astfel incat, evident, pur si simplu a fost un eveniment banal si nimic altceva. In schimb faptul ca Hamilton a fost suntat la strategie aia este partea interesanta si personal cred ca vom mai vedea astfel de situatii pe viitor. Imi aduc aminte cand alti piloti erau defavorizati de echipele pentru care concurau, Kovalainen aveam tot timpul mai multa benzina ca Hamilton, nu-mi aduc aminte ca acesta din urma sa fii fost asa de suparat. Sau cand echipa il defavoriza pe Alonso, Hamilton nu parea suparat de loc. Ca dovada ca in 2011, Button a sters pe jos cu Hamilton, plus a adus si cu vreo 50 de puncte mai mult ca acesta la finalul sezonului. Ma asteptam ca Hamilton sa se maturizeze de mult, dar deh… o iubita batrana care nu-i in stare sa-i faca copii, o pasiune (se crede mare cantarez acuma) si faptul ca si-a scris deja autobiografia… sa fim seriosi, sunt reteta unui dezastru nu a unui campion mondial.

  11. hagakure spune

    Seara bună,
    Iată un subiect într-adevăr interesant şi delicat în acelaşi timp…
    Citind postările de mai sus, observ o serie de păreri interesante, ce reflectă – firesc – opţiunile şi afinităţile personale. Lucru pe care îl voi încerca la rîndul meu.
    Evenimentul în sine nu a fost ceva neobişnuit: un pilot amînă o fracţiune de secundă frînarea, lucru ce se termină cu ieşirea de pe traiectorie. No big deal.
    Cu toate acestea, două chestiuni se cer clarificate: în primul rînd nu e un pilot oarecare, ci unul care prestează în elita curselor auto. Iar aici nu există sentimentalisme. Dacă cineva îşi imaginează că un pilot de F1 e doar un pilot, dă dovadă de naivitate. Faptul că ierarhia între cei 22 pare evidentă de pe margine, de unde privim noi, nu înseamnă că vreo cîţiva sînt genii, vreo 3 foarte buni, iar restul oameni obişnuiţi. Nimic mai greşit. Chiar dacă unii au har, aşa cum întîlnim peste tot, de fapt TOŢI sînt nişte mici genii ai volanului – chiar şi codaşii clasamentului de F1. Ce am vrut să subliniez, este că nimeni (cu excepţia lui Rosberg însuşi) nu va şti vreodată dacă a existat intenţie sau nu. Asta e clar. Gîngiţi-vă la un aruncător de cuţite care lansează legat la ochi lame strălucitoare ce se înfig cu precizie. Aşa conduc băieţii ăştia. Pot face orice circuit, în orice condiţii, cu orice viteză, chiar legaţi la ochi. Evident că un om poate greşi, dar nu ştim – repet- dacă a fost intenţie sau nu, pentru un pilot de F1a masca aşa o manevră fiind o joacă de copil. Şi ajungem la al doilea aspect al problemei. De ce atîta tevatură? E cumva Hamilton vreun rookie ce nu-şi poate gestiona frustrarea? E oare ultima cursă a sezonului şi zarurile au fost aruncate? Eu cred că altul a fost clenciul: se pierde din vedere că a fost vorba de Monte Carlo. Acolo unde – mai mult decît oriunde – pole-position este cheia spre victorie, cu atît mai mult cu cît materialul tehnic era similar. Pe un alt circuit, oricare ar fi fost el, s-ar fi trecut cu mult mai uşor; dar aici depăşirile nu există (vezi arhiva) iar strategiile în cadrul aceluiaşi team nu aparţin piloţilor. Şi mai cred ceva: nici asta nu cred că a fost un capăt de ţară în ce-l priveşte pe Hamilton, pentru că diferenţa dintre ei e un fleac şi nu sîntem nici măcar la JUMĂTATEA campionatului, fraţilor. Orice cursă se dovedeşte importantă. Problema aici a fost că Lewis a simţit ceva ce nouă, celor din faţa televizoarelor ne scapă: INTENŢIA. Nu ştiu dacă a fost ceva premeditat sau nu. Însă încerc să judec realitatea şi condiţiile în care s-a petrecut.
    Iar dacă vă place TANGO, am un secret: cînd vedeţi vreo figură spectaculoasă (gancho, boleo, etc) executat de o domnişoară cu rochie despicată şi picioare spectaculoase, iar băietanul pare că stă şi moţăie lîngă ea, să ştiţi că de fapt EL e la baza figurilor. :) Trust me.

  12. daci76 spune

    Salut,pana la urma simpatiile sun impartite si e normal sa fie asa,dar cum spune si hacagure nu stim daca a fost premeditat sau nu.Sincer cred ca Hamilton este peste Rosberg ca ” racing driver”.Putem spune ca este un pilot care nu a ajuns la maturitate niciodata,sau ca nu va junge niciodata,dar pana la urma nu cred ca poate fi comparat cu Rosberg.Am mai spus-o si o spun si acum.LH este un ”racer’ pur.Din pacate regulamentele si monoposturile de acum nu avantajeaza un astfel de pilot.Sunt convins ca un pilot ca Senna,pe care il consider cel mai bun din toate timpurile,nu ar fi facut’ mare branza” cu un astfel de monopost,dar stau si ma gandesc ce ar fi putut face Lewis in anii 80′……..

  13. daci76 spune

    PS; cand ma refer la ”acest monopost ‘ nu ma refer M AMG din acest sezon sau la RBR DIN ULTIMELE 4 sezoane

  14. gogu spune

    imi aduc aminte de mai multe acte nesportive ale lui rrsb decat ale lui ham…