Barometru economic
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lupta pe piata auto mondiala se intensifica. Cifrele financiare arata ca japonezii continua sa-si impuna fortele, General Motors pare sa-si revina, iar europenii inca nu au forta necesara suprematiei.
Piata auto, ca orice piata economica, este marcata de tot felul de evolutii, cresteri, scaderi, investitii, falimente. In ultima vreme capul de afis il detine primul constructor auto mondial, General Motors. Este cunoscuta criza prin care trece gigantul american, dar tot la fel de cunoscute sunt si tratativele cu Renault-Nissan sau politica de restructurare a companiei.
Parasind spatiul speculatiilor putem spune ca este cert ca General Motors a raportat o pierdere de 3,2 miliarde dolari (2,5 mld. euro) pentru al doilea trimestru al anului. Aceasta pierdere se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu programul de restructurare pus in aplicare de directorul executiv Rick Wagoner. Pierderea a fost de 5,62 dolari pe actiune, de la 978 mil. dolari, sau 1,75 dolari pe actiune in aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea profitului operational ar putea relaxa campania dusa in favoarea unei aliante cu Renault-Nissan.
De cealalta parte a oceanului, marii rivali japonezi se pot lauda cu o situatie mult mai stabila. Spre exemplu Honda Motor, cel de-al treilea mare producator de automobile din Japonia, a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal incheiat in iunie o crestere a profitului net de 30%, pana la 1,23 miliarde dolari. Cresterea profitului Honda se datoreaza noilor modele, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului, care au avut un succes peste asteptari in Statele Unite. In prima jumatate a anului, Honda si-a crescut cota de piata in SUA de la 8,1% la 8,9%, americanii preferand modelele Honda in locul SUV-urilor si camionetelor produse de General Motors si Ford. Loviturile date de constructorul japonez se datoreaza in primul rand succesului modelului Civic.
In ceea ce priveste piata auto europeana, ne confruntam cu problemele PSA Peugeot Citroen, grup incapabil sa se impuna in afara Europei, situatie reflectata considerabil in veniturile companiei. Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului. Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro.
Parasind spatiul speculatiilor putem spune ca este cert ca General Motors a raportat o pierdere de 3,2 miliarde dolari (2,5 mld. euro) pentru al doilea trimestru al anului. Aceasta pierdere se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu programul de restructurare pus in aplicare de directorul executiv Rick Wagoner. Pierderea a fost de 5,62 dolari pe actiune, de la 978 mil. dolari, sau 1,75 dolari pe actiune in aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea profitului operational ar putea relaxa campania dusa in favoarea unei aliante cu Renault-Nissan.
De cealalta parte a oceanului, marii rivali japonezi se pot lauda cu o situatie mult mai stabila. Spre exemplu Honda Motor, cel de-al treilea mare producator de automobile din Japonia, a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal incheiat in iunie o crestere a profitului net de 30%, pana la 1,23 miliarde dolari. Cresterea profitului Honda se datoreaza noilor modele, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului, care au avut un succes peste asteptari in Statele Unite. In prima jumatate a anului, Honda si-a crescut cota de piata in SUA de la 8,1% la 8,9%, americanii preferand modelele Honda in locul SUV-urilor si camionetelor produse de General Motors si Ford. Loviturile date de constructorul japonez se datoreaza in primul rand succesului modelului Civic.
In ceea ce priveste piata auto europeana, ne confruntam cu problemele PSA Peugeot Citroen, grup incapabil sa se impuna in afara Europei, situatie reflectata considerabil in veniturile companiei. Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului. Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi din țara noastră au avut parte de o creștere de 35% în luna noiembrie. Totodată, vânzările de mașini noi au scăzut ușor în ultimele 11 luni. (02.12)
-
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luni. Modelul producătorului de la Mioveni a fost vândut în peste 207.000 de exemplare la nivel continental. (24.11)
-
Cupra a avut parte de cel mai bun an al său de când există ca marcă. În ultimele 9 luni, marca spaniolă a vândut peste 245.000 de mașini noi la nivel mondial. (03.11)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA

Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru



Comentarii (0)