Conti GTC: finete sub cerul liber

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 12.04.2006
Una dintre atractiile Salonului de la New York va fi, in mod cert, noul Continental GTC lansat in premiera mondiala de Bentley. Nu trebuie decat sa spunem ca face parte din aceeasi familie cu Continental Flying Spur. Restul vine de la sine.

Bentley va prezenta la New York al treilea model din gama Continental. Este vorba de Continental GTC, un cabrio luxos cu patru locuri care va fi adaugat unei familii pline de succes formata din coupe-ul Continental GT si berlina Continental Flying Spur.

Noul model va dispune de tractiune integrala, suspensii pneumatice si de un propulsor V12 de 552 de cai. Acesta este capabil sa duca masina la 312 km/h viteza maxima si reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 4.8 secunde. In rest, constructorul a avut aceleasi probleme pe care le au toti cei care dezvolta un cabrio dintr-un coupe: mentinerea rigiditatii torsionale si a tinutei de drum (elminarea plafonului are ca rezultat, in mod normal, cresterea intensitatii vibratiilor), dar si a masei totale (Conti GTC fiind cu doar 110 kg mai greu decat “fratele” GT, in principal datorita ranforsarilor necesitate de echilibrarea noului model).

“Continental GTC este cel mai reprezentativ model pentru Bentley pana acum”, declara presedintele Bentley, Franz-Josef Paefgen.

Tot el continua: “Este o masina foarte eleganta si in acelasi timp moderna. Se va adresa mai multor tipuri de public: celor care au obosit conducand masini sport care necesita mult efort, celor care vor sa avanseze cu un pas inaintea cabrioletelor obisnuite si celor care vor sa iasa din mediocritate conducand o masina care poate fi utilizata fara probleme in fiecare zi a anului”.

Pentru asigurarea sigurantei ocupantilor, inginerii Bentley au dezvoltat un sistem interesant: in cazul in care computerul conectat la senzorii externi simte ca masina se va rasturna in urma unui eventual accident, sunt activate automat doua inele de otel care ies din spatele tetierelor scaunelor posterioare. Acestea, impreuna cu cadrul dur al parbrizului, vor proteja astfel atat ocupantii locurilor din fata cat si pe cei ai locurilor din spate in cazul unor accidente serioase.

Noul model se va situa in competitie directa cu Aston Martin DB9, cu Mercedes SL 600 sau cu Ferrari F430 Spider. O companie selecta pentru una dintre cele mai frumoase masini ale lumii, dupa o idee avansata de presa internationala.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru