Automarket a ajuns la Frankfurt!

De Mircea Meșter
Publicat Duminica, 09.09.2007
Dupa 1790 de kilometri, echipa Automarket.ro a ajuns in orasul in care poimaine incepe cel mai mare salon auto european.

A trecut si a doua zi de drum pana la Frankfurt. A doua repriza a test drive-ului nostru cu Citroen C4 s-a derulat fara niciun fel de probleme, confortul nostru fiind direct proportional cu nivelul calitativ al autostrazilor austriece si mai apoi germane.

Prima noastra oprire de astazi a avut loc in Viena. Un oras pe care daca l-ati ratat pana acum in calatoriile voastre prin Europa ar fi bine sa il treceti in agenda pentru urmatoarele peregrinari prin Austria. Cel mai important a fost faptul ca Viena a fost primul oras prin care am testat aptitudinile dinamice pe viraje stranse ale colegului nostru de drum, Citroen C4 in versiune coupe. Cei 110 cai nu au prea mare importanta aici, insa suspensiile reusesc sa imprime o tinuta de drum buna. Daca va plac insa suspensiile moi, incercati sa va orientati spre o masina mai putin sportiva. Dar cine nu vrea putin sprijin din partea masinii la manevre bruste?

Dupa cum spuneam, autostrada din Austria si Germania a transformat un drum de 800 de kilometri intr-o formalitate. Ne simtim datori din nou sa mentionam ajutorul util al sistemului de control al vitezei (cruise control, cum este el cunoscut de mai toata lumea), care ne-a mentinut la limita superioara a vitezei admise pe Autobahn-ul german fara pericol de amorteli si carcei.

In aceste conditii, la 130 de kilometri pe ora viteza de croaziera mentinuta constant de sistemele electronice de comanda ale masinii, motorul sta in treapta a cincea la 2800 rpm, consumul urcand spre 6.0 litri.

Este adevarat, la aceasta cifra contribuie si faptul ca exemplarul testat de noi se afla inca in primele 10 mii de kilometri (am avut onoarea de a numara ca la Revelion kilometri ramasi pana la borna 5000, atinsa undeva dupa intrarea in Germania – vezi fotografia cu bordul) si faptul ca sistemul de climatizare a tras la greu pe toata durata drumului. Oricum, in cazul in care vreti sa taiati un drum pana in Germania cu Citroen C4 1.6 HDi, benzinariile nu trebuie marcate prea apasat pe traseu decat in cazul in care nevoile de zi cu zi va imping spre iesirea de pe autostrada.

Una dintre cele mai interesante provocari de astazi a fost insa incropirea unui studio foto ad-hoc pe malul Dunarii intr-una dintre localitatile de maxim 500 de suflete prin care fluviul trece inainte de a incepe sa racoreasca marile capitale europene. Aici, Dunarea arata ca un rau ceva mai mare cu maluri verzi si cu sate linistite, un tablou usor idilic la care a participat din plin si faptul ca am trecut prin zona intr-o zi de duminica.

Oricum, C4 si-a gasit usor locul in peisaj, astfel ca, pe langa albumul foto clasic, nu ne-am abtinut sa facem si noi o fotografie cu modelul francez. Ne-a mai ajutat si faptul ca o benzinarie germana a facut minuni cu partea estetica a lui C4, spaland straturile de nisip agatate de noi pe drumurile plouate ale Romaniei si ale Ungariei.

La finalul zilei, am ajuns la “poalele” Frankfurt-ului, in Maintal, o localitate aflata la 15 kilometri de Messe, complexul expozitional in care are loc Salonul (completare: si atat de aproape de celebrul aeroport Frankfurt pe Main incat pe fereastra asistam, fara exagerare, in fiecare moment la o expozitie de avioane fara taxa de acces).

Urmeaza o binemeritata noapte si apoi, maine, o mare surpriza pentru voi. Nu spunem ce, insa va asiguram ca traditia germana, motorsportul si C4 vor face casa buna in ultima zi dinaintea deschiderii oficiale a Salonului Auto de la Frankfurt. Ne vedem maine, tot aici.

