Bine ati venit pe Soseaua Mortii!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Bine ati venit pe Soseaua Mortii! Aveti in fata fotografiile drumului denumit oficial de catre autoritatile internationale "Cea mai periculoasa sosea din lume". Ne aflam in Muntii Anzi, mai exact in Bolivia.
Soseaua despre care vorbim se numeste oficial Unduavi-Yolosa, are o lungime de 64 de kilometri, leaga localitatile La Cumbre si Coroico iar diferenta de nivel intre cel mai ridicat si cel mai coborat punct este de peste 3500 de metri. Desi pericolul se afla la cativa centimetri de fiecare roata care trece prin zona, soseaua despre care vorbim este una dintre cele mai frumoase ale lumii, pornind din inaltimea Anzilor, terminandu-se in Jungla Amazoniana si trecand prin toate ecosistemele pe care le poate oferi Bolivia. Si totusi, o simpla greseala te poate arunca de pe marginea muntelui stancos direct in padurile Amazonului, care se afla la un kilometru mai jos, in prapastie.
Soseaua Unduavi-Yolosa si-a castigat notorietatea de-a lungul anilor prin numeroasele accidente care au loc aici.
Cele mai multe dintre acestea au avut loc in 1983, cand nu mai putin de 320 de oameni si-au pierdut viata cazand in prapastie. Aici este inclus si cel mai mare accident din istoria Boliviei, cand peste 100 de oameni au cazut peste marginea aproape verticala a soselei. In medie, 26 de masini cad in prapastie in fiecare an, numarul anual al mortilor ridicandu-se la peste 100 de persoane.Partea interesanta vine doar acum, deoarece, in momentul in care a fost declarata oficial cea mai periculoasa sosea a lumii (acest lucru s-a intamplat in 1995), “autostrada” boliviana a atras voci care o criticau si care cereau inchiderea sa imediata. Pe de alta parte insa, turismul din zona a inflorit in doar cateva luni, o multime de amatori de senzatii tari dorind sa treaca macar o data de-a lungul soselei care numara cei mai multi morti la mia de metri anual.
Soseaua in sine este de fapt o terasa de 3.2 metri sapata in stanca si acoperita cu pietris si pamant. Fara bariere de protectie si fara multe masuri de siguranta, soseaua nu leaga doar doua orase boliviene, ci este principalul drum de acces dinspre regiunea agricola Yungas si orasul administrativ La Paz, cea mai inalta capitala a lumii.
Pentru ca tacamul sa fie complet, partea superioara a soselei este de obicei acoperita cu ceata, vizibilitatea fiind aproape nula. Aici incepe Soseaua Mortii sau, in limba locala, Carretera de la Muerte.Traficul pe aceasta sosea nu va mai dura insa multi ani, autoritatile boliviene incepand constructia unei autostrazi alternative pe cealalta parte a muntelui. Insa cele 120 de milioane de dolari imprumutate de la o banca americana nu au ajuns in 2006, cand lucrarile au fost sistate. Si totusi, bolivienii cred ca desi traficul rutier se va muta la un moment dat pe partea sigura a Anzilor, Soseaua Mortii va trai pentru cei care cauta adrenalina prin mountain bike sau chiar prin parcurgerea acesteia la pas.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Chinezii de la Xiaomi au stabilit un nou record pe Nurburgring. Modelul electric SU7 Ultra este cel mai rapid sedan electric de serie testat vreodată pe legendarul circuit german. (11.06)
-
Presa britanică a anunțat oficial noii prezentatori pentru următorul sezon al emisiunii The Grand Tour. Noua echipă va fi alcătuită din doi canadieni, Thomas Holland și James Engelsman și din britanicul Francis Bourgeois. (04.06)
-
Cea mai nouă machetă LEGO Technic este dedicată modelului Aston Martin Valkyrie. Pachetul conține 707 piese și costă 60 de euro pe continentul european. (02.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
personal cred k esti un retardat
Mor 100 de oameni pe an, dar cateva zeci de mii scapa si economia de misca asa cum poate.
Nu uitati ca e Bolivia.
Si..pararea mea e ca, selectia naturala este mai ampla acolo..
Oricum, m-as plimba pe poteca aia, ca sosea nu prea as numi-o!
mare diferenta.
eu nu aş conduce pe un drum ca acesta..