CataLOEBya
- Printeaza
- Comenteaza
- 
			Trimite pe: 
			  
Sebastien Loeb (Kronos Total Citroen) a reusit sa isi adjudece, in Catalunya, cea de-a 22-a victorie a carierei in Campionatul Mondial de Raliuri si a doua consecutiva in actualul sezon. Alsacianul a reusit sa castige lejer etapa a patra din circuitul mondial, dupa ce principalul rival, Marcus Gronholm, a fost incetinit de probleme tehnice la turbina Focus-ului sau.
Finlandezul de la BP Ford WRT a reusit, totusi, sa se claseze pe podium, dupa ce a inregistrat cel mai bun timp in 10 din cele 16 probe ale etapei, beneficiind de demonstratia de forta din ultima zi, cand s-a clasat primul in toate probele. “Dupa problemele pe care le-am avut vineri, totul a mers perfect. Ba chiar, daca nu aveam o mica defectiune tehnica, puteam sa castig. Inca dinaintea startului stiam ca Focus-ul RS este aproape de Citroen-ul lui Loeb, astfel ca cei care s-au asteptat la spectacol au avut ce vedea”, a declarat Gronholm, completat de Sebastien Loeb: “Desi prima parte a fost dificila, pentru ca stiam ca trebuie sa ma comport remarcabil pentru a putea fi la inaltimea lui Gronholm, in final totul a fost mai simplu, cand el a avut acele probleme tehnice.”
Pana atunci, locul al treilea a fost locul unor peregrinari succesive ale lui Xavier Pons (coechipierul lui Loeb putand stabili un podium Kronos Citroen, insa a iesit in decor) si Alex Bengue, pe un Peugeot 307 WRC privat. Pe al doilea loc al podiumului a venit Daniel Sordo, protejatul lui Carlos Sainz si coechipierul lui Loeb terminand la 40 de secunde de invingator.
Tanarul iberic a reusit astfel sa profite de avantajul terenului propriu, demonstrand ca merita ca sezonul viitor sa preia comanda celui de-al doilea C4 al echipei. Odata cu acest loc trei, Sordo intra pe podium si in clasamentul general, insa la mare distanta in spatele lui Gronholm.Prestatia lui Peter Solberg a fost din nou dezamagitoare, pilotul celor de la Subaru terminand pe locul al saptelea cu un Impreza WRC 2006, urmat de coechipierul sau, Stephane Sarrazin.
Raliul Catalunyei a fost marcat de un incident nefericit in a doua proba de vineri, cand Jorg Bastuck, copilotul lui Aaron Burkart, a fost acrosat in timp ce remedia o defectiune tehnica de Fiesta pilotata de Barry Clark. Desi Bastuck a fost transportat la spital, viata lui nu a mai putut fi salvata. Din cauza acestui tragic eveniment, la finalul zilei de vineri nu a avut loc nici o ceremonie de decernare a premiilor.
CLASAMENT FINAL RALIUL CATALUNYEI
1. S.Loeb/D.Elena (Citroen Xsara)                    3 ore 22 min 1.7 sec 
2. Sordo/M.Marti (Citroen Xsara)                       + 48.2 sec 
3. M.Gronholm/T.Rautiainen (BP Ford WRT)   + 1 min 45.8 sec
4. A.Bengue/C.Escudero (Peugeot Privat)       + 2 min 1.9 sec 
5. J.Kopecky/F.Schovanek (CRT Skoda)        + 2 min 57.2 sec
6. F.Duval/P.Pivato (First Motorsport)                 + 3 min 37.8 sec
CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI (dupa etapa a patra)
1. Kronos Total Citroen                       44 p. 
2. BP Ford WRT                                     42 p. 
3. OMV Peugeot Norway                     21 p. 
4. Subaru WRT                                      21 p. 
5. Stobart VK/M-Sport Ford RT          10 p. 
6. Red Bull Skoda                                    8 p. 
CLASAMENT GENERAL PILOTI (dupa etapa a patra)
1. S.Loeb (Franta)                                  36 p. 
2. M.Gronholm (Finlanda)                    27 p. 
3. D. Sordo (Spania)                              14 p. 
4. M.Stohl (Austria)                                11 p.
5. P.Solberg (Norvegia)                        10 p. 
6. T.Gardemeister (Finlanda)                6 p. 
7. D.Carlsson (Suedia)                           6 p. 
8. C.Atkinson (Australia)                        5 p.  
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
- 
                        
                        Tiff Needell, fost prezentator Top Gear și Fifth Gear, a urcat la volanul lui Alpine A290, primul hot hatch al mărcii. Află în clipul de mai sus ce părere are fostul pilot despre noua mașină. (31.10)
- 
                        
                        Volvo va ține în viață motoarele termice și hibride pentru mai multă vreme decât fusese anunțat inițial. Astfel, Volvo va continua să dezvolte și să vândă astfel de motoare și după 2030. (31.10)
- 
                        
                        De la debutul său din anul 2000, Doblo s-a impus ca un partener de încredere și versatil pentru familii, profesioniști și flote. Acum, vehiculul comercial italian a împlinit 25 de ani. (31.10)
- 
                
                    Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență 
- 
                
                    Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP 
- 
                
                    Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century 
- 
                
                    Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului 
- 
                
                    Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026 
 
												 
        



Comentarii (0)