Barometru economic
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lupta pe piata auto mondiala se intensifica. Cifrele financiare arata ca japonezii continua sa-si impuna fortele, General Motors pare sa-si revina, iar europenii inca nu au forta necesara suprematiei.
Piata auto, ca orice piata economica, este marcata de tot felul de evolutii, cresteri, scaderi, investitii, falimente. In ultima vreme capul de afis il detine primul constructor auto mondial, General Motors. Este cunoscuta criza prin care trece gigantul american, dar tot la fel de cunoscute sunt si tratativele cu Renault-Nissan sau politica de restructurare a companiei.
Parasind spatiul speculatiilor putem spune ca este cert ca General Motors a raportat o pierdere de 3,2 miliarde dolari (2,5 mld. euro) pentru al doilea trimestru al anului. Aceasta pierdere se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu programul de restructurare pus in aplicare de directorul executiv Rick Wagoner. Pierderea a fost de 5,62 dolari pe actiune, de la 978 mil. dolari, sau 1,75 dolari pe actiune in aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea profitului operational ar putea relaxa campania dusa in favoarea unei aliante cu Renault-Nissan.
De cealalta parte a oceanului, marii rivali japonezi se pot lauda cu o situatie mult mai stabila. Spre exemplu Honda Motor, cel de-al treilea mare producator de automobile din Japonia, a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal incheiat in iunie o crestere a profitului net de 30%, pana la 1,23 miliarde dolari. Cresterea profitului Honda se datoreaza noilor modele, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului, care au avut un succes peste asteptari in Statele Unite. In prima jumatate a anului, Honda si-a crescut cota de piata in SUA de la 8,1% la 8,9%, americanii preferand modelele Honda in locul SUV-urilor si camionetelor produse de General Motors si Ford. Loviturile date de constructorul japonez se datoreaza in primul rand succesului modelului Civic.
In ceea ce priveste piata auto europeana, ne confruntam cu problemele PSA Peugeot Citroen, grup incapabil sa se impuna in afara Europei, situatie reflectata considerabil in veniturile companiei. Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului. Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro.
Parasind spatiul speculatiilor putem spune ca este cert ca General Motors a raportat o pierdere de 3,2 miliarde dolari (2,5 mld. euro) pentru al doilea trimestru al anului. Aceasta pierdere se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu programul de restructurare pus in aplicare de directorul executiv Rick Wagoner. Pierderea a fost de 5,62 dolari pe actiune, de la 978 mil. dolari, sau 1,75 dolari pe actiune in aceeasi perioada a lui 2005. Cresterea profitului operational ar putea relaxa campania dusa in favoarea unei aliante cu Renault-Nissan.
De cealalta parte a oceanului, marii rivali japonezi se pot lauda cu o situatie mult mai stabila. Spre exemplu Honda Motor, cel de-al treilea mare producator de automobile din Japonia, a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal incheiat in iunie o crestere a profitului net de 30%, pana la 1,23 miliarde dolari. Cresterea profitului Honda se datoreaza noilor modele, mult mai eficiente din punctul de vedere al consumului, care au avut un succes peste asteptari in Statele Unite. In prima jumatate a anului, Honda si-a crescut cota de piata in SUA de la 8,1% la 8,9%, americanii preferand modelele Honda in locul SUV-urilor si camionetelor produse de General Motors si Ford. Loviturile date de constructorul japonez se datoreaza in primul rand succesului modelului Civic.
In ceea ce priveste piata auto europeana, ne confruntam cu problemele PSA Peugeot Citroen, grup incapabil sa se impuna in afara Europei, situatie reflectata considerabil in veniturile companiei. Profitul net a scazut cu 60% pana la 303 milioane de euro (381 milioane de dolari) sau 1,32 euro pe actiune, fata de cifra revizuita de 752 milioane de euro obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut. Yann Delabriere, directorul economic al grupului, a declarat ca pretul mai mare al materiilor prime a insemnat o scadere cu 206 milioane a profitului. Dupa anuntarea rezultatelor financiare actiunile Peugeot au pierdut 3,8 euro pana la nivelul de 41,81 euro.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre de vânzări, BMW Seria 5 s-a impus categoric în fața rivalilor de la Mercedes-Benz și Audi, în primele patru luni ale anului. De asemenea, peste 60% dintre clienți au optat pentru versiunea Touring. (04.06)
-
Câțiva oficiali anonimi din partea Mercedes-Benz au recunoscut că noua versiune electrică a Clasei G este un eșec comercial. Potrivit unei publicații germane, vânzările acestei versiuni sunt foarte mici, fiind vândute sub 1500 de exemplare până la finalul lui aprilie. (03.06)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi în Europa au avut o ușoară scădere în luna aprilie. O scădere mică a vânzărilor a fost înregistrată și în primele 4 luni ale acestui an. (27.05)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)