Cea mai periculoasa sosea din lume (3)
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Periplul nostru prin cele mai periculoase sosele, strazi si cai de acces din lume continua astazi cu cea de pe muntele italian Pasubio. Nu este vorba de o sosea deschisa traficului astazi ci de una care a fost utilizata in timpul primului Razboi Mondial. Astazi, caile de acces pe muntele Pasubio sunt printre cele mai periculoase din lume si sunt calcate doar de bicicletele celor care indraznesc sa se avante pe Strada della Gallerie, o adevarata opera de arta sapata in piatra si care sta suspendata la 800 de metri deasupra peretilor masivi din stanca.
Desi in mod normal pe aceste drumuri nu se pot avanta decat la pas (amenda pentru biciclete este de 250 de euro din cauza numeroaselor accidente fatale care au avut loc), vehiculele militare din trecut treceau pe drumurile muntelui Pasubio pentru a ajunge pe partea cealalta a versantului.
Cea mai periculoasa portiune, Strada delle Gallerie, este o creatie incredibila a inginerilor constructori italieni. Punctul de plecare este Passo di Campiglia (1216 metri) iar drumul de acces incepe cu un indicator care iti interzice accesul cu bicicletele. Strada delle Gallerie este presarata cu 52 de tuneluri si urca progresiv pana la 500 de metri de cel mai inalt varf al muntelui Pasubio. Drumul devine din ce in ce mai ingust pe masura ce altitudinea urca iar pericolul de cadere in prapastia care se naste in lateral devine foarte mare. La un moment dat, din fost sosea militara iese o poteca de un metru latime care este considerata raiul adevaratilor mountain-bikeri din Italia.
Intregul traseu are 17 kilometri in lungime si se parcurge (dus-intors) in circa sapte ore. Altitudinea maxima la care se ajunge printre prapastii stancoase este de 2000 de metri.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Renault va deschide o expoziție nouă la sediul său de la Paris. Pentru asta, marca franceză va scoate la licitație 100 de mașini istorice de serie și de competiție pentru public. (07.11)
-
Carlos Tavares, fostul șef Stellantis, este de părere că grupul producător de mașini se va destrăma. În noua sa carte, publicată joi, Tavares crede că Stellantis s-ar putea destrăma în 2 grupuri. (24.10)
-
O mișcare ecologistă propune organizarea unui referendum pentru restricționarea circulației de mașini în centrul Berlinului. Referendumul ar putea avea loc în 2026 și ar limita circulația mașinilor la numai 12 zile pe an pentru fiecare persoană. (24.10)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Prețuri noul Volkswagen T-Roc în România: start de la 28.700 euro

-
Renault deschide comenzile pentru noul Clio în România: start de la 17.800 euro

-
Premiera lui Audi Q9, programată pentru anul 2026

-
Scout, noua marcă a Grupului VW, are deja 130.000 de comenzi pentru modelele sale






























PS: Ala e drum de facut cu mountain bike, cred ca e dementa.
poate ulita
da sosea niciodata!!!