Cea mai periculoasa sosea din lume (3)
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Periplul nostru prin cele mai periculoase sosele, strazi si cai de acces din lume continua astazi cu cea de pe muntele italian Pasubio. Nu este vorba de o sosea deschisa traficului astazi ci de una care a fost utilizata in timpul primului Razboi Mondial. Astazi, caile de acces pe muntele Pasubio sunt printre cele mai periculoase din lume si sunt calcate doar de bicicletele celor care indraznesc sa se avante pe Strada della Gallerie, o adevarata opera de arta sapata in piatra si care sta suspendata la 800 de metri deasupra peretilor masivi din stanca.
Desi in mod normal pe aceste drumuri nu se pot avanta decat la pas (amenda pentru biciclete este de 250 de euro din cauza numeroaselor accidente fatale care au avut loc), vehiculele militare din trecut treceau pe drumurile muntelui Pasubio pentru a ajunge pe partea cealalta a versantului.
Cea mai periculoasa portiune, Strada delle Gallerie, este o creatie incredibila a inginerilor constructori italieni. Punctul de plecare este Passo di Campiglia (1216 metri) iar drumul de acces incepe cu un indicator care iti interzice accesul cu bicicletele.
Strada delle Gallerie este presarata cu 52 de tuneluri si urca progresiv pana la 500 de metri de cel mai inalt varf al muntelui Pasubio. Drumul devine din ce in ce mai ingust pe masura ce altitudinea urca iar pericolul de cadere in prapastia care se naste in lateral devine foarte mare. La un moment dat, din fost sosea militara iese o poteca de un metru latime care este considerata raiul adevaratilor mountain-bikeri din Italia.Intregul traseu are 17 kilometri in lungime si se parcurge (dus-intors) in circa sapte ore. Altitudinea maxima la care se ajunge printre prapastii stancoase este de 2000 de metri.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Citroen marchează 90 de ani de când a lansat modelul Traction Avant. Acesta este primul model cu tracțiune față al mărcii franceze și este o mașină semnificativă pentru istoria automobilului datorită saltului tehnologic pe care l-a realizat Citroen cu acest model. (29.04)
-
Lotus Evija X, un prototip al modelului electric, a stabilit un nou record pe legendarul Nurburgring. Astfel, modelul este cea mai rapidă mașină bazată pe un șasiu de serie. (26.04)
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- PREMIERĂ: Ne-am întâlnit cu noul Audi Q6 e-tron. Iată 5 lucruri pe care le-am aflat!
PS: Ala e drum de facut cu mountain bike, cred ca e dementa.
poate ulita
da sosea niciodata!!!