Comentarii (20)

  • Arthur
    IAA 2007
    Asta-i reclama la Frankfurt, sau la Citroen C4... ;))
    0 0
  • Reclama
    Tariceanu e inca la putere...
    TREBUIE sa faca si ei reclama la CITROEN.
    Vreti sa dea faliment importatoru" ???
    0 0
  • Tip gratuit
    La intoarcere poate o sa va fie de folos: In germania nu exista limita superioara de viteza cu exceptia zonelor de restrictie !!!
    0 0
  • phunk3r
    pt arthur si iaa
    Da, trebuie sa faca si un pik de reclama pt k masina aia nu le-a fost data gratis... dar oricum, nu am mai intalnit pe altcineva sa faca asa ceva (road trip) Bravo voua, aveti de la mine cele mai sincere felicitari.
    0 0
  • Curiosul
    citroien C4
    Este o masina ca toate masinile . Are volan, motor,4 roti,(una rezerva -sigur) cutie de viteza cu 5 trepte,acceleratie, frana, abreiaj, cam tot ce are o msina , nu se deosebeste de alta . Nu este OZN. Dar pe mine ma framanta un ucru foarte important : cum se poate ca la 2800 turatii/minut sa ai o viteza de 130-140 Km/ora ?
    Intradevar ar putea fii un OZN ?
    Sau baietii acestia au uitat sa-i faca reclama ca are cutie cu 6 trepte de viteza ?
    Printre altele daca poate sa-mi dea cineva raspunsul, ca nu ma bzez pe baietii astia de baieti care se plimba la Viena via Salonul auto
    Frankfurt. Si auzi ce sange de roman are: a agatat niste nisip din Romania sa-l duca la Frankfut cu basculata C4.(Bai ,va haleste Tariceanu !). Sa mai faca astia din el ceva CERESIT, SAPA, si alte deaste ambalate la saci si vandute pe bani grei . NISIPUL din Romania este la putere nu citronada C4 .
    0 0
  • Iulian
    @ Curiosul
    Este un motor 1.6 HDI, adica Diesel. Este foarte posibil ca la 2800 rpm in a V-a sa aiba intre 130 si 140. Benzinarul de 1.6, la 2800 e undeva pe la 100.
    0 0
  • ceasurile merg bine
    e super normal ca la 2800 de turatie sa aive 130-140. Am un fiat punto 1.9 JTD iar la 2900-3000 am 160 km/h
    0 0
  • Parerea mea
    Am Cielo din 2002 Executiv. Am fost pana la granita in arad cu el din bucuresti (12 ore cu opriri) am facut revizia la un service ca avea 131.000 si ultima fusese la 120.000 si in 12 ore am ajuns in Munchen. 130-140 ungaria si Austria cu mici opriri in Budapesta si Viena si Germania cu 185 pe bord 175 arata gps-ul. Iar peste 3 saptamani acelasi drum inapoi si nu a crapat nimic la el.
    In Germania e nelimitat dar daca faci accident si reusesc sa dovedeasca ca aveai peste 130 la ora (limita recomandata de ei) nu conteaza ce a facut celelalt participant la trafic e vina ta.
    0 0
  • tariceanu
    Din cauza ideii geniale a lui "Tradiceanu" de a sustine taxa de prima inmatriculare si implicit de a lua bani gratis de la noi toti, nu mi-am luat citroen...(macar atat puteam sa fac :-) ).Mi-am luat Mitsubishi.Si binenteles ,nu-mi pare rau :-)
    0 0
  • hy hy
    dar mergeti la IAA si faceti poze mist-o ca C$ l-am vazut deja :)
    0 0
  • rpolanski
    reclama pe fatza!!!!
    da' tare cald ti-a fost de ai dat drumul la AC, draga...! ca e un frig in DE pe vremea asta... da' tu, nu si nu... sa mergi cu climatizarea pusa... sa vada lumea ca ai, ce naiba... citroen, auzi... ha, ha, ha... halal masina...
    0 0
  • Lorand
    IDEE
    Super ideea de a descrie drumul spre Frankfurt pentru acest eveniment. :)
    Intradevar cum a mai spus cine-va mai sus, nu este limita de viteza de 130 KM/h in Germania.
    In zonele de restrictie este 120 km/h sau mai putin. Iar 130 KM/h este viteza pe care statul German va sfatuieste sa o folositi in general pentru a ocroti mediul inconjurator si pentru a mari siguranta in trafic. De obicei este aratata intr-un partat albastru.
    Marcaje [patrate] sunt cu sens informativ.
    Marcaje (rotunde) sunt obligatorii.
    Marcaje \triunghiulare/ sunt de avertizare.

    Asta cel putin in vestul Europei.
    0 0
  • mozart
    ce-ati facut voi la Viena ?
    Sper ca nu v-ati dus cu caruta "domnului Tariceanu" la furat de lebede.
    0 0
  • costin
    felicitari lui gaby...
    ... ca si-a luat mitsubishi... masinile japoneze sunt cele mai fiabile, a recunoscut chiar ADAC-ul german... citroen C4, cea mai naspa forma de masina care am vazut-o, binenteles, nu se pune DACIA 1300 SPORT...
    0 0
  • Cat va ajuns motorina pe acolo?
    Ar fi bine, daca nu ati facut deja, sa faceti si niste poze sau sa scrieti despre pretul la combustibil in tarile pe unde ati ajuns! Atat la motorina cat si la benzina!

    http://blogu.isgreat.org/1
    0 0
  • cum sunt drumurile pe acolo?
    hi hi
    cum sunt drumurile pe acolo,tot asa ca in romania:)))))
    0 0
  • ce uameni rai
    alex baros
    doamnee ce uameni invidiosi...ete k altii se distreaza cu servici contraservici, si voi inapoiatilor...va plangeti..chicotiti,, macaniti ca ratele in balta....recunoasteti sunteti invidiosi...eu am facut din craiova pana in koln 1 zi jumate cu o skoda octavia 2 si decat motorina iam pus atat...in rest totul a mers perfect...asa k nu va mai laudati de consum de viteza de masina...fiecare cu ce are , RESPECTATI OPINIILE/MASINILE ALTORA...sa va vedem la drum daca aveti bani de conbustibil de opriri la restaurante calumea, de hoteluri de 3-4 stele si mai vb de competitie intre masimi,...nu sa ne dam in cap ca salbaticii...pe bune sunteti invidiosi, Felicitari echipei AUTOMARKET , la cat mai multe ROAD-TRIP-uri cu ce masini aveti la dispozitie, ce GPS-uri recomandati, ce softuri recomandati , ce harti etc...care sunt vitezele de rulat la consum econimic, diferite modele pret/calitate/dealer-i service=uri autorizate si cu oameni seriosi...etc...
    BV.!!!
    0 0
  • ozon
    dar vai...C4 cu clima bizonica...4x4 roti plush...dar vai tre sa ma duc sa imi cumpar. Legat de CE4 asta am fost la testdrive cu modelul prezentat...DEZAMAGIRE COMPLETA. E masina de Moshuletzi sincer. De un om fara pretentzii ..sters care nu isi mai doreste nimic de la viatza...ceva in genul omului iubitor de LOGAN ! CE$ nou?..mai bine cauti o Bora sh sau un golf din 2004-2005 si nu va exista regret...si sa nu uit...ASTA DOAR DACA MAI VREI CEVA DE LA VIATZA.
    0 0
  • @ozon
    prietene e clar ca tu faci parte din categoria oamenilor care prefera o masina la mana a zecea care deabia se taraie dar domle am golf, sau a4, nu? pey da! In loc sa iti iei un c4 nou la aceeasi bani. Am mers intr-un c4 si am o parere buna despre aceasta masina asa ca te rog abtinete de la comentarii.
    0 0
  • bogdan
    fals
    tariceanu nu mai are nici o treaba cu Citroen.ATS nu mai este importatorul Citroen pentru Romania. Citroen Franta si-a deschis sucursala la noi, deci ei controleaza acum totul.
    Nu este nici o reclama, masina aia chiar e buna, arata bine si are un motor excelent, toate acestea raportate la un pret foarte bun. detin un asemenea exemplar si recunosc: AMORTIZOARELE ALEA BAT CA NAIBA LA GROPI, PARCA SE SPARG IN ASA HAL BUBUIE, dar sa nu uitam ca nici unui constructor de masini nu ii trece prin cap in ca hal sunt drumurile noastre, asa ca ei fac masini pentru sosele, nu poteci cu gropi ca pe la noi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